تاریخ رئیس جمهور و وزرا را مجبور به پاسخگویی خواهد نمود، فوتبال شادی را به مردم بر می گرداند، پرسپولیس نباید قهرمان لیگ معرفی گردد

به گزارش مجله سیاران، کارشناس فوتبال ایران گفت: تاریخ رئیس جمهور و وزرا را مجبور به پاسخگویی به مردم ایران خواهد نمود.

تاریخ رئیس جمهور و وزرا را مجبور به پاسخگویی خواهد نمود، فوتبال شادی را به مردم بر می گرداند، پرسپولیس نباید قهرمان لیگ معرفی گردد

علیرضا مرزبان در مصاحبه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، در خصوص از سرگیری مسابقات بوندس لیگای آلمان در شرایطی که این کشور همچنان درگیر ویروس کروناست، اظهار کرد: در خصوص بوندس لیگا باید بگویم بعد از جلسه ای که بین صدراعظم آلمان و وزیر بهداشت انجام شد و همچنین انستیتوهایی که در مبارزه با سارس کووید-19 کار می نمایند، در واقع بعد از تماسی که بین این سه گروه انجام شد به این نتیجه رسیدند که بازی های بوندس لیگای یک و دو را تحت شرایط خاص آغاز نمایند.

بازیکنان در بوندس لیگا یک هفته در قرنظینه خواهند بود

وی اضافه نمود: بازیکنان از یک هفته کاملاً در قرنطینه خواهند بود ، یعنی به هیچ وجه با کسی تماس نخواهند داشت و حتی با خانواده خودشان در قرنطینه کامل زندگی خواهند کرد. بازیکنان قبل و بعد از بازی مجدداً تست انجام می دهند که مطمئن باشند اتفاقی برای خانواده آنها و سایرین نیفتد. تمام اعضایی که درگیر این مسابقات هستند، از داوران گرفته تا مسئولانی که در ورزشگاه حضور دارند، همه شامل این قضیه می شوند، همه باید در قرنطینه به سر ببرند و به خاطر همین هم انتظار داریم این بازی ها بدون دردسر انجام شود.

برگزاری بوندس لیگا بحث زیادی را در آلمان به راه انداخته است

مرزبان که در آلمان زندگی می نماید، اظهار داشت: اینکه واقعاً از نظر انسانی و از نظر روانی، این جریان چه بُعدی دارد، خیلی قابل بحث است چون در زمانی که بچه ها اجازه ندارند به کودکستان بروند و خیلی از مؤسسات بسته است و فوتبال آماتور در اینجا تعطیل است، چطور به بوندس لیگا اجازه می دهند که آنها به کار خودشان ادامه دهند و این مسئله بحث زیادی را در آلمان راه انداخته است. اگرچه تنها گزینه ای که باقی می ماند این بود که بازی ها انجام شود چرا که باشگاه ها حدود 750 میلیون یورو از تلویزیون و قراردادهای خودشان می توانند بگیرند و بحث عظیم این است که این کار فقط به خاطر پول انجام می شود.

فوتبال شادی را به مردم آلمان بر می گرداند

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: از سوی دیگر بحث روانی دیگری که مطرح است، اگر بوندس لیگا دوباره آغاز شود؛ درواقع شادی و امید به جامعه برمی شود و مردم لحظه به لحظه و آرام به طرف عادی شدن شرایط حرکت می نمایند، روان شناسان این مسئله را خیلی خوب می دانند. با وجود این، این موضوع نیازمند سازماندهی خیلی عظیمی است چرا که همان طور که گفتیم سازمان لیگ متولی لیگ بوندس لیگای یک و دو است و لیگ سه آلمان و لیگ های آماتور مستقیماً تحت سرپرستی فدراسیون فوتبال آلمان هستند و از آن طریق حمایت می شوند.

تیم ها 10 روز است که تمرین گروهی دارند

وی یادآور شد: بوندس لیگایی ها الان حدود 25 روز است که تمرین می نمایند، گاهی اوقات تمرین های دونفره، سه نفره، چهارنفره، با فاصله و حتی چندین گروه ولی الان حدود 10 روز است که وارد بحث تمرینات گروهی شده اند و دارند کارهای گروهی را انجام می دهند. این انتظار را داریم که از همین هفته یعنی شنبه آینده بازی ها آغاز شود. اگرچه این بازی ها بدون تماشاچی خواهد بود که این مسئله هم خیلی مهم است.

برگزاری فصل آینده بوندس لیگا در حال آنالیز است

کارشناس فوتبال کشورمان توضیح داد: از مسائل دیگری که در بوندس لیگا اهمیت زیادی دارد، برآورد شرایط فصل آینده است، اینکه چه موقع می توانند بازی ها را ادامه دهند یا فصل آینده را با چه تغییراتی آغاز نمایند، فصل جابجایی چگونه خواهد بود و همه این مسائل باید با فدراسیون فوتبال دنیای و فدراسیون فوتبال اروپا هماهنگ شود که بتوانند بازی های فصل آینده را به خوبی برقرار نمایند. از این جهت که فصل آینده به سمت و سویی می رویم که هم بازی جام ملت های اروپا و هم المپیک را داریم، به خاطر همین مسئله است که باید جدولی تدوین شود که بتوانند بازی های فصل آینده را هم به خوبی ادامه دهند.

باید از زندگی انسان ها دفاع کنیم

مرزبان در ادامه افزود: من یک مسئله دیگر هم که باید مطرح کنم؛ این ویروسی که الان هست یک پاندمی عظیم و دنیای است که کشورها یکی پس از دیگری درگیرش هستند. الان زمانی است که در برزیل ما شاهد کشته شدن تعداد زیادی از مردم هستیم. این ویروس دنیای است و می توان آن را با همکاری دنیای هم شکست داد. درست است که الان این ویروس واقعاً معضل عظیمی است. ما بحث بهداشت دنیای را داریم. در کشورها شاهد بیکاری تعداد زیادی از مردم هستیم که ممکن است بحث سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی را برهم زند. اما روی هم رفته باید این جمع بندی را داشته باشیم که حتی اگر جان یک انسان به خطر می افتد، فقط یک انسان، هر چند سالش هم که باشد، ما باید به زندگی انسان ها احترام بگذاریم و سعی کنیم تا جای ممکن از زندگی انسان ها و به خصوص ایرانی ها که هموطن ما هستند، دفاع کنیم.

تاریخ، وزرا و رئیس جمهور را مجبور به پاسخگویی به مردم خواهد نمود

وی دراین باره افزود: در این زمینه وزارت بهداشت ایران موظف است، چون تاریخ اینها را وادار می نماید که جواب دهند، همین طور از رئیس جمهور گرفته تا وزرا، اینها باید جوابگوی مسائل مردم ایران باشند، به خصوص اینکه در بیمارستان های ما تجهیزات کافی باشد، ما بتوانیم به اندازه کافی دارو به مردم بدهیم و بتوانیم اعضای کادر پزشکی را خیلی خوب حمایت کنیم و این مسئله یک مسئله بسیار عظیم است که ما احترام به زندگی انسان ها بگذاریم و فرقی بین انسان ها قائل نباشیم.

باید معیار انتخاب بازیکنان تیم ملی تعیین شود

مرزبان با اشاره به شرایط تیم ملی و ادامه کار این تیم با دراگان اسکوچیچ گفت: در خصوص مسائل تیم ملی باید بگویم که به دنبال مشکلاتی برای انتخاب سرمربی وجود داشت و در نهایت به اسکوچیچ رسیدیم، باید یک جدول خیلی خوب را تدوین کنیم. باید یک بار دیگر معیارهای اساسی شناخت بازیکنان را تعیین کنیم. روی سیستم انتخاب بازیکنان مان، معیارهای خود را تعیین کنیم. مهم ترین مسئله مطرح برای فوتبال ما این است که داریم فراموش می کنیم؛ تیم های پایه ما نتایج خوبی نمی گیرند و واقعاً مشکل دارند. چون اغلب آموزشگاه های ما یک حالت سوری دارند و به صورت حرفه ای کار نمی نمایند. اگر ما می خواهیم به فوتبال ملی خود یاری کنیم، باید بر روی تیم های پایه سرمایه گذاری کنیم.

حمید استیلی نباید فراموش شود

وی با اشاره به حذف تیم امید از رقابت های مقدماتی المپیک توکیو، اظهار داشت: به خصوص شاهد این مسئله بودیم که وقتی تیم المپیک ایران از این بازی ها حذف شد، در واقع دیگر هیچ کس راجع به تیم المپیک صحبت نمی نماید و این تیم دوباره به فراموشی سپرده شد. اما دوباره بعد از دو یا سه سال، یکدفعه باز یادمان می آید که باید یک تیم امید هم داشته باشیم. دوباره صحبت از انتخاب سرمربی و مربی و بازیکنان خواهد شد و این مسئله به ما ضربه می زند. برای انتخاب بازیکنانی که بتوانند برای تیم های پایه و امید ما بازی نمایند و در آینده هم برای تیم ملی عظیمسالان ما بازیکنان خوشنامی شوند، همین الان باید اقدام شود. الان می بینیم که حمید استیلی بعد از انجام بازی های المپیک به فراموشی سپرده شده است. این در حالی است که حمید استیلی با توجه به شرایطی که داشت و امکاناتی که در اختیار او گذاشته بودند، (انتخاب دیرهنگام و تعویض چندین مربی) بااین حال توانست در این مسابقات بازی های قابل قبولی داشته باشد.

باید روی تیم های پایه اساسی کار شود

کارشناس فوتبال کشورمان به همین دلیل بیان نمود: الان باید شرایط تغییر پیدا کند. ما اگر واقعاً به تیم های پایه خود اعتقاد داریم، همین الان باید دوباره شرایط حمید استیلی تعیین شود و مجدد به کارش ادامه دهد، باید دستیارانش را انتخاب کند و بازیکنانی را که می داند آنها می توانند تا چند سال دیگر برای تیم ملی المپیک بازی نموده و در این مبارزات شرکت نمایند را دانه به دانه تحت نظر داشته باشند. باید به این بازیکنان از نظر روانی یاری نمایند و از نظر بدنی آنها را زیر نظر داشته باشند. باید بتوانند تیم خوبی را سازماندهی نمایند، به خاطر همین هم انتظار من این است که با وجود اینکه این مسائل نیاز به بودجه و هزینه دارد اما اگر ما می خواهیم در فوتبال آسیا و دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و بخواهیم تیم ملی خودمان را تقویت کنیم، باید تیم های پایه خود را کنیم.

نباید پرسپولیس را قهرمان لیگ ناتمام معرفی نمایند

وی در ادامه گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرنگاران راجع به اینکه بعضی اعتقاد دارند باید لیگ برتر ایران نیمه تمام بماند و پرسپولیس به عنوان قهرمان این فصل بازی ها معرفی شود، گفت: اینکه پرسپولیس را زودهنگام به عنوان قهرمان لیگ اعلام نمایند، این مسئله یک مقدار دور از واقعیت است چون این اتفاق نیفتاده است. ما نمی توانیم این مسئله را اعلام کنیم. اگر پرسپولیس واقعاً فاصله اش آن قدر زیاد بود که دست نیافتنی هم بود باز ما باید این بازی ها را انجام می دادیم ولی مهم این است که تیم دوم، سوم و چهارم چه تیم هایی هستند که در بازی های آسیایی باید شرکت نمایند. از نظر قانونی واقعاً باید نسبت به این موضوع حساس باشیم. خود پرسپولیسی ها می دانند اگر این بازی ها ادامه پیدا کند، شانس عظیم قهرمانی فقط پرسپولیس است چون فاصله ای که با تیم های دیگر دارند و اعتبار و تجربه قهرمانی که در ظرف چند سال گذشته با یاری برانکو پیدا نموده اند، الان روی خط خیلی خوبی حرکت می نمایند. در واقع به سادگی می توانیم بگوییم که شانس اول قهرمانی طبیعتاً پرسپولیس است ولی باز هم مهم است که تیم های دوم تا چهارم چه تیم هایی خواهند بود. آن مسئله هم باید روشن شود چون بازی های آسیایی یا بحث حقوقی خودشان را هم دارند. بنابراین ادامه بازی ها بهترین گزینه ای است که ما روی میز خود داریم.

وزارت بهداشت باید بداند آیا توان برگزاری مسابقات را دارد یا نه؟

مرزبان در ادامه توضیح داد: در خصوص فوتبال ایران باید بگویم که ما باید این مسئله را در نظر داشته باشیم که بعد از اینکه همه چیز برای ادامه بازی ها بعد از تقریبا دو ماه تعطیلی مهیا شد از طرف وزارت بهداشت ایران و جامعه سلامت ایران واقعاً به این نتیجه برسند که می توانند بازی ها را ادامه دهند. چون این مسئله را باید بدانیم که بحث روانی این جریان هم خیلی مهم است. ادامه بازی ها برای مردم ایران هم خیلی مهم است و این مسئله را می توانیم بدون مشکل عظیمی ادامه دهیم. همان جوری که در کشورهای اروپایی الان شاهدش هستیم و می بینیم که در بیشتر کشورها بازی ها برگزار خواهد شد. در ایران هم می توانیم این بازی ها را آغاز کنیم و بدون تماشاگر، با تست های خوب، قرنطینه کردن بازیکنان و برنامه ریزی صحیح این بازی ها را به انتها برسانیم. ما می توانیم فصل آینده را دیرتر آغاز کنیم، هیچ مشکل عظیمی نیست. با یک تأخیر یک هفته، 10 روزه یا حتی دو هفته ای به خاطر مسائل جابجایی که باید با کنفدراسیون آسیا هماهنگ باشد، می توانیم فصل آینده را هم بلافاصله آغاز کنیم و هیچ مشکل عظیمی پیش رو نخواهد بود.

تحت هیچ شرایطی نباید لیگ را نیمه تمام گذاشت

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه بازی های لیگ را نباید تعطیل کرد، یادآور شد: اینکه بازی ها را تعطیل کنیم یک مقدار مشکل ساز خواهد شد چون طبیعتاً تیم هایی که به عنوان قهرمان و نایب قهرمان معرفی می شوند، حضور آنها در جام قهرمانی آسیا مسئله ساز است. ما دعواهای حقوقی خواهیم داشت و به خاطر اینکه از همه این مسائل واقعاً بتوانیم رد شویم و آنها را حل کنیم، هیچ مشکل عظیمی نیست که بازی ها را ادامه دهیم تا قهرمان واقعی واقعاً تعیین شود. من 100 درصد هوادار این مسئله هستم که بازی ها ادامه پیدا کند. حتی پیشنهاداتی هم در خصوص اینکه چگونه می توانیم یک چنین کاری کنیم، ارائه دادم به این صورت که بازی های فصل آینده کمتر شوند چون فصل آینده هم این مسئله را خواهیم داشت که تیم ملی ما باید در بازی های فیفا-دی (FIFA-Day) شرکت کند و اردوهای خود را برگزار کند.

برای نجات فوتبال ایران فکر خوبی در سر دارم

مرزبان در پایان اظهار کرد: برای نجات فوتبال ایران که واقعاً شرایط بدی را داریم، هم برای تیم های پایه مان، هم برای تیم ملی مان، هم برای لیگ؛ این نیاز را می بینم که یک کنگره متشکل از همه کسانی که صاحب نظر هستند، بازیکنانی که قبلاً در تیم ملی ایران بوده اند، کسانی که سالیان سال است در بحث آموزش فوتبال هستند، تشکیل شود. برنامه هایی را هماهنگ کنیم مثل فوتبال آلمان که چطور می توانیم بر پایه معیارهای بین المللی، تیم های پایه و ملی و لیگ خودمان را بهتر کنیم که شرایط بهتری را داشته باشند. در بحث آموزش خودمان بتوانیم از نظر فیزیولوژی، روانشناسی و تاکتیک، مسائل جدید دنیای فوتبال را مطرح کنیم. ما نیاز به یک کنگره عظیم داریم و امیدوارم که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ واقعاً به این مسئله پی ببرند که یک کنگره عظیم با ارائه برنامه های تعیین می تواند به فدراسیون فوتبال ایران و فوتبال ایران یاری کند.

پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 418

به "تاریخ رئیس جمهور و وزرا را مجبور به پاسخگویی خواهد نمود، فوتبال شادی را به مردم بر می گرداند، پرسپولیس نباید قهرمان لیگ معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ رئیس جمهور و وزرا را مجبور به پاسخگویی خواهد نمود، فوتبال شادی را به مردم بر می گرداند، پرسپولیس نباید قهرمان لیگ معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید