خبرنگاران سکوت دولت بایدن درمورد المپیک توکیو؛ میزبانی به فلوریدا منتقل می شود؟

به گزارش مجله سیاران، تهران- خبرنگاران- سخنگوی کاخ سفید بارها با این پرسش روبرو شده که به نظر رییس جمهوری بایدن، المپیک توکیو امن خواهد بود یا خیر و این پرسش همواره بی پاسخ مانده و این در حالی است که به اعتقاد یکی از مقامات کمیته سازماندهی، نظر مثبت واشنگتن نیروی محرکه ای قوی برای برگزاری این رویداد است.

خبرنگاران سکوت دولت بایدن درمورد المپیک توکیو؛ میزبانی به فلوریدا منتقل می شود؟

به گزارش خبرنگاران، درخواست سازماندهندگان از جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای حمایت از المپیک توکیو عموما با سکوت دولت وی همراه بوده و این در حالی است که حدس ها در مورد احتمال لغو بازی های تابستانی به دلیل پاندمی کرونا تشدید شده است.

جِن ساکی سخنگوی کاخ سفید هرگز به این پرسش مکرر پاسخی نداده است؛ در واقع او پس از اینکه جمعه هفته گذشته در پاسخ گفت که هنوز در این مورد با بایدن صحبتی نکرده، حالا دوباره همان پاسخ را تکرار کرده است.

ساکی در نشست توجیهی روزانه کاخ سفید گفت: نظر زیادی در این مورد نداشته ام اما در حال حاضر هم چیزی بیشتر از آنچه چند روز پیش گفتم، ندارم. تا به امروز فرصتی نداشته ام تا با او (بایدن) به طور مشخص در این باره حرف بزنم.

وال استریت ژورنال روز گذشته (چهارشنبه) در گزارشی به نقل از هارویوکی تاکاهاشی یکی از اعضای هیات اجرایی سازماندهندگان المپیک توکیو نوشت که بیانیه ای مثبت از سوی بایدن در مورد برگزاری طبق برنامه المپیک نیروی محرکه قدرتمندی برای برگزاری بازی ها خواهد بود.

تاکاهاشی در این خصوص گفت: به آمریکا بستگی دارد؛ از گفتن این جمله متنفرم اما توماس باخ و کمیته بین المللی المپیک آنهایی نیستند که قادرند در مورد بازی ها تصمیم گیری کنند. آنها فاقد این سطح از رهبری هستند.

هارویوکی تاکاهاشی

وال استرست ژرونال در ادامه گزارش خود نوشت: باتوجه به شمار زیاد ورزشکارانی که آمریکا به المپیک ها اعزام می کند، فرکانس مثبت از سوی این کشور در مورد بازی ها می تواند به تزریق اطمینان به سایر کشورها کمک کند.

اخبار اخیر در حالی منتشر شده است که گونه جدید ویروس کرونا هراسی را مبنی بر انتقال بیشتر و سریع تر و همچنین تحت الشعاع قرار دریافت کارآمدی واکسن های ساخته شده، در دل دانشمندان ایجاد کرده است.

بایدن روز گذشته با یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن صحبت کرد اما در بیانیه منتشره مرتبط با این مکالمه هیچ اشاره ای به المپیک نشده است.

سناتور میت رامنی که مدیر ارشد کمیته سازماندهی المپیک زمستانی 2002 در سالت لِیک سیتی بود، دیروز در توییتی خواستار برگزاری المپیک توکیو شد.

رامنی نوشت: ورزشکاران یک عمر تمرین کرده اند تا در اوج باشند. تعداد تماشاگران را محدود کنید؛ بیشتر ما در هر صورت بازی ها را از تلویزیون تماشا می کنیم. دنیا در انتظار الهام دریافت از این مسابقات بزرگ و ورزشکاران دنیای است.

مدیر ارشد امور مالی ایالت فلوریدا روز دوشنبه هفته جاری در نامه ای به باخ خواستار انتقال المپیک به فلوریدا شد. فلوریدا اخیرا در منطقه ایمنی که در اورلاندو به منظور محافظت بسکتبالیست ها برابر کووید-19 بنا شده و به حباب اِن بی ای موسوم است، از رقابت های لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا میزبانی کرد و کمتر از دو هفته دیگر از رقابت های لیگ ملی فوتبال آمریکایی میزبانی خواهد کرد.

ساکی روز سه شنبه نیز در مواجهه با موضوع میزبانی احتمالی فلوریدا از المیپک، این تصمیم را به عهده کمیته بین المللی واگذار کرد و با لحنی حاکی از شگفتی گفت: خب، قبل از آن گام های زیادی باید برداشته شود.

با تعویق یک ساله المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از 23 جولای تا 8 آگوست 2021، (اول تا 17مردادماه 1400) و پارالمپیک نیز از 24 آگوست تا پنجم سپتامبر 2021 (دوم تا چهاردهم شهریورماه 1400) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 897

به "خبرنگاران سکوت دولت بایدن درمورد المپیک توکیو؛ میزبانی به فلوریدا منتقل می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سکوت دولت بایدن درمورد المپیک توکیو؛ میزبانی به فلوریدا منتقل می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید