از جعبه گشایی آیفون 13 تا کشف سیاره نهم؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش مجله سیاران، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر دوشنبه 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از جعبه گشایی آیفون 13 تا کشف سیاره نهم؛ برترین های علم و تکنولوژی

آیفون 13 و 13 مینی؛ جعبه گشایی و نگاه نزدیک

در این ویدیو دو مدل آیفون 13 جعبه گشایی شده اند: آیفون 13 معمولی و آیفون 13 مینی که تفاوت های سخت افزاری و ویژگی های مختلف آن ها آنالیز و به طور مختصر مقایسه شده است.

آیفون 13 به طور رسمی در تاریخ 14 سپتامبر (23 شهریور) معرفی و رونمایی شد و ده روز بعد، یعنی 24 سپتامبر (2 مهر) برای فروش در لیست فروشگاه های سراسر دنیا نهاده شد. اپل در ساخت تازهترین پرچم دار خود از پردازنده A15 بایونیک به اسم قلب تپنده بهره گرفته و برای اولین بار در مدل های پرو و پرو مکس، پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز را اضافه نموده است.

7 رونمایی بزرگ مایکروسافت در رویداد سرفیس پاییز 2021

مایکروسافت در رویداد 31 شهریور خود از محصولات سری سرفیس تازه رونمایی کرد. محصولاتی که بسیار به نسبت نسل گذشته پیشرفته تر شده اند و کیفیت خیلی خوبی دارند. البته از محصولات سری سرفیس انتظاری جز کیفیت بالا و زیبایی نداشتیم که در رویداد 31 شهریور به برترین شکل ممکن چنین چیزهایی را شاهد بودیم.

در این مقاله می پردازیم به آنچه در رویداد مایکروسافت رونمایی شد.

رندرهای تازه گلکسی S22 از طراحی ظریف و نمایشگر کاملا بی حاشیه خبر می دهند

به تازگی رندرهایی از پرچم دار بعدی سامسونگ، گلکسی S22 منتشر شده اند که از طراحی کوچک تر و باریک تر بدنه و نمایشگر کاملا بی حاشیه دستگاه خبر می دهند. بعلاوه، در این رندرها شاهد حضور رنگ های پاستلی هستیم که ظاهر جالبی به گوشی بخشیده اند.

چند روز قبل، یکی از منابع با سابقه ای که قبلا هم افشاگری هایی درباره محصولات این غول کره ای داشته است، اظهار داشت سامسونگ در پی تحقق طرح گوشی تمام صفحه برای سری گلکسی است و حاشیه های اطراف نمایشگر گلکسی S22 حتی از سری گلکسی S21 هم کمتر خواهد شد.

آنالیز iOS 15 و iPadOS 15؛ تغییرات خوب اما نه انقلابی

iOS 15 و iPadOS 15 علی رغم تغییرات خوبی که داشته اند، آنقدرها که انتظار داشتیم انقلابی نیستند و باید از آن ها به اسم یک آپدیت جزئی یاد کرد. این دو سیستم عامل از آن جهت عجیب خطاب شده اند که هم تغییرات کمی داشته اند و هم این تغییرات کم بسیار خوب و مجذوب کننده هستند و دوست داریم آن ها را تجربه کنیم؛ اما نه اینکه لزوما به آن ها احتیاجی داشته باشیم.

از طرفی باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که بعضی از قابلیت های بزرگ و خوب در همان لحظه عرضه در دسترس قرار ندارند و باید برای دسترسی به آن ها اندکی منتظر ماند.

راهنمای خرید برترین تبلت برای دانش آموزان (شهریور 1400)

طی این روزها، انتخاب برترین تبلت متناسب با احتیاج کاربران - در این مطلب دانش آموزان - به خاطر افزایش تنوع و برندهای مختلف سخت شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی تعدادی از برترین تبلت های موجود در بازار بپردازیم که برای برطرف احتیاج دانش آموزان و یا حتی دانشجویان می توانند مناسب ترین گزینه باشند.

تویوتا قدرت غول بیراهه نورد تازه خود را به رخ می کشد

تویوتا توندرا 2022 (Toyota Tundra 2022) امروز با تغییرات چشمگیر نسبت به مدل های قبلی رونمایی شد تا مشتاقان خودروهای شاسی بلند و پیکاپ این شرکت گزینه قدرتمند دیگری در اختیار داشته باشند.

این خودرو در نسخه پایه با موتور پایه توربوشارژر دوقلوی 3.5 لیتری V6 با 389 اسب بخار قدرت و 649 نیوتن متر گشتاور دردسترس است. بعلاوه نسخه هیبریدی آی-فوس مکس (i-Force Max) با افزودن یک موتور الکتریکی به گیربکس 10 سرعته این خودرو به قدرت شگفت انگیز 437 اسب بخار و گشتاور 790 نیوتن متر دست پیدا می نماید.

حفره اسرارآمیز بزرگی با عرض 500 سال نوری در کهکشان راه شیری کشف شد

چندی پیش بود که دانشمندان یک شکستگی عجیب را در یکی از بازوهای راه شیری شناسایی کردند. اکنون یک مطالعه تازه که 22 سپتامبر (31 شهریور) در نشریه Astrophysical Journal Letters منتشر شده، از کشف یک منطقه خالی بزرگ در کهکشان ما خبر می دهد. این حفره حبابی-شکل 500 سال نوری عرض دارد و میان منطقه ها تشکیل دهنده ستاره ها در صورت های فلکی برساوش (Perseus) و ثور (Taurus) یا گاو نهاده شده است.

مردی که پلوتو را کشت یک سیاره نهم تازه پیدا نموده است!

ستاره شناس مایک براون (Mike Brown) از مؤسسه فناوری کالیفرنیا اعلام نموده که شواهد بیشتری از وجود یک سیاره بالقوه در کمربند کویپر به فاصله 4.3 میلیارد کیلومتری زمین پیدا نموده است. به گفته او این جرم احتمالا شش برابر زمین و پنجمین سیاره بزرگ منظومه شمسی ما است.

آنالیز گوشی اینفینیکس مدل Note 10 X693؛ مجذوب کننده تازه وارد

اینفینیکس برندی تقریبا تازه وارد در بازار به تعداد می آید که طی چند ماه گذشته، چندین مدل از گوشی های آن به بازار ایران هم رسیده است. در این ویدیو نقد و آنالیز گوشی اینفینیکس مدل Note 10 X693 را خواهید دید و با مزایا و معایب آن بیشتر آشنا خواهید شد.

از مهم ترین رقبای گوشی اینفینیکس مدل Note 10 X693 می توان به گلکسی A22، ردمی نوت 9 و پوکو M3 اشاره نمود که تقریبا در یک بازه قیمتی مشابه قرار دارند. برای آشنایی بیشتر با نقاط قوت و ضعف این گوشی هوشمند از شما دعوت می کنیم که به تماشای ویدیو بنشینید.

با اندروید 1.0 آشنا شوید؛ سیستم عامل گوگل 13 ساله شد

اندروید 1.0 و گوشی HTC G1 پایه و اساس اندروید امروزی را ایجاد کردند. اما تجربه استفاده از اولین نسخه اندروید چگونه بود؟ از چه ویژگی هایی بهره می برد و چه ویژگی های مهمی را نداشت؟ این پلتفرم به طور شگفت انگیزی کامل و در عین حال ناقص بود. به مناسبت 13 سالگی اندروید، به مهم ترین ویژگی های اولین نسخه محبوب ترین سیستم عامل موبایل دنیا می پردازیم.

برای دسترسی به تازهترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1236

به "از جعبه گشایی آیفون 13 تا کشف سیاره نهم؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جعبه گشایی آیفون 13 تا کشف سیاره نهم؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید