روسیه: ایران و آژانس انرژی اتمی مشکل دسترسی را به وسیله مذاکرات سازنده حل نمایند

به گزارش مجله سیاران، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی گفت که مسکو از ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهد تا مسائل درباره دسترسی را به وسیله مذاکرات سازنده حل نمایند.

روسیه: ایران و آژانس انرژی اتمی مشکل دسترسی را به وسیله مذاکرات سازنده حل نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین خواهان حل مسائل میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به وسیله گفت وگو شد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: روسیه از دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران می خواهد تا مسائل درباره دسترسی را به وسیله مذاکرات سازنده و به شیوه ای عملی و در تطابق با روش های استاندارد و بدون تاخیر حل نمایند.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته (آدینه) اولین قطعنامه ضد ایرانی پیشنهاد شده از سوی تروئیکای اروپایی از سال 2012 را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس را با 25 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع تصویب کرد.(جزئیات بیشتر)

روسیه و چین دو کشوری بودند که به این قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام رای منفی دادند.

دوشنبه گذشته بود که تروئیکای اروپایی طی نشست شورای حکام، با استناد به گزارش ادعایی آژانس اتمی مبنی بر اجازه ندادن ایران برای دسترسی به چهار مکان، پیش نویس قطعنامه ای را تنظیم کردند که از تهران می خواهد برای این تحقیقات و همچنین همکاری کامل با آژانس همراهی کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 501

به "روسیه: ایران و آژانس انرژی اتمی مشکل دسترسی را به وسیله مذاکرات سازنده حل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ایران و آژانس انرژی اتمی مشکل دسترسی را به وسیله مذاکرات سازنده حل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید