اپل سفارش تراشه آیفون 13 را افزایش داده است

به گزارش مجله سیاران، طبق گزارش دیجی تایمز، شرکت اپل با کاهش سفارش چیپست گجت های قدیمی خود که در بازارهای جهانی در حال فروش است، توانسته تراشه های بیشتری را برای سری آیفون های 13 سفارش دهد. شرکت اپل همچنان به فروش آیفون 12، 12 مینی و آیفون 11 در فروشگاه آنلاین خود ادامه می دهد و بعلاوه آیفون SE 2 را برای هواداران آیفون های ارزان عرضه می نماید. به نظر می رسد که شرکت اپل برای رضایت بیشتر کاربران خود با کاهش سفارش تراشه مدل های قدیمی، سفارش تراشه های آیفون 13 را افزایش داده است.

اپل سفارش تراشه آیفون 13 را افزایش داده است

این شرکت هنگام عرضه سری آیفون های 13 در ماه سپتامبر فراوری آیفون های 12 پرو مکس، 12 پرو و XR را متوقف کرد. اپل در حال حاضر به علت مسائل حمل و نقل و عرضه سری های آیفون 13، با تأخیر 3 تا 4 هفته ای این محصول را در ایالات متحده، کانادا و انگلستان به دست کاربران می رساند.

همین شرایط برای مدل های قدیمی آیفون هم صدق می نماید. کاربران در هنگام ثبت سفارش های آنلاین آیفون 12 و 12 مینی به علت مسائل حمل و نقل با تأخیر یک تا دو هفته ای روبرو می شوند و سفارش های آیفون 11 هم با 5 هفته تأخیر به دست کاربران می رسد. تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل هشدار داده که کمبودهای گسترده صنعت می تواند بر فراوری آیفون در ماه های آینده تأثیر بگذارد و افزایش تقاضا برای آیفون های تازه می تواند مسائل توزیع را تشدید کند.

گزارش های تحلیلگران نشان می دهد که سفارش های سری آیفون های 13 بسیار زیاد بوده است. بنابراین توزیع و عرضه کم این محصول تازه شرکت اپل به علت استقبال فوق العاده کاربران بوده و مدیران اپل در کوشش اند تا سرعت فراوریات خود را برای کسب رضایت بیشتر کاربران افزایش دهند. شواهد حاکی از آن است که شرکت فراوری کننده تراشه TSMC در حال افزایش فراوری تراشه های 3 نانومتری خود برای رسیدن به فراوری انبوه در نیمه دوم سال 2022 است و خروجی ماهانه این فرایند به 55000 عدد چیپست می رسد.

این شرکت برای فراوری تراشه های آیفون از فناوری 3 نانومتری استفاده می نماید. گزارش ها حاکی از آن است که اپل نسل بعدی تراشه های 3 نانومتری با آیپد پرو 2022 معرفی خواهد نمود. تراشه A15 Bionic در آیفون 13 از فناوری 5 نانومتری بهره می برد، که شرکت TSMC از این تراشه با نام N5P یاد می نماید. این تراشه در واقع یک نسخه بهبود یافته از تراشه 5 نانومتری است که خود که باعث افزایش راندمان انرژی و بهبود عملکرد دیوایس می گردد. انتظار می رود که تراشه A16 در آیفون های 2022 با فناوری 4 نانومتری شرکت TSMC فراوری گردد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1248

به "اپل سفارش تراشه آیفون 13 را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل سفارش تراشه آیفون 13 را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید