هتلی شناور در قطر که خودش فراوری برق می نماید

به گزارش مجله سیاران، ساخت هتل های شناور در سال های اخیر بسیار رواج پیدا نموده و این نوع هتل ها امروزه در سرتاسر جهان دیده می شوند. دبی و قطر از مکان هایی هستند که پیشگام ساخت این نوع هتل ها با ساختار و ظاهر خلاقانه، مدرن و عجیب و غریب شده اند. اما طرح جدید یک تیم طراحی ترکیه ای برای ساخت یک هتل شناور فرق عمده ای با بقیه ساختمان های ساخته شده دارد و فرق آن هم در خودکفا بودن این هتل در فراوری برق و دوستدار محیط زیست بودن این سازه است.

هتلی شناور در قطر که خودش فراوری برق می نماید

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این تیم ترکیه ای با اتخاذ شعار حداقل اتلاف انرژی و بدون ضایعه با بسیاری از کارشناسان این حوزه کار نموده است که این کارشناسان شامل مهندسان و معماران ساخت کشتی، به منظور طراحی پروژه است.

اگر این پروژه به انتها رسیده و ساخته گردد شکل کارکرد آن به شکل یک دینام خواهد بود. استفاده از جریان آب با استفاده از توربین های بادی و انرژی جزر و مد برای چرخش و تبدیل انرژی به انرژی الکتریسیته. حرکت سازه با استفاده از یک سیستم کنترل کامپیوتری باید کنترل گردد. از این سیستم معمولا در کشتی ها برای حفظ موقعیت آن ها استفاده می گردد

شاید برایتان سوال ایجاد گردد که این چرخش باعث سرگیجه و حالت تهوع افراد داخل هتل می گردد یا خیر؟ اما باید بدانید که بعید به نظر می رسد با این نوع چرخش کسی حالش بد گردد چرا که چرخش این سازه 24 ساعت طول می کشد و بسیار کند خواهد بود. در حالی که مقرر شده تا هتل در قطر ساخته گردد اما طبق گفته طراحان، این پروژه با توجه با قابلیت حرکتش می تواند در هر جایی از جهان ساخته گردد.

آن هایی که در این سازه اقامت دارند می توانند انتظار سطح کیفیت همان هتل های 5 ستاره و لوکس را داشته باشند. از امکانات موجود در این سازه می توان به استخرهای سرپوشیده و روباز، سالن بدنسازی و زمین های مینی گلف اشاره نمود.

سقف گردابی شکل این سازه به این منظور طراحی شده تا آب حاصل از بارش باران را جمع آوری نموده تا برای کارهایی مانند آبیاری گیاهان از آن استفاده گردد. این هتل همچنین با هدف تصفیه آب مصرفی فراوری و به منظور آسیب نرساندن به محیط ساخته شده است. همچنین واحدهای تفکیک زباله هم برای بازیافت ضایعاتی مانند غذا در این هتل مستقر هستند.

این پروژه در حال حاضر در مرحله طراحی قرار گرفته است و هنوز هزینه ساخت آن برآورد نشده است اما طبق اعلام تیم سازنده قرار است در سال 2025 ساخت این سازه به اتمام برسد. علی رغم تاخیرهای ایجاد شده توسط همه گیری ویروس کرونا، این تیم از کار کردن دست نکشیده و آن ها می گویند به سرمایه گذاری در پروژه شان بسیار علاقه دارند و امیدوارند تا این سازه به موقع راه اندازی گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 983

به "هتلی شناور در قطر که خودش فراوری برق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتلی شناور در قطر که خودش فراوری برق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید