رشد قیمت مسکن در جنوب شهر از منطقه ها شمالی پیشی گرفت

به گزارش مجله سیاران، طبق آخرین آمار های بازار مسکن رشد قیمت مسکن در منطقه ها جنوبی و مرکزی شهر تهران نسبت به منطقه ها بالاشهر بیشتر بوده است.

رشد قیمت مسکن در جنوب شهر از منطقه ها شمالی پیشی گرفت

به گزارش مهر، میانگین ارزش خانه های منطقه یک از متری 100 در دی ماه به 150 میلیون در اسفند ارتقا پیدا نموده است. افزایش 15 درصدی قیمت مسکن در گران ترین منطقه تهران درحالی رخ داده که این عدد کمترین مقدار رشد نسبت به تمام منطقه ها مرکز است و در سه منطقه 16، 18 و 20 شاهد جهش 40 تا 43 درصدی ارزش خانه ها بودیم. آنالیز ها نشان می دهد رشد قیمت مسکن در منطقه ها غربی تهران نسبت به شرق مرکز بیشتر بوده است.

رشد قیمت مسکن در منطقه ها شمالی تهران؛ بین 15 تا 30 درصد

قیمت مسکن خانه های منطقه یک از متری 100 در دی ماه به 150 میلیون در اسفند ارتقا پیدا نموده است. با این اوصاف رشد قیمت مسکن در منطقه یک تهران به عنوان گران ترین نقطه بازار مسکن حدود 15 درصد برآورد می گردد.

رشد قیمت مسکن در منطقه ها جنوبی تهران؛ بین 22 تا 43 درصد

قیمت مسکن در منطقه ها جنوبی تهران بین 22 تا 43 درصد رشد داشته است. در منطقه 16 میانه قیمت مسکن از متری 20 میلیون به 40 میلیون افزایش پیدا کرد تا جهش 43 درصدی ارزش خانه ها در این نقطه نسبت به تمام منطقه ها تهران بیشتر باشد. در منطقه 20 میانگین ارزش آپارتمان های مسکونی به متری 50 میلیون رسید. مقدار رشد قیمت مسکن در منطقه ها جنوبی 43 افزایش درصد برآورد شده است.

رشد قیمت مسکن در منطقه ها شرقی تهران؛ بین 20 تا 24 درصد

قیمت مسکن در شرق تهران بین 20 تا 24 درصد ارتقا پیدا نموده است. در منطقه پیروزی ما شاهد رشد 24 درصدی را شاهد بوده ایم. ارزش هر متر آپارتمان در منطقه شرق از 40 میلیون به 84 میلیون تومان رسید. به صورت میانگین در منطقه شرق قیمت مسکن بین 20 تا 24 درصد افزایش داشته است.

رشد قیمت مسکن در منطقه ها غربی؛ بین 28 تا 37 درصد

قیمت مسکن در منطقه ها غربی تهران بین 28 تا 37 درصد رشد داشته است. خرید هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه غربی 104 میلیون است در قیاس با مهر ماه 30 درصد افزایش داشته است

رشد قیمتی منطقه یک به خاتمه رسید

بیت الله ستاری، کارشناس مسکن درخصوص قیمت گذاری در منطقه ها مخلتف گفت: عموماً خرید و فروش مسکن قاعده خاصی ندارد و براساس معاملاتی است که در منطقه ها صورت می گیرد و بعداز معاملات سرمایه گذاری ها صورت می گیرد.

وی در ادامه بیان نمود: ارزش یک منطقه و افزایش قیمت ها براساس تقاضا است بنابراین سرمایه گذار است که تعیین می نماید قیمت آن منطقه چکونه باشد و هرجا که رشد و توسعه وجود داشته باشد سرمایه گذار نیز وجود خواهد داشت به طور مثال در حال حاضر بعضی منطقه ها ماننده منطقه یک و دو رشد 8 الی 10 درصدی دارند چرا که پیشرفت داشته اند و انتظاراتی برای رشد مالی وجودندارد بنابراین سرمایه گذار در ان منطقه ها کم شده است.

این کارشناس مسکن در ادامه از منطقه ها شرف و غرب گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری در منطقه ها شرق، غرب و جنوب بیشتر صورت می گیرد چرا که این منطقه ها در حال رشد توسعه ای هستند بنابراین سرمایه گذاری و ساخت و ساز در این منطقه ها زیاد خواهد شد با توجه به اینکه رشد در این مناط به بالای 30 درصد می رسد.

بیت الله ستاری در خاتمه به مهر گفت: در حال حاضر حتی سرمایه گذاران و شروع به ساخت وس از در حاشیه نموده اند چرا که با این افزایش ها حاشیه شهر نیز گران خواهند شد و با توجه به اینکه رشد منطقه یک به سختی صورت می گیرد، اما منطقه ها دیگر بعلاوه حاشیه شهر ها به راحتی افزایش خواهند داشت بنابراین قیمت مسکن در منطقه ها دیگر به صورت صعودی افزایش پیدا خواهد نمود.

درحال حاضر ساخت و ساز در منطقه ها جنوبی مرکز شروع شده است و این می تواند شروع رشد قیمتی در منطقه ها دیگر به جز منطقه یک باشد باید دید بازار مسکن به روند افزایش قیمتی واکنش نشان می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1639

به "رشد قیمت مسکن در جنوب شهر از منطقه ها شمالی پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد قیمت مسکن در جنوب شهر از منطقه ها شمالی پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید