ترامپ: تیک تاک چینی را مسدود می کنم

به گزارش مجله سیاران، تیک تاک یک برنامه محبوب برای آپلود کردن ویدئوهای کوتاه 15 ثانیه ای است که رشد سریعی در فضای مجازی جهان داشته و تا به امروز بیش از 1 میلیارد نفر آن را دانلود کرده اند.

ترامپ: تیک تاک چینی را مسدود می کنم

دونالد ترامپ گفته است برنامه موبایلی تیک تاک (TikTok) را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت شبکه خبریسی ان بی سیامریکا، دونالد ترامپ دیروز (جمعه) از فیلتر کردن پلتفرم چینی اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه تیک تاک برای کاربران در ایالات متحده آمریکا از روز شنبه (امروز) خبر داده است. تیک تاک یک برنامه چینی است.

تیک تاک یک پلتفرم محبوب برای آپلود کردن ویدئوهای کوتاه 15 ثانیه ای است که رشد سریعی در فضای مجازی دنیا داشته و تا به امروز بیش از 1 میلیارد نفر آن را دانلود کرده اند. شرکت چینی بایت دنس مالک اصلی تیک تاک است که در پکن مستقر است و مالک آن یک کارآفرین جوان حوزه اینترنت در چین است.

این اقدام ترامپ در ادامه تنش بین ایالات متحده آمریکا و چین صورت می گیرد که در روزهای گذشته منجر به تعطیلی کنسولگری های دو کشور در شهرهای هیوستون آمریکا و چنگدو چین شده است.

ترامپ این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاران هنگام بازگشت از سفر به ایالت فلوریدا به واشنگتن دی سی گفته است.

او گفت به زودی ممکن است یک فرمان اجرایی در این رابطه صادر کند. ترامپ به خبرنگاران گفت: از آنجا که نگرانی هایی درباره این پلتفورم وجود دارد، ما در حال ممنوع کردن آن در آمریکا هستیم. من این اختیار را دارم. من با یک دستور اجرایی این کار را انجام می دهم. به عبارت دیگر آن را قطع می کنم.

مقامات امنیتی آمریکا پیشتر نسبت به امنیت کاربران آمریکایی که از اپلیکیشن تیک تاک استفاده می کنند، هشدار داده بودند.

تیک تاک از 2 سال پیش با شرکت آمریکایی موزیکال لی ادغام شده است.

سخنگوی تیک تاک در واکنش به خبرها درباره احتمال مسدود شدن آن برای کاربران در آمریکا گفت که این پلتفرم به ایجاد اشتغال در بازار آمریکا کمک کرده و کاملا به حریم خصوصی کاربران خود متعهد است.

او گفت: ما فقط امسال (2020) بیش از هزار نفر از شهروندان آمریکا را در تیم آمریکایی خودمان استخدام کرده ایم و مفتخریم 10 هزار آمریکایی دیگر را برای مشاغل عالی با درآمد خوب در سراسر ایالات متحده آمریکا به استخدام درآورده ایم.

سخنگوی تیک تاک افزود: داده های کاربران آمریکایی تیک تاک با کنترل دقیق از سوی کارمندان شرکت در ایالات متحده ذخیره می شود. بزرگترین سرمایه گذار خارجی تیک تاک از ایالات متحده است. ما همچنان تلاش می کنیم از حریم و امنیت خصوصی کاربران خود حفظ و مراقبت کنیم.

ممنوع کردن استفاده از تیک تاک در آمریکا در حالی مطرح شده که طی روزهای گذشته اخباری تایید نشده مبنی بر ارایه پیشنهاد خرید این پلتفرم چینی از سوی شرکت آمریکایی مایکروسافت مطرح شده است.

همچنین طی روزهای گذشته برخی سناتورهای آمریکایی درباره احتمال مداخله چین در انتخابات آینده آمریکا از طریق تیک تاک نگرانی هایی را مطرح کرده اند.

ژانگ ییمینگ 37 ساله کارآفرین چینی حوزه اینترنت و مالک اصلی شرکت بایت دنس (ByteDance) و پلت فرم اشتراک گذاری ویدئو تیک تاک است. شرکت بایت دنس در سال 2019 و ظرف مدت 7 سال با کسب ارزشی بیش از 75 میلیارد دلار، سریع ترین و رو به رشدترین استارت آپ دنیا لقب گرفته است.

نزاع چین و آمریکا به برنامه های گوشی موبایل رسید

بازداشت دختران مشهور تیک تاک در مصر

دعوای آمریکا و چین بالا گرفت/ تعطیلی کنسولگری چین در آمریکا

مقابله به مثل چین: تعطیلی کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 568

به "ترامپ: تیک تاک چینی را مسدود می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: تیک تاک چینی را مسدود می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید