بیماران ایتالیایی تنها و بی کس در خانه می میرند

به گزارش مجله سیاران، گزارش ها در ایتالیا نشان می دهد که با کوتاهی بعضی از پزشکان خانواده و عدم تمایل آنان به معاینه حضوری، شماری از مبتلایان به ویروس کرونا در خانه های خود فوت نموده اند و کسی به آنان سر نزده است.

بیماران ایتالیایی تنها و بی کس در خانه می میرند

جهت دریافت خدمات آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

تنها و بی کس

به گزارش رویترز، سیلویا برتولتی یکی از شهروندان ایتالیا است که بعد از 11 روز مکالمه تلفنی خاتمه توانست، پزشکی را ترغیب کند تا به پدر 78 ساله اش که گرفتار تب و نفس تنگی شده بود ، سر بزند.

اما هنگامی که پزشک به خانه وی در نزدیکی استان برگامو در مرکز شیوع ویروس کرونا در شمال ایتالیا رفت، دیگر خیلی دیر شده بود.

زمان مرگ آلساندرو برتولتی پدر سیلویا 10 دقیقه قبل از رسیدن آمبولانس اعلام شد و تنها دارویی که برای وی به وسیله تلفن تجویز شده بود یک مسکن خفیف و آنتی بیوتیک بود.

سیلویا 48 ساله گفت: پدر من تنها در خانه و بدون یاری درگذشت، ما به سادگی رها شدیم. هیچ کس سزاوار چنین پایانی نیست.

مصاحبه با خانواده ها، پزشکان و پرستاران منطقه لمباردی در ایتالیا نشان می دهد که تجربه برتولتی غیر عادی نیست زیرا افرادی در خانه به علت عدم رسیدگی و مشاوره ناکافی تلفنی جان خود را از دست می دهند.

تنها در استان برگامو براساس یک مطالعه جدید در خصوص سوابق مرگ و میر، آمار واقعی تلفات ناشی از شیوع ویروس کرونا می تواند دو برابر آمار رسمی باشد که تنها تلفات بیمارستان ها را پوشش می دهد.

با توجه به کوشش دنیای برای نجات زندگی مردم به وسیله تامین دستگاه های تنفس مصنوعی در بیمارستان ها، برخی از پزشکان می گویند عدم مراقبت های بهداشتی اولیه به همان اندازه پرهزینه است زیرا پزشکان نمی توانند یا نمی خواهند که بیماران را در خانه دیدار نمایند.

ریکاردو موندا که به بیماران در نزدیکی برگامو خدمات پزشکی ارایه می دهد، می گوید: آنچه منجر به این شرایط شده این است که بسیاری از پزشکان خانواده به مدت چند هفته به بیماران خود مراجعه ننموده اند.

موندا می افزاید: و من نمی توانم آن ها را سرزنش کنم، زیرا آنان خود را نجات دادند.

وی در ادامه گفت: در صورت دریافت یاری های فوری پزشکی در خانه بسیاری از مرگ ها قابل پیشگیری است، اما پزشکان به علت نبود ماسک و لباس کافی برای محافظت از عفونت از انجام ویزیت ممانعت می نمایند مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

به گفته موندا، پزشکان در خانه مردم را معالجه می نمایند اما اگر این درمان مؤثر نباشد، اگر پزشک معالج وجود نداشته باشد که داروها را آنالیز و تغییر دهد، بیمار جان خود را از دست می دهد.

کارمندان بیمارستان در ایتالیا به ماسک سترسی دارنددر حالی که برخی از پزشکان خانواده می گویند که به دلیل نداشتن ماسک و لباس محافظتی نگران مراجعه به بیماران هستند.

سخنگوی آژانس بهداشتی (ATS) وابسته به دولت در استان برگامو در شمال ایتالیا می گوید: مقامات منطقه لومباردی که از نظر خدمات بهداشتی شهرت دارد به پزشکان خانواده گفتند؛ برای کاهش سرایت و هدر رفتن تجهیزات محافظ تا حد ممکن با بیماران به وسیله تلفن تماس داشته باشند و معایته حضوری در خانه را محدود نمایند.

وی گفت که 142 پزشک در منطقه برگامو یا خود بیمار و یا در قرنطینه بودند اما همه آن ها جایگزین شده اند.

هم اکنون مقامات ایتالیا در کوششند تا مراقبت های اولیه را در راستای توصیه های سازمان بهداشت دنیای تقویت نمایند و می گویند: ارائه خدمات بهداشتی اولیه باید علاوه بر مراقبت های ویژه در اولویت دولت ها باشد.

در استان برگامو 6 تیم ویژه پزشکی از 19 مارس (29 اسفند) آغاز به کار کرد که پزشکان مجهز به دیدار بیماران در خانه هستند. در نزدیکی شهر میلان که در نیمه دوم ماه مارس (اسفند- فروردین) مرگ و میر در خانه و مراکز سالمندان بیش از دو برابر شده بود، واحدهای مشابه در 31 مارس (12 فروردین) آغاز به کار کردند.

آمار مرگ ومیر پنهانی

براساس آمار رسمی ایتالیا ، تعداد جان باختگان ناشی از بیماری کرونا در روز شنبه 15 هزار و 362 نفر اعلام شد ، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این آمار واقعی نیست زیرا بسیاری از مردم در خانه جان خود را از دست داده اند.

براساس مطالعه اجرا شده توسط روزنامه محلی لکو و یک مرکز مشاور تحقیقاتی به وسیله داده های ارائه شده توسط شهرداری های محلی، تخمین زده می گردد که پنج هزار و 400 نفر در استان برگامو (شش برابر بیشتر از یک سال گذشته) در ماه مارس جان باختند.

از این تعداد گفته می گردد که تا کنون چهار هزار و 500 نفر بیش از دو برابر آمار رسمی به علت ویروس کرونا جان باخته اند. همچنین با استناد به مدارکی که پزشکان ارائه می دهند 600 نفر نیز در خانه های سالمندان جان خود را از دست دادند.

آژانس بهداشتی (ATS) وابسته به دولت ایتالیا به درخواستی برای اظهار نظر درباره یافته های این مطالعه پاسخ نداد.

پیترو زوچلی مدیر مرکز تشییع جنازه زوچلی که به چندین دهکده در دره سریانا در اطراف برگامو خدمت می نماید، گفت: طی دو هفته گذشته بیش از 50 درصد از کار وی جمع آوری اجساد از خانه های مردم بوده است.

پیش از این، بیشتر کشته شدگان در بیمارستان ها یا خانه های سالمندان بودند.

موندا پزشک شاغل در شهرهای سلوینو و نمبرو گفت که وی از اواخر فوریه (بهمن- اسفند) به بیماران مراجعه نموده و در صورت احتیاج آنتی بیوتیک و اکسیژن درمانی را تجویز می نماید.

وی گفت: اگرچه آنتی بیوتیک درمانی برای ویروس نیست اما می تواند برخی از عوارض ناتوان نماینده را درمان کند و به بیماران در بهبودی بدون بستری در بیمارستان یاری کند.

موندا برای محافظت از خود ماسک صورت را به ارزش 600 یورو خریداری کرد که او هر شب در خانه با بخار استریل می نماید.

در ایتالیا بیش از 11 هزار خدمه بهداشتی با ویروس کرونا تماس داشته اند و 80 نفر نیز فوت نموده اند که بسیاری از آن ها پزشکان خانواده بودند.

شکیبا باش

مصیبت خانواده برتولتی نشان می دهد که مراقبت های اولیه که به عنوان اولین خط دفاع سیستم بهداشتی شناخته می گردد در برخی مواقع می تواند در مقابله با ویروس کرونا موثر باشد.

گزارش هانشان می دهد برخی از کشور های اروپایی و ایالات متحده ، پزشکان تشویق می شوند هر زمان ممکن به جای معاینه حضوری مشاوره تلفنی برای بیماران انجام دهند.

سیلویا برتولتی به پزشک خانواده خود در بیمارستان می گوید که وی بارها و بارها با پزشک محلی تماس گرفته تا به پدرش یک مسکن مبتنی بر پاراستامول بدهد که برای کاهش تب استفاده می گردد.

به دنبال بدتر شدن شرایط سلامت پدر سیلویا دوباره به پزشک محلی تماس می گیرد و وی در پاسخ می گوید که من مجبور نیستم که به خانه بروم، شکیبا باشید.

پزشک معالج پدر برتولتی در زمان تماس خبرگزاری رویترز در پاسخ به عملکرد خود با چشمانی اشک آلود گفت: پزشکان باید انتخاب های وحشتناکی را انجام دهند.

وی گفت: او روزانه بین 300 تا 500 تماس تلفنی داشته است.

وی اضافه کرد: من مجبور شدم انتخاب کنم، نمی توانستم به همه کسانی که سرفه و تب دارند، سر بزنم و فقط می توانم به بیمارانی که شرایط بدتری دارند، سرکشی کنم.

انجمن پزشکان خانواده در استان برگامو تخمین می زند که 70 هزار نفر در این منطقه ممکن است مبتلا شده باشند.

جورجیو گوری شهردار برگامو گفت: به رغم کوشش شبانه روزی امکان پذیر نیست همه را به بیمارستان برسانیم و برخی اوقات خانواده ها از ترس ناشی از آلودگی بیمارستان تمایل دارند که آنان را در خانه نگه دارند.

جیووانا گارگونیونی شهردار بورگتو لودیگیانو در 27 مارس (هشتم فروردین) به نمایندگی از جمعی از شهرداران محلی در نامه ای به مقامات بهداشت منطقه ای نوشت: ما شهروندانی داریم که در خانه بیمار هستند و احساس می نمایند که به حال خود رها شدند.

حتی در میلان شهر اصلی استان لومباردی ،پزشکان می گویند که وعده های مقامات منطقه برای تهیه وسایل محافظتی مانند ماسک هنوز برای برخی تحقق نیافته است.

روبرتو اسکارانو جراح و پزشک خانواده در شهر میلان گفت: ما بدون حمایت کار می کنیم.

در همین حال ویروس در خانه شهروندان ایتالیایی در حال گسترش است، تمام خانواده ها مبتلا می شوند و هیچ کس از آن ها مراقبت نمی نماید.

پزشکان می گویند که آمبولانس هایی که قبلاً طی چند دقیقه در یک تماس با خدمات اورژانس به آنجا می رسیدند حالا ساعت ها طول می کشد. علاوه براین کپسول های اکسیژن بسیار کم است و جوابگوی احتیاج نیست.

مورا زوچلی یک پرستار شرکت خصوصی ایتنرسیدر منطقه برگامو که در خانه ها به مردم یاری های پزشکی ارائه می دهد، گفت: ما به دیدن مرگ افراد عادت داریم. اکنون شما مثل زمان جنگ به خانه افرادی می روید که 48 تا72 ساعت پیش در آنجا درگذشته اند. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 206

به "بیماران ایتالیایی تنها و بی کس در خانه می میرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران ایتالیایی تنها و بی کس در خانه می میرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید