خبرنگاران کانادا دانلود جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را به تعویق انداخت

به گزارش مجله سیاران، تهران-خبرنگاران- کانادا دانلود جعبه های سیاه پرواز 752 هواپیمای اوکراینی سانحه دیده در ایران را تا زمانی نامعلوم به تعویق انداخت.

خبرنگاران کانادا دانلود جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را به تعویق انداخت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری سی بی سی کانادا، محدودیت های اعمال شده مسافرتی به دلیل شیوع بیماری کووید - 19، اعزام بازرسان کانادایی به خارج از این کشور را غیرممکن نموده است.

کانادا در روزهای اخیر به ایران خاطرنشان کرد که دانلود و تحلیل سوابق پروازی به دست آمده از لاشه هواپیمای اوکراینی، متوقف شده است.

به گفته حسن رضایی فر رئیس تیم تحقیقاتی ایران، از نمایندگان 8 کشور برای سفر به آزمایشگاهی در اروپا به منظور شروع این فرایند دعوت شده است، اما این کشورها به دلیل شیوع کرونا خواسته اند این برنامه به زمان دیگری موکول گردد.

وی در ایمیلی به سی بی سی نیوز نوشت: در این لحظه، برنامه ریزی سفر برای بعضی کشورها به دلیل کووید - 19، غیرممکن است.

کتی فاکس رئیس هیات ایمنی حمل و نقل کانادا نیز تائید کرد که پاسخ همه کشورها به این دعوت، یکسان است و آن اینکه، مسافرت در این پروسه زمانی، غیرممکن است.

وی تاکید نمود که دانلود و تحلیل دستگاه های ضبط باید تا زمان مهیا شدن شرایط به تعویق افتد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین با شماره پرواز 752 با 167 مسافر و 9 خدمه پرواز، ساعت 6 و 12 دقیقه صبح چهارشنبه 18 دی ماه از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی یف پرواز کرد، 6 دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری چندی پیش خاطرنشان کرد که جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی در لابراتوار یکی از دو کشور اوکراین یا فرانسه بازخوانی می گردد.

وی با اشاره به اینکه اوکراین و فرانسه پیشنهاد داده اند که متخصصان ایرانی از لابراتوارهای دو کشور برای بازخوانی استفاده نمایند، اضافه نمود: موضوع، بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی توسط نهاد آنالیز سوانح هوایی ایران در لابراتوارهایی است که دارای شرایط فنی و همکاری مناسبی هستند.

جعفرزاده با تاکید براینکه شرایط همکاری هر دو لابراتوار دریافت شده است، گفت: در صورت رسیدن به توافق نهایی در مورد جزئیات همکاری ها، جعبه های سیاه در یکی از دو مرکز (فرانسه یا اوکراین) بازخوانی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 239

به "خبرنگاران کانادا دانلود جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کانادا دانلود جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید