مجلس اجرای قانون رتبه بندی معلمان را از چه زمانی درنظر گرفته است؟

به گزارش مجله سیاران، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه بندی معلمان گفت دولت 25 هزار میلیارد تومان برای سال بعد در نظر گرفته و در بودجه امسال محل این اعتبار از فروش اموال بوده است و وقتی در بودجه اعمال می گردد دولت موظف به تهیه این عدد است.

مجلس اجرای قانون رتبه بندی معلمان را از چه زمانی درنظر گرفته است؟

برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو در مورد لایحه رتبه بندی معلمان با علیرضا منادی سپیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی مصاحبه کرد. علیرضا منادی سپیدان از خلط موضوع لایحه رتبه بندی معلمان با حقوق دستگاه های دیگر که همراه با اعتراضات کارکنان دیگر نهادها همراه بود گلایه کرد و گفت: لایحه رتبه بندی معلمان تحول در نظام آموزش و پرورش محسوب می گردد. در سال 1304 نظام نوین آموزش و پرورش ایجاد شده است اما همچنان متحول نشده است در حالی که باید بر اساس سند تحول بنیادین جایگاه معلم، کیفیت آموزش و مقام، منزلت و شان معلم افزایش پیدا کند.

وی با اشاه به ارائه لایحه رتبه بندی معلم در ابتدای مجلس یازدهم و انتهای دولت دوازدهم اظهار کرد: آنچه دولت قبل به عنوان لایحه رتبه بندی معلمان ارائه داد، دندان گیر و خوب نبود و به همین جهت تغییراتی در این لایحه ارائه دادیم تا متناسب با معلمان گردد. وزیر وقت آموزش و پرورش خواهان پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای این لایحه در سه سال بود اما در نهایت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه عدد 25 هزار میلیارد تومان را خواهان شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجلس اجرای قانون رتبه بندی معلمان را از 31 شهریور 1400 در نظر گرفته است، رتبه بندی از بدو خدمت انجام می گردد و فاصله های بین رتبه بندی را کاهش داده است و بین 200 تا 300 هزار نفر نیز به تعداد این افراد اضافه نموده است.

وی درباره اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه بندی معلمان گفت: دولت 25 هزار میلیارد تومان برای سال بعد در نظر گرفته است. در بودجه امسال محل این اعتبار از فروش اموال بوده است و وقتی در بودجه اعمال می گردد دولت موظف به تهیه این عدد است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1462

به "مجلس اجرای قانون رتبه بندی معلمان را از چه زمانی درنظر گرفته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اجرای قانون رتبه بندی معلمان را از چه زمانی درنظر گرفته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید