درمان پیشگیرانه کووید-19 که بهتر از واکسن عمل می نماید

به گزارش مجله سیاران، پزشکان برای توسعه درمانی جدید به دنبال تجمیع و ترکیب آنتی بادی ها یا پادتن های بازماندگان و نجات یافتگان از کروناویروس جدید هستند.

درمان پیشگیرانه کووید-19 که بهتر از واکسن عمل می نماید

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از آی ای نوشت: پزشکان و محققان متخصص داروسازی از موسسه تحقیقاتی مونت سینای و شرکت داروسازی سورنتو در حال همکاری هستند تا پادتن های محافظی را که از بدن نجات یافتگان کروناویروس جدید گرفته شده است تجمیع نمایند و یک درمان جدید را به فراوری انبوه برسانند.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، این معجون دارویی می تواند تا انتها امسال در دسترس عموم قرار گیرد.

  • راه نجات دنیا از ویروس کرونا

دنیا برای رهایی از بیماری کوویدـ19 به یک درمان پیشگیرانه احتیاج دارد. پزشکان از هزاران نفر از بازماندگان این بیماری استفاده نموده اند تا پادتن های سیستم ایمنی بدن آن ها را جمع نمایند و بدین ترتیب تعداد بی شماری از افراد آلوده به ویروس کرونا را نجات دهند.

اریک لیوم، معاون اجرایی و مدیر ارشد تجاری مونت سینای، گفت: ما با شرکای داروسازی و بیوتکنولوژی مانند سورنتو کار می کنیم تا روش های درمانی لازم را فراهم کنیم. مشتاقانه منتظر پیشبرد و توسعه یک معجون از پادتن های موثر هستیم.

  • عملکرد این معجون دارویی

هنگامی که این معجون به یک فرد هنوز آلوده نشده داده گردد، پادتن ها می توانند سیستم ایمنی بدن وی را مانند یک واکسن در مقابل ویروس کرونا تقویت نمایند.

هنری جی، مدیرعامل شرکت سورنتو، فکر می نماید این درمان ممکن است بیماران را تا دو ماه کاملا در برابر ویروس کرونا محافظت کند و احتمالاً بهتر از یک واکسن عمل خواهد نمود.

وی بیان نمود: یک واکسن برای ایجاد ایمنی، زمان لازم دارد و همه افراد هم به ویژه افراد سالخورده و بیماران دارای نقص ایمنی به واکسن پاسخ نمی دهند. در حالی که یک معجون از پادتن های خنثی نماینده احتیاج بیمار را برای پاسخ به واکسن رفع می نماید و به هنگام تزریق مصونیت فوری می دهد.

محققان می گویند این درمان تا انتها امسال میلادی می تواند در دسترس عموم قرار گیرد.

محققان شرکت سورنتو با همکاری محققان موسسه مونت سینای به 15 هزار نمونه خون بیماران بهبودیافته از کوویدـ19 دسترسی خواهند یافت و در پی شناسایی پادتن ها با بیشترین توانایی برای تقویت سیستم ایمنی در برابر کروناویروس و تجمیع آن ها هستند.

جی گفت: اعتقاد ما بر این است که با بازگشایی کسب وکارها، شاهد بروز شعله هایی از شیوع منطقه ای و گسترش ویروس کرونا خواهیم بود. متأسفانه جهش های این ویروس بخشی از معادله هستند و می توانند با گذشت زمان درمان ها را بی اثر نمایند.

  • چه زمانی این دارو فراوری می گردد؟

پیش بینی می گردد آزمایش های بالینی این درمان جدید روی بیماران آلوده و افراد سالم طی ماه های آینده شروع گردد و محققان با توجه به نتایج قابل قبول آزمایشگاهی می گویند این درمان می تواند آزمایش تجربی خود را تا ماه سپتامبر شروع کند و به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای تأیید تحویل داده گردد و این معجون دارویی تا انتها سال در دسترس قرار گیرد.

جی اضافه نمود: پیش بینی می کنیم تا انتها ماه مه پادتن ها را شناسایی کنیم و آن ها را برای آزمایش بالینی در اواسط ماه ژوئیه آماده داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 415

به "درمان پیشگیرانه کووید-19 که بهتر از واکسن عمل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان پیشگیرانه کووید-19 که بهتر از واکسن عمل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید