برگرداندن 3500 خودرو ورودی های شهری استان سمنان

به گزارش مجله سیاران، خبرنگاران/سمنان رئیس پلیس راهور استان سمنان از برگرداندن 3500 دستگاه خودرو از ورودی شهرهای این استان به مبداء قبلی در جریان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان خبر داد.

برگرداندن 3500 خودرو ورودی های شهری استان سمنان

سرهنگ بزرگی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار کرد: در مجموع در طول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، 20 نقطه در مبادی خروجی و ورودی با حضور روزانه 120 نیرو، تحت کنترل قرار گرفت.

وی از کنترل بالغ بر 99 هزار دستگاه خودرو در جریان این طرح خبر داد و اضافه کرد: بیش از سه هزار و 500 دستگاه خودرو در طول اجرای این طرح ملی از ورودی شهرهای استان به مبداء برگشت داده شدند.

رئیس پلیس راهور استان سمنان از توقیف هفت خودرو در این طرح خبر داد و اعلام کرد: همچنین در اجرای این طرح، 24 فقره اعمال قانون برای رانندگان متخلف صورت گرفت .

وی از کاهش تصادفات درون شهری استان در سال گذشته خبر داد و گفت:میزان فوتی ها در تصادفات معابر درون شهری استان در سال 98 ، با کاهش 14 درصد و تصادفات جرحی نیز با کاهش 12 درصدی روبرو بوده است.

سرهنگ بزرگی از کاهش 49 درصدی تصادفات درون شهری استان در طول اجرای برنامه ششم خبر داد و اضافه کرد: در دوره برنامه پنجم توسعه، تعداد تصادفات معابر درون شهری در استان در مقایسه با سال نخست اجرای طرح، 37.5 درصد کاهش داشته است. همچنین از ابتدای شروع برنامه ششم توسعه تا به امروز نیز تصادفات معابر درون شهریاستان، کاهش 49 درصدی را تجربه کرده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه خوشبختانه در بیشتر شهرستان های استان، تصادفات در معابر درون شهری با کاهش روبرو بوده ادامه داد: بر حسب نوع وسیله نقلیه بعد از سواری ها، موتورسیکلت بیشترین فراوانی تصادفات معابر دورن شهری استان را به خود اختصاص داده است و پس از آن، وانت بار، کامیون، تاکسی، مینی بوس و اتوبوس در رده های بعدی قرار دارند.

وی از موتوسیکلت ها به عنوان پرتلفات ترین وسائط نقلیه در استان نام برد و گفت: راکبین موتور سیکلت با 48 درصد و عابران پیاده با 31 درصد، بیشترین میزان فوتی های تصادفات معابر درون شهری در سال 98 را به خود اختصاص داده است که نیاز است تا برنامه ریزی های مناسب، در راستای کاهش این آمار گام برداریم.

وی از برخورد جدی با متخلفین در معابر درون شهری خبر داد و اضافه کرد: در سال 98، بالغ بر 4 هزار و 614 موتورسیکلت و 3 هزار و 481 خودوری متخلف اعمال قانون و به پارکینگ منتقل شده است.

بزرگی به مهمترین برنامه های پلیس راهور در سال پیش رو اشاره و اعلام کرد: راه اندازی پیست موتورسیکلت و اتومبیل رانی در مهدیشهر، پارکینگ خودورهای سنگین، نصب دوربین ثبت تخلفات درون شهری در سمنان و شاهرود، ساماندهی بازارهای روز شهرها، ایمن سازی حفاری ها در سطح شهرهای استان برای جلوگیری از تصادفات، اجرای پارک حاشیه معابر و پارکبان در شهرها، تسریع در راه اندازی مرکز مانیتورینگ مراکز شهرستان ها و ساماندهی تابلوهای راهنمای درون شهری در شهرها در دستور کار قرار داشته باشد.

رئیس پلیس راهور استان سمنان از اولویت بندی برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز در راه های ارتباطی استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال 98 تا به امروز 26 نقطه حادثه خیز اصلاح شده است.

سرهنگ بزرگی از کاهش 200 درصدی تصادفات منجر به فوت در معابر شهری استان در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: در اجرای طرح نوروزی سال 99، در مجموع کل تصادفات در استان با کاهش 52درصدی روبرو بوده ضمن اینکه تصادفات منجر به جرح نیز،43 درصد کاهش داشته است.

اختصاص اعتبار به راه های روستایی استان

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان نیز از اختصاص اعتبارات قابل توجهی به راه های روستایی استان خبر داد و گفت: یک هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی معابر سطح روستاهای استان تخصیص یافته که نیاز است تا این مهم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی از اولویت بندی محورهای پر تصادف روستایی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه 30 درصد محورهای روستایی استان در شهرستان دامغان واقع شده باید توجه ویژه ای به این شهرستان شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان با اشاره به مسائل برخی محورهای روستایی استان اضافه کرد: راه روستایی آستانه-اَگره و فولاد محله، محور دیباج-تویه رودبار و 7 روستای جنوب دامغان نیاز دارد تا رسیدگی و مورد توجه بیشتری قرار گیرد. همچنین محور شهر جدید رودیان به دیزج شاهرود نیز به طول 5 کیلومتر با توجه به تبدیل رودیان از روستا به شهر، همچنان مختصات راه روستایی را داشته و باید با تعریض، خط کشی و نصب روشنایی بهبود یابد.

وی بر لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز روستایی تاکید و اعلام کرد: باید بهسازی و ایمن سازی محور روستایی تلوبین به سنگ سوراخ نیز که محل اتصال سه استان سمنان، گلستان و خراسان شمالی است به طول 40 کیلومتر به دلیل ارتفاع پائین پل ها و جاری شدن سیلاب در دستور کار قرار گیرد. همچنین محور ناسار به رستم آباد گرمسار نیز با توجه به اینکه محل تردد 30 روستاست و قطب کشاورزی و دامپروری دو شهرستان گرمسار و آرادان در این منطقه مستقر است، نیاز به ایمن سازی و خط کشی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 370

به "برگرداندن 3500 خودرو ورودی های شهری استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگرداندن 3500 خودرو ورودی های شهری استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید