جزئیات عیدی سال جاری کارگران، چه کسانی کمترین عیدی را می گیرند؟

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران، عیدی کارگران به وسیله فرمولی که شورای عالی کار معین نموده، معین می گردد. اگر کارگری یک سال در محل کار خود سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، معادل دو تا سه ماه پایه حقوق عیدی دریافت می نماید.

جزئیات عیدی سال جاری کارگران، چه کسانی کمترین عیدی را می گیرند؟

از آنجایی که حداقل دستمزد در امسال دو میلیون و 655 هزار و 495 تومان است. به این ترتیب با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، کف عیدی امسال کارگران پنج میلیون و 310 هزار و 990 تومان است. حداکثر آن هفت میلیون و 966 هزار و 485 تومان است.

عیدی شامل همه کارگران می گردد، حتی کسانی که یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند نیز عیدی دریافت می نمایند. عیدی این دسته از کارگران به اندازه دو برابر حقوق پایه مندرج در فیش حقوقی، تقسیم بر 12، ضربدر تعداد ماه کارکرد محاسبه می گردد.

به این ترتیب مبلغ عیدی کارگران برای 11 ماه کارکرد چهار میلیون و 867 هزار تومان، برای 10 ماه کارکرد چهار میلیون و 422 هزار تومان است. بعلاوه کسانی که شش ماه از سال را حق بیمه دارند، عیدی دو میلیون و 655 هزار تومان است. کمترین عیدی نیز برای کسانی است که یک ماه کارکرد دارند که اندازه آن 422 هزار تومان برآرد می گردد.

در مورد عیدی کارمندان نیز بیشتر برآورد ها روی مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان است، اما اگر هم دولت قصد افزایش داشته باشد بعید به نظر می رسد که بیشتر از اندازه تورم باشد.

در واقع اگر قرار باشد 40 درصد به مبلغ پارسال اضافه گردد، مبلغ پرداختی امسال کارمندان دولت حدود دو میلیون تومان است.

برای خواندن اطلاعات بیشتر در این مورد روی لینک عیدی امسال بین 1.5 تا 8 میلیون تومان/ بیشترین عیدی را چه کسانی می گیرند؟ کلیک کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1447

به "جزئیات عیدی سال جاری کارگران، چه کسانی کمترین عیدی را می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات عیدی سال جاری کارگران، چه کسانی کمترین عیدی را می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید