راه چاره جالب اندروید 11 در قبال برنامه های بدون استفاده

به گزارش مجله سیاران، اخیرا خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه در اندروید 11 کاربر می تواند به صورت موقت به برنامه ها اجازه دسترسی به مواردی خاص را بدهد. اما اینطور که از نسخه پیش نمایش این سیستم عامل متوجه شدیم، ظاهرا گزینه دیگری هم به این منو اضافه خواهد شد که برای برنامه های بدون استفاده می تواند مفید باشد.

راه چاره جالب اندروید 11 در قبال برنامه های بدون استفاده

برای بسیاری از ما پیش آمده که برنامه ای را دانلود می کنیم اما بعد از مدتی دیگر سراغ آن نمی رویم. مثلا گاهی اوقات پیش می آید احتیاج داریم یک فایل ویدئویی را به فایل صوتی تبدیل کنیم و یک برنامه جهت انجام این کار دانلود می کنیم و شاید دفعه بعدی که احتیاج به این برنامه داشته باشیم اصلا تعیین نباشد.

این جاست که قابلیت Auto revoke permissions بکارمان می آید (لغو دسترسی اتوماتیک). به گفته میشل رحمان، یکی از اعضای XDA و به گزارش وب سایت Android Police، این قابلیت می تواند دسترسی اتوماتیک برنامه هایی را که مدت زمان زیادی از آن ها استفاده نکردید به دوربین، میکروفون، موقعیت مکانی و … قطع کند.

این گزینه در منوی تنظیمات مربوط به App Permissions وجود دارد و برای اعمال آن روی یک برنامه خاص ابتدا باید وارد تنظیمات شده، روی گزینه App & Notifications کلیک کنید و سپس برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بین گزینه های باز شده می توانید به بخش Permissions رفته و این گزینه را فعال کنید. همچنین می توانید روی یک برنامه نگه داشته باشید تا گزینه های مربوط به آن ظاهر گردد. در آن قسمت می توانید روی عبارت App info و سپس Permissions کلیک کنید.

فعال کردن این گزینه باعث می گردد زمانی که از برنامه ای به مدت چند ماه استفاده نکردید، دسترسی آن به تمامی آنچه که می تواند دسترسی داشته باشد قطع می گردد. برای آگاه شدن از محل دقیق این قابلیت، به تصویر زیر نگاه کنید.

از اندروید 11 چه انتظاراتی داریم؟

شما عزیزان می توانید در رابطه با تمام قابلیت های اندروید 11 که تا کنون از وجود آن ها آگاه شدیم، به صورت خلاصه در زیر بخوانید.

ویژگی های جدید اندروید 11 (بروزرسانی تا انتها 24 آوریل، 5 اردیبهشت)

ضبط صفحه پیش فرض در اندروید 11

طبق آخرین شنیده ها به نظر می رسد گوگل بالاخره میخواهد در اندروید 11 قابلیت ضبط صفحه را به صورت پیش فرض قرار دهد. این قابلیت در نخستین نسخه پیش نمایش این سیستم عامل دیده شد و قطعا در بروزرسانی بعدی شاهد حضور آن خواهیم بود. البته بعضی از شرکت ها در رابط کاربری خود این قابلیت را اضافه نموده اند.

بی صدا کردن اعلانات حین فیلم برداری

هیچ یک از ما دوست نداریم حین فیلم برداری، اعلانی در رابطه با یک مورد خاص دریافت کنیم و این فرایند با مشکل روبرو گردد. گوگل با در نظر دریافت احتیاج کاربران به چنین قابلیتی تصمیم گرفت در اندروید 11 به آن ها این امکان را بدهد تا اعلانات را حین فیلم برداری بی صدا نمایند.

افزایش میزان حساسیت لمس در اندروید 11

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی که به خصوص بعد از تعبیه حسگرهای اثر انگشت درون نمایشگر به آن احتیاج داریم، میزان حساسیت لمس بالاست که البته سامسونگ آن را پیش تر در گوشی های خود قرار داده بود. حال به نظر می رسد گوگل تصمیم گرفته در اندروید 11 آن را به صورت پیش فرض در اختیار کاربران قرار دهد تا در صورتی که از محافظ صفحه استفاده می کنید، کار با گوشی آزاردهنده نباشد.

تاریخچه اعلانات

یکی دیگر از قابلیت های خوب اندروید 11، تاریخچه اعلانات است. مسلما به اشتباه بسیاری از اعلانات مهم را رد کردیم و خب دسترسی مجدد به آن ها در صورتی که نمی دانستیم از کدام برنامه است بسیار سخت می شد. حال به نظر می رسد قابلیتی درون سیستم عامل جدید گوگل قرار گرفته که به شما امکان تماشای تاریخچه اعلانات را می دهد. بدین ترتیب دیگر نگران پاک شدن سهوی اعلانات خود نخواهید بود.

پاک کردن اجباری اعلانات

یکی از مشکلاتی که شاید بعضی ها با قسمت اعلانات اندروید دارند این است که نمی توان همه اعلانات را در آن پاک کرد. به عبارتی آن ها را به هر طرفی که بکشید پاک نخواهند شد و این مسئله برای کسانی که تمایل به دیدن اعلانات ندارند آزار دهنده است. گوگل تصمیم گرفت در اندروید 11 به کاربران جهت پاک کردن تمامی اعلانات اختیار تام بدهد که اتفاق بسیار خوبی است.

علاوه بر این ها بسیاری از قابلیت های خوب دیگر نیز به اندروید 11 افزوده شده اند و یا بعضی ها که درون اندروید 10 هم بوده به شکل بهتری در آن حضور خواهند داشت. مسلما این ها تمام چیزی نیست که از این سیستم عامل خواهیم دید. تا زمان انتشار رسمی آن برای گوشی های هوشمند زمان زیادی باقی مانده و در این مدت بسیاری از قابلیت های خوب و کاربردی ممکن است به آن اضافه گردد.

مروری بر تغییرات دومین نسخه پیش نمایش اندروید 11

منبع: androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 387

به "راه چاره جالب اندروید 11 در قبال برنامه های بدون استفاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره جالب اندروید 11 در قبال برنامه های بدون استفاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید