ارتباط یک گروه از داروهای ضد سوزش معده با خطر بالاتر عفونت کرونا

به گزارش مجله سیاران، یک گروه از داروهای پرمصرف ضد سوزش معده که فراوری اسید معده را مهار می نمایند، با خطر بالاتر عفونت با ویروس کرونا مربوط شده اند.

ارتباط یک گروه از داروهای ضد سوزش معده با خطر بالاتر عفونت کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز این گروه داروهای ضد سوزش معده به نام مهارکننده های پمپ پروتون (PPI) شامل داروهای پرمصرفی مانند اومپرازول، لانسوپرازول، پانتوپرازول و اسومپرازول می شوند که مانع فراوری بیش از حد اسید بوسیله معده می شوند.

پژوهشگران آمریکایی در مرکز پزشکی سدراس- سینایی در لوس آنجلس بیش از 53000 نفر از جمله 4000 فردی که آزمایش ویروس کرونا در آنها مثبت شده بود، وارد این آنالیز نموده بودند.

افرادی که سابقه مصرف یک بار در روز این داروها را داشتند، دو برابر بیشتر در معرض خطر عفونت با ویروس کرونا قرار گرفته بودند و در افرادی که دو بار در روز از این قرص ها مصرف می کردند، خطر عفونت با ویروس کرونا سه برابر افرادی بود که این داروها را مصرف نمی کردند.

نتایج این آنالیز در ژورنال گاستروانترولوژی آمریکا منتشر شده است.

در این تحقیق بیمارانی که نوع دیگر از داروهای ضد اسید معده به نام آنتاگونیست های گیرنده هیستامین-2 یا H2RA (مانند رانیتدین) را مصرف می کردند، در معرض خطر بیشتر عفونت با ویروس کرونا نبودند.

البته این آنالیز فقط یک همبستگی را نشان می دهد و ثابت نمی کند داروهای PPI علت افزایش خطر عفونت با ویروس کرونا بوده اند.

این دانشمندان می گویند ضروری است آنالیز های بیشتری درباره این ارتباط میان این گروه داروهای ضد اسید معده و کووید-19 انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 538

به "ارتباط یک گروه از داروهای ضد سوزش معده با خطر بالاتر عفونت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط یک گروه از داروهای ضد سوزش معده با خطر بالاتر عفونت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید