آنالیز دستورالعمل دفاع از انتها نامه دکتری با ارائه محصولات دانش بنیان در دانشگاه آزاد

به گزارش مجله سیاران، دستورالعمل دفاع از سرانجام نامه دکتری با ارائه محصولات دانش بنیان و شیوه نامه ایجاد شرکت ها بهره بردار و واگذاری مدیریت ساختمان های دانشگاه آزاد به آن ها طی جلسه ای مورد آنالیز نهاده شد.

آنالیز دستورالعمل دفاع از انتها نامه دکتری با ارائه محصولات دانش بنیان در دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سیزدهمین جلسه شورای مدیریت فعالیت اقتصاد دانش بنیان به منظور آنالیز شیوه نامه ایجاد شرکت ها بهره بردار و واگذاری مدیریت ساختمان های دانشگاه آزاد به آن ها در جهت گسترش کارآفرینی و نوآوری تشکیل شد.

در این جلسه همچنین دستورالعمل دفاع از انتها نامه دکتری با ارائه محصولات دانش بنیان مورد آنالیز نهاده شد. همچنین مقرر شد در جلساتی آینده موضوعات معین کارگزار برای مرکز فناوری های نوین اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و آنالیز شیوه نامه استفاده از محصولات دانش بنیان مطرح و ارزیابی شوند.

این نشست با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری، وحید ضرغامی؛ قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، سعید آزادیان؛ دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه ریزی و کارآفرینی، شهاب نوروزیان علم؛ مدیرکل اداره اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری و دبیر شورای مدیریت فعالیت های اقتصاد دانش بنیان، علی رئیس پور؛ مدیرکل اداره ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت، قباد بهزادی پور؛ مدیرکل اداره کارآفرینی و مراکز رشد، لاله ملک نیا، مهندس عسکری غلامزاده؛ مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری، سیدمحمدجواد صدری مهر؛ مدیرکل اداره امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان تشکیل شد.

وحید ضرغامی؛ مدیرکل اداره سیاستگذاری و نظارت راهبردی، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، زیرساخت های مناسبی در کل کشور دارد، توضیح داد: برای نفش آفرینی در اکوسیستم فناوری در کشور، تا جایی که می توان باید از توان تخصصی در کشور در حوزه فناوری و نوآوری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دستورالعمل مربوط به شرکت های بهره بردار بر مبنایی است که شرکتی ذی صلاح را معین می کنیم و پس از اخذ تایید ها از سوی مراجع رسمی و دارای صلاحیت، بهره برداری از زیرساخت های دانشگاه آزاد به وسیله این شرکت کارگزار صورت خواهد گرفت. در نتیجه ساختمان ها و زیرساخت ها در راستای بهره برداری فناورانه به کار گرفته خواهد شد. به همین دلیل شرکت بهره بردار تشکیل خواهد شد و آورده های طرفین معین سهام می گردد. آورده دانشگاه اجاره ساختمان و زیرساخت و ارزش برند خواهد بود. مهمترین نکته در این زمینه، حق مدیریت دانش فنی شرکت کارگزار نیز در نظر گرفته می گردد.

دهقانی فیروزآبادی نیز در این جلسه گفت: برای پیشیبرد اهداف شکل گیری شرکت بهرده بردار، مبنا شیوه نامه است که نهایی شدن آن در این جلسه انجام می گردد. مجموعه ها به دنبال افتتاح مراکز بازسازی شده در حوزه فناوری هستند و باید هرچه سریع تر شیوه نامه تصویب و ابلاغ گردد. این شیوه نامه یکی از مدل های همکاری را تعریف می نماید. شیوه نامه ایجاد شرکت های بهره بردار صرفا برای کسانی است که می خواهند شرکت تشکیل دهند.

وی درباره مزایای چنین طرح هایی مطرح نمود: اجاره و رهن فضا های فناورانه پس از فعالیت و برندسازی، در مواردی چهار برابر نرخ اجاره آن منطقه است.

در انتهای جلسه تصمیم گرفته شد تا اصلاحات ویرایشی ارائه شده از سوی اعضای جلسه در شیوه نامه و آیین نامه اعمال گردد و پس از تایید نهایی برای ابلاغ اقدام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1054

به "آنالیز دستورالعمل دفاع از انتها نامه دکتری با ارائه محصولات دانش بنیان در دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دستورالعمل دفاع از انتها نامه دکتری با ارائه محصولات دانش بنیان در دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید