نتفلیکس شکست می خورد؟

به گزارش مجله سیاران، نتفلیکس پس از چند سال در اوج بودن، اکنون در سال نو و با ورود رقبای تازه اش، با بحران روبرو شده است.

نتفلیکس شکست می خورد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، آخرین آمارهای نتفلیکس درباره تعداد کاربرانش؛ برای سرمایه گذاران این غول دنیای پخش فیلم و سریال نگران کننده بوده است .

نتفلیکس طی دو سال شیوع بیماری کرونا با رشد قابل توجهی روبرو بود اما اکنون با وجود رقبای دیگری همانند شبکه های آمازون، دیزنی پلاس و اچ بی او مکس، پیش بینی می گردد که تعداد مشترکان نو این پلت فرم و شرکت فراوریکنندهٔ فیلم و سریال، در سه ماهه اول سال 2022 کاهش داشته باشد.

نتفلیکس خود پیش بینی می نماید که در سه ماهه اول سال نو میلادی، 2.5میلیون مشترک نو داشته باشد و این عدد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 4 میلیون کاهش داشته است . این درحالی است که تحلیلگران می گویند نصف تعدادی که خود نتفلیکس پیش بینی نموده به کاربرانش اضافه خواهند شد.

سهام نتفلیکس در روزهای گذشته 20 درصد کاهش یافته است و این عدد معادل 45 میلیون دلار از ارزش تجاری این شبکه است. از سال 2010 به بعد که این پلت فرم در سر بالایی رشد و توسعه نهاده شد، این نخستین بار است که با کاهش رشد روبرو شده و سرمایه گذارانش را نگران نموده است. در طول هفت سال اخیر این شبکه در سه ماهه اول هر سال تقریبا 4 میلیون مشترک نو داشته است. بعلاوه این شبکه در سه ماه آخر سال گذشته میلادی، بیش از هشت میلیون مشترک نو را به لطف فیلم های موفقی همانند بالا را نگاه نکن با بازی لئوناردو دی کاپریو، به دست آورده است.

به طور کلی در سال 2021، نتفلیکس بیش از 18 میلیون مشترک نو به دست آورده است و البته این رقم نصف مقدار مشترک نوی است که در سال 2020 بدست آورده بود. در سال 2020 و اوایل شیوع کرونا و در حالی که کشورها با قرنطینه روبرو بودند، این شبکه با تعداد زیادی مشترک نوی روبرو شد که تماشای فیلم سریال در خانه تنها سرگرمیشان بود. اما طی دو سال گذشته رقبای نو برای این شبکه پیدا شده اند که سرعت حرکتش به سمت جلو را کُند و سخت نموده اند.

یکی از مسوولان شبکه نتفلیکس برای کاهش نگرانی سرمایه گذاران این شبکه به روزنامه گاردین گفته است که با وجود اینکه افزایش رقابت در این فضا رشد ما را تحت تاثیر قرار داده است اما ما همچنان در حال توسعه و پیشروی در کشورهای مختلف هستیم.

نتفلیکس مجموعا حدود 222 میلیون مشترک در سرتاسر دنیا دارد و دیزنی به عنوان یکی از رقبای این شبکه سال 2021 را با 173 میلیون مشترک در سه شبکه خود یعنی دیزنی پلاس، ای اس پی ان و هولو به انتها رسانده است. دیزنی میخواهد در سال 2023 تعداد کشورهایی را که به دیزنی پلاس دسترسی دارند افزایش دهد. اچ بی او مکس نیز رشد مشابهی را تجربه نموده و اعلام نموده که دسامبر گذشته، بیشترین مقدار مشاهده را از زمان راه اندازی اش در می 2020، ثبت نموده است.

شبکه پخش بزرگ دنیای با وجود اینکه دچار بحران شده است اما پخش سریال های نوی را در اواخر سه ماه نخست سال در دستور کار دارد. این شبکه انتظار دارد این سریال ها، پیشرفت را به نتفلیکس برگردانند.

نتفلیکس در ادامه استراتژی مهار بحران، گفته است که هزینه اشتراک را در آمریکا و کانادا افزایش خواهد داد. این در حالی است که این شبکه هزینه اشتراک را در هندوستان کاهش داده است تا مشترک بیشتری را جذب کند. بعلاوه ورود به صنعت بازی های ویدیویی نیز راهکار دیگر این شبکه برای فراوری عایدی است.

نتفلیکس در سال های اخیر خود را به عنوان شرکتی که سهامی باارزش، مانند گوگل و فیسبوک دارد، در میان سرمایه گذاران شناسانده بود و در 10 سال اخیر به این وعده عمل کرد اما اکنون ورود رقبای رسانه ای نو، نتفلیکس را با چالش و بحران روبرو نموده است .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1468

به "نتفلیکس شکست می خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتفلیکس شکست می خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید