سرطانی در مردان که بدون علامت است

به گزارش مجله سیاران، مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان، گفت: سرطان پروستات بعد از پیشرفت با علامت ظاهر می گردد ولی در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد.

سرطانی در مردان که بدون علامت است

سید فرزاد علامه، روز یکشنبه در نشست خبری هفته سلامت مردان که در محل انجمن اورولوژی ایران برگزار گشت، با عنوان این مطلب که پروستات به عنوان یاری نماینده در باروری مردان شناخته می گردد، اضافه کرد: اگر پروستات دچار مشکل گردد، بیماری هایی ایجاد می نماید که می تواند شامل عفونت های پروستات و...، باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر عفونت های پروستات، التهاب پروستات نیز با مشکلاتی برای مردان همراه خواهد شد.

علامه به سوزش و تکرر ادرار به عنوان علائم بروز مشکل در مثانه مردان اشاره نمود و گفت: پروستات بعد از 40 سالگی رشد می نماید که البته خوش خیم است.

مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان، اضافه کرد: بزرگی پروستات بعد از 55 سالگی با علائم ادراری همراه است که برای آن درمان های دارویی و جراحی وجود دارد.

وی گفت: بعضا این علائم ممکن است منجر به ایجاد کانون سرطانی گردد که متاسفانه سرطان پروستات بدون علامت است و همین مسئله، کار درمان را دچار مشکل می نماید.

علامه به موضوع غربالگری و آزمایش PSA برای تشخیص سرطان پروستات اشاره نمود و گفت: در خصوص غربالگری سرطان پروستات، هنوز اجماع جهانی وجود ندارد.

وی تاکید نمود: سرطان پروستات بعد از پیشرفت با علامت ظاهر می گردد ولی در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد. بنابراین، ضروری است که مردان بعد از 50 سالگی نسبت به معاینه نزد پزشک بروند.

در ادامه محمدعلی زرگر عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران، با تاکید بر اینکه سرطان پروستات صد درصد درمان می گردد، گفت: اگر این بیماری به موقع تشخیص داده گردد، صد درصد درمان می گردد. اما، وقتی در مراحل پیشرفته متوجه بیماری شویم، درمان قدری سخت و سخت خواهد بود.

وی اضافه کرد: به مردان بالای 50 سال توصیه می گردد حتما نسبت به معاینه و آزمایش مخصوص پروستات اقدام نمایند و مردانی که پدر، بردار و یا عموی آنها سابقه سرطان پروستات داشته است، باید از 40 سالگی برای معاینه و آزمایش اقدام نمایند.

منبع: مهر

منبع: همگردی
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 182

به "سرطانی در مردان که بدون علامت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطانی در مردان که بدون علامت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید