ایرانی ها؛ غمگین ترین مردمان دنیا!

به گزارش مجله سیاران، استادیار گروه آموزشی تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی و مولف کتاب جشن های ایران باستان گفت: شرایط نابسامان روانی و غمگینی مردم به وضوح در رفتار عادی آن ها در کوچه و خیابان و در وقایع عادی زندگی مشهود است.

ایرانی ها؛ غمگین ترین مردمان دنیا!

دکتر حسین محمدی در تبادل نظر با ایسنا با اشاره به اینکه جامعه ما شادی را گم نموده است، اظهار کرد: طبق تحقیقی که در سال 2015 صورت گرفته بود، ایران از بین 115 کشوری که فاکتور های شادی در آن ها آنالیز شده بود در رتبه 105 قرار داشت.

وی ادامه داد: حدود هفت سال از این تحقیق می گذرد و بدون شک با توجه به افزایش فشار های مالی و روانی در سال های اخیر، ایران به جایگاه آخر این جدول نزدیک شده است و حالا ما جزو غمگین ترین و افسرده ترین مردمان دنیا هستیم.

وی اضافه نمود: شرایط نابسامان روانی و غمگینی مردم به وضوح در رفتار عادی آن ها در کوچه و خیابان و در وقایع عادی زندگی مشهود است.

این استاد دانشگاه تاکید نمود: آستانه تحمل مردم در سال های اخیر به شدت پایین آمده و با کوچکترین تحریکی نسبت به هم پرخاش می نمایند و صبر خود را از دست داده اند.

وی شرح داد: بدون شک انسانی که از لحاظ روحی تامین نیست، قدرت سازندگی خود را از دست می دهد و به راحتی این زمینه را دارد که دست به تخریب آنچه زندگی به او هدیه نموده بزند.

محمدی تاکید نمود: هر چند با تغییر سبک زندگی، تاب آوری در مقابل ناملایمات و بالا بردن مهارت های اجتماعی می توان تا حدی از افسردگی جلوگیری کرد، ولی نمی توان از کنار تاثیر فشار های موجود در کاهش روحیه نشاط و شادی جامعه چشم پوشی کرد.

وی افزود: بخش مهمی از اینکه ایرانیان امروز به مردمی پرخاشگر، کم تحمل و غمگین تبدیل شده اند ریشه در فضای کلی جامعه و مشکلاتی دارد که روزانه با آن ها دست و پنجه نرم می کنیم و تا وقتی شرایط حاکم بر جامعه بهبود نیابد نمی توان به تغییر شرایط موجود امیدوار بود.

منبع: فرارو
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1388

به "ایرانی ها؛ غمگین ترین مردمان دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها؛ غمگین ترین مردمان دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید