تنظیمات اینترنت ایرانسل و فعال سازی 3G و 4G

به گزارش مجله سیاران، تنظیمات اینترنت ایرانسل را به دو روش میتوانید دریافت کنید. روش اول دریافت کد دستوری *555*4*2# است یا اگر تنظیمات برای شما ارسال نشد به صورت دستی آن را فعال کنید.

تنظیمات اینترنت ایرانسل و فعال سازی 3G و 4G

تنظیمات اینترنت ایرانسل

خبرنگاران | سرویس تکنولوژی - بسیاری از کاربران سیم کارت ایرانسل با نحوه فعال سازی اینترنت ایرانسل و دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی های اندرویدی و یا آیفون خود مشکل دارند. باید توجه داشت تنظیمات اینترنت همراه اول و فعال سازی نوترینو با اینترنت ایرانسل متفاوت است. با توجه به اینکه این روزها استفاده از اینترنت بین کاربران رواج یافته است و عدم اتصال به اینترنت می تواند مشکل بزرگی برای کاربران به شمار آید، ما تصمیم گرفتیم که در مقاله زیر برای شما راه حل رفع این مشکل را بصورت کامل توضیح دهیم.

این روزها استفاده از اینترنت سیم کارت به شدت در بین کاربران رواج یافته است. دلیل اصلی این امر مربوط به عدم محدودیت مکانی اینترنت سیم کارت می شود. هنگامی که شما اینترنت سیم کارت خود را فعال کنید، در هر کجا و هر زمان می توانید از خدمات اینترنت استفاده کنید. به همین دلیل به اینترنت سیم کارت اصطلاحا اینترنت همراه هم گفته می شود. در این بین ایرانسل یکی از اپراتورهایی است که در رابطه با این زمینه خدمات عالی ارائه می کند. اینترنت 3G، 4G LTE و به تازگی 4.5G توسط ایرانسل ارائه می شود که به واقع سرعت عالی دارد.

نحوه دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل

شما با استفاده از gprs ایرانسل، که تکنولوژی جدیدتر آن همان edge است، و در مناطقی که پوشش 3G و 4G وجود دارد، با اینترنت 3G و 4G می توانید در هر جایی که ایرانسل خط دهی دارد، با استفاده از موبایل خود به اینترنت متصل شوید. برای فعال کردن این سرویس روی سیمکارت خود، کد دستوری زیر را وارد کنید:

*555*4*2#

پس از وارد کردن این کد، یک پیامک (configuration message) حاوی تنظیمات gprs ایرانسل به گوشی شما ارسال می شود و شما باید آن را install یا save کنید. هنگام نصب از شما pin یا رمز خواسته می شود و شما باید رمز 1234 را وارد کنید، تا gprs سیم کارت شما فعال شود.

همچنین برای دریافت تنظیمات به صورت آنلاین بر روی گزینه رو برو کلیک کنید: دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل

زمانی که وارد صفحه دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه شدید شماره خود را در قسمت مورد نظر وارد کنید. سپس برای شما رمزی یکبار مصرف وارد می شود که با وارد کردن رمز، وارد پنل سایت می شوید و در مرحله اول مدل گوشی شما را نمایش می دهد و با تایید مدل گوشی از شما پرسشی می کند که شما مایل به دریافت تنظیمات اینترنت همراه و دریافت تنظیمات پیام چند رسانه ای هستید که با فعال کردن تیک هر گزینه تنظیمات آن برای شما ارسال می شود.

تنظیمات دستی اینترنت ایرانسل

بیشتر گوشی های استاندارد موجود بدون نیاز به انجام تنظیمات دستی قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه ایرانسل را دارند. درصورتی که تلفن همراه شما به صورت اتوماتیک به شبکه اینترنت متصل نشد، لازم است تنظیمات به صورت دستی انجام شود.

برای تنظیم دستی gprs به شیوه زیر عمل کنید:

1. Menu> Settings> Wireless and network > Mobile networks > Access Point Names > Menu >Add New Apn

2. در صفحه ای که نمایش داده می شود، طبق جدول زیر موارد خواسته شده را وارد کنید:

3. دکمه Menu و سپس Save را بزنید.

4. در صفحه لیست پروفایل ها، مطمئن شوید پروفایلی که اکنون درست کردید (Irancell-GPRS) انتخاب شده باشد.

5. الان باید بتوانید به اینترنت وصل شوید.

تعرفه و بسته های اینترنت ایرانسل

پس از فعال سازی اینترنت ایرانسل در گوشی یا تبلت خود باید نسبت به خرید بسته های اینترنتی اقدام کنید. برای خرید بسته های اینترنت همراه ایرانسل می توانید از کدهای اختصاصی که ارائه شده است استفاده کنید اما ما توصیه می کنیم که به منظور ساده تر شده این فرایند، برنامه ایرانسل من را دانلود کنید. با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی قادر به خرید بسته های اینترنتی مختلف، شارژ سیم کارت و غیره خواهید شد.

پس از اینکه اپلیکیشن مذکور را نصب کردید، آن را اجرا کنید. در این شرایط باید شماره تماس خود را وارد و برخی مشخصات خواسته شده را به واسطه تایید هویت ارائه کنید. سپس با انتخاب گزینه خرید بسته افزایشی به لیست بسته های اینترنت همراه ایرانسل هدایت خواهید شد.

جمع بندی:

همان طور که در بالا مشاهده کردید، برای شما بصورت کامل نحوه دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل، را توضیح دادیم، لازم به ذکر است که برای استفاده از اینترنت 4g اگر سیم کارت شما قدیمی است باید اقدام به تعویض سیم کارت کنید تا بتوانید از اینترنت پرسرعت استفاده کنید. اگر مشکل یا حتی راه حل یا تجربه جدیدی در این زمینه دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. در خاتمه به شما مطالعه مطلب نحوه اطلاع از باقی مانده اینترنت ایرانسل را نیز پیشنهاد می کنیم.منبع: setare.com
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 890

به "تنظیمات اینترنت ایرانسل و فعال سازی 3G و 4G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنظیمات اینترنت ایرانسل و فعال سازی 3G و 4G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید