ادعای افزایش فالوور کلاهبرداری از آب درآمد

به گزارش مجله سیاران، تهران (پانا) - رئیس پلیس فتا مرکز از شناسایی و دستگیری مجرم اینترنتی که با ادعای افزایش دنبال کنندگان صفحات مختلف اقدام به کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

ادعای افزایش فالوور کلاهبرداری از آب درآمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، افزود: شخصی به پلیس فتا مرکز مراجعه کرد و مدعی شد که از فروشندگان فعال کفش و کتانی تهران است و به جهت انجام تبلیغات و افزایش دنبال نمایندگان صفحه اینستاگرامی فروشگاه خود با هدف افزایش فروش و با توجه به ناآشنا بودنش با مباحث این حوزه با جستجو در فضای مجازی با فردی آشنا شده که ادعای تخصص در این موضوع و افزایش دنبال نمایندگان تضمینی صفحه وی را داشته است.

وی افزود: شاکی ادامه داده که پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت وی از من درخواست واریز مبلغ 200 میلیون ریال جهت انجام کار را داشت و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم این مبلغ را به حساب او واریز کردم اما پس از واریز تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.

ویادامه داد: بررسی موضوع کلاهبرداری به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا مرکز اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقیقات اجرا شده و اقدامات خاص پلیسی پیروز شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی نمایند.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از شهرهای اطراف تهران از طریق تیم عملیات پلیس فتا مرکز دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در طی فرایند بررسی پفراینده به تعداد مالباختگان پفراینده اضافه می شد، ادامه داد: مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال ضمن پذیرفتن جرم خود گفت با این شیوه تا به امروز از 30 نفر کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه با اعتراف صریح متهم ارزش ریالی این کلاهبرداری حدود چهار میلیارد ریال برآورد شده است، توصیه کرد: به هویت ها در فضای مجازی اعتماد ننمایند و قبل از سرمایه گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل و یا دریافت خدمات از هرگونه واریز وجه و یا بیعانه خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1128

به "ادعای افزایش فالوور کلاهبرداری از آب درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای افزایش فالوور کلاهبرداری از آب درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید