افزایش نسبی دمای کشور طی هفته آینده

به گزارش مجله سیاران، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت: روز دوشنبه (27 اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و از امروز (پنجشنبه) تا دوشنبه فرایند افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور حاکم می گردد.

افزایش نسبی دمای کشور طی هفته آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، گفت: روزهای پنجشنبه و آدینه (23 و 24 اردیبهشت) در دامنه های جنوبی البرز شامل استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، بعضی نقاط شرق سواحل خزر بخصوص در مازندران، ارتفاعات رشته کوه البرز، شمال غرب کشور، دامنه های زاگرس واقع در استان های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، کرمان و شمال هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد تگرگ، پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: روز شنبه (25 اردیبهشت) در مناطق ذکر شده با این تفاوت که در شمال غرب سامانه تضعیف شده و شرایط مشابه روز قبل است. یکشنبه(26 اردیبهشت) در ارتفاعات البرز مرکزی و بعضی نقاط دامنه های جنوبی آن و بعضی نقاط زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد. روز دوشنبه(27 اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و از امروز (پنجشنبه) تا دوشنبه فرایند افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور حاکم می گردد.

ضیائیان تاکید نمود: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. آدینه و شنبه (24 و 25 اردیبهشت) خلیج فارس بویژه در نواحی مرکزی مواج است.

ضیاییان در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (24اردیبهشت) کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد و طی روز شنبه کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 31 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1062

به "افزایش نسبی دمای کشور طی هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نسبی دمای کشور طی هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید