جلوه های عاشورا در تابلوهای تبلیغات شهری اصفهان، بچه ها معلول اصفهانی گردشگر شدند

به گزارش مجله سیاران، برگزاری طرحسفیران تجربه نخستین دوره تربیت مربی حوزه سالمندان، یادآوری وفاداری یاران امام حسین(ع) در تابلوهای تبلیغات شهری و گردشگری یک روزه بچه ها معلول اصفهانی از جمله مهمترین اخبار فرهنگی استان اصفهان است.

جلوه های عاشورا در تابلوهای تبلیغات شهری اصفهان، بچه ها معلول اصفهانی گردشگر شدند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ویژه کریسمس کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، دبیر کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان از اختصاص 300 تابلو تبلیغات شهری به موضوع محرم و وفاداری یاران امام حسین(ع) در واقعه کربلا اطلاع داد.

سعید امامی رسالت کمیته فرهنگ شهروندی را اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به شهروندان عنوان نمود و گفت: تابلوهای شهری، شاه راه ارتباطی مردم با این کمیته هستند که در تمام نقاط شهر وجود دارند و مردم به ویژه هنگام قرمز شدن چراغ راهنما از هشدارها و مفهوم این تابلوها مطلع می شوند.

وی با اشاره به موضوع تبلیغات شهری و نمایش یادآوری وفاداری یاران امام حسین(ع) اضافه نمود: این طرح ها از 18 مهرماه به مدت 15 روز بر روی تابلوهای شهری اصفهان نصب شده که به طور ویژه در قالب پنج طرح گرافیکی در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان به نمایش در آمده اند.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان گفت: این تابلوها بر روی 300 تابلو شهروندی در سطح شهر اصفهان نصب شده اند که هر یک فداکاری ها و وفادای های یاران امام حسین(ع) در واقعه کربلا را با اشعار و تصاویر جذاب به شهروندان یادآوری می نماید.

بچه ها معلول اصفهانی گردشگر شدند

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، همزمان با روز جهانی کودک، گروهی از بچه ها معلول و بد سرپرست اصفهانی از آثار و جاذبه های تاریخی گردشگری اصفهان بازدید کردند.

در این برنامه یک صد نفر از بچه ها معلول، بچه ها کار و بدسرپرست با حضور در یک تور گردشگری با همراهی مدیران و کارکنان مجموعه های تاریخی و گردشگری استان اصفهان از مجموعه جهانی میدان امام (ره) اصفهان، موزه هنرهای ترئینی ایران و مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون بازدید کردند.

مدیر انجمن موزه داران ایران، در رابطه با برگزاری این مراسم گفت: با توجه به اینکه شعار سال جاری سازمان جهانی گردشگری، (گردشگری برای همه، همه برای گردشگری) است با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصمیم گرفتیم تا در یک حرکت متفاوت نسبت به سال های گذشته، از بچه ها معلول، بچه ها کار و همچنین بچه ها بد سرپرست برای بازدید از ابنیه تاریخی اصفهان دعوت کنیم.

محسن نکوئی گفت: درابتدای این مراسم، با توجه به تقارن روز جهانی کودک با ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان، با حضور هنرمندان طراز اول اصفهان، (عضو انجمن) ضمن تبیین ابعاد مختلف قیام این امام همام، این بچه ها که بیش از یک صد نفر بودند، به گروه های مختلف تقسیم و پس از ارائه توضیحاتی درباره ویژگی های صنعت گردشگری، از ابنیه تاریخی اصفهان با حضور راهنمایان حرفه ای بازدید به عمل آوردند.

وی ادامه داد: بسیاری از این بچه ها برای نخستین بار بود که به بازدید از بناهای تاریخی پرداختند و حتی در یک برنامه پر نشاط شرکت می کردند. از دیگر برنامه های ما برای این بچه ها برگزاری دوره های آموزشی آشنا سازی آنان با مباحث میراث فرهنگی در آینده است.

سفیران تجربه نخستین دوره تربیت مربی حوزه سالمندان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نخستین دوره تربیت مربی حوزه سالمندان برای اولین بار با عنوان سفیران تجربه از سوی خانه تجربه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در حال برگزاری است. این طرح از روز شنبه 13 شهریورماه به مدت 130 ساعت با حضور 50 نفر در حال برگزاری است.

دوره تربیت مربی سفیران تجربه تا انتها مهرماه جاری روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه با حضور اساتید مجرب دانشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان برگزار می گردد.

نشاط سالمندی، نیازهای بهداشتی، ارتباط با سالمند، توانبخشی، فیزیولوژی، تغذیه، روانشناسی، یاری های اولیه سالمندان از جمله سرفصل های آموزشی این دوره تربیتی است.

تعداد 95 نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند و پس از مصاحبه اولیه تعداد 50 نفر پذیرفته شده و در این کلاس که از سوی خانه تجربه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامهریزی شده، حضور می یابند.

پس از انتها دوره تربیت مربی سفیران تجربه تعداد 30 نفر به عنوان مربیان نهایی طرح انتخاب می شوند و در برنامه های متنوع آموزشی ویژه سالمندان در مناطق 15گانه شهرداری فعالیت می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 77

به "جلوه های عاشورا در تابلوهای تبلیغات شهری اصفهان، بچه ها معلول اصفهانی گردشگر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوه های عاشورا در تابلوهای تبلیغات شهری اصفهان، بچه ها معلول اصفهانی گردشگر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید