ابتکار ژاپن برای سلامت جهانی

به گزارش مجله سیاران، پذیرش زودهنگام پوشش دنیای سلامت (UHC) در ژاپن توجه دنیای را به خود جلب نموده است، زیرا این کشور طولانی ترین امید به زندگی سالم در دنیا را دارد.

ابتکار ژاپن برای سلامت جهانی

به گزارش ایسنا به نقل از ویفروم، یکی از دلایل این امر این است که برای بیش از نیم قرن ژاپن یک سیستم بیمه درمانی را حفظ نموده است و تمام ساکنان ژاپن برای بیش از سه ماه ملزم به ملحق شدن به آن هستند و به مردم ساکن در ژاپن امکان می دهد با هزینه به خدمات بهداشتی مناسب دسترسی داشته باشند. مشخصه این امر یک سیستم دسترسی رایگان است که به بیماران امکان می دهد هر ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی را انتخاب نمایند و همه خدمات پزشکی با قیمت یکسان در هر نقطه از ژاپن ارائه می گردد.

علاوه بر این، دولت ژاپن تعداد دانشکده های پزشکی را به ویژه در منطقه ها روستایی افزایش داده است تا تعداد پزشکان منطقه را افزایش دهد. این امر بعلاوه به کیفیت بالای خدمات درمانی در کشور یاری نموده است. ژاپن با چنین سابقه و سیستم مراقبت های بهداشتی بیمه شده، سیاست اساسی برای صلح و سلامت را در سال 2015 صادر کرد و بر اساس تجربه خود، تعهد خود را برای تقویت حمایت های لازم برای جریان سازی پوشش همگانی سلامت در جامعه بین المللی نشان داد.

آجی نوموتو، یک شرکت غذای ژاپنی، از سال 2009 با همکاری آژانس همکاری بین المللی ژاپن، پروژه ای را برای بهبود تغذیه نوزادان توسعه داده است تا مکمل های غذایی نوزادان را برای کاهش مرگ ومیر نوزادان به علت سوءتغذیه کاهش دهد. علاوه بر این، برنامه مراقبت های بهداشتی ایجاد شده است که می تواند پزشکان و کاربران را در هر زمان و هر مکان به هم متصل کند تا مسائل مردمی که دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای آنان سخت است را حل نماید.

پوشش همگانی سلامت به عنوان یک رویکرد عالی توجه را به خود جلب می نماید، اما مسئله کلیدی نحوه نگهداری و راه اندازی سیستم پس از تحقق آن است. تأمین بودجه عملیاتی و آموزش منابع انسانی با تخصص برای پایدار کردن UHC لازم است.

حتی در ژاپن، کشور پیشرو تحت پوشش سلامت همگانی، این دیدگاه وجود دارد که سیستم بیمه سلامت فعلی به علت افزایش هزینه های پزشکی مرتبط با پیری سریع جمعیت و رشد کند عایدی ناشی از رشد آرام مالی در خطر سقوط است. اگر ژاپن بخواهد عملکرد های مراقبت های بهداشتی خود را بیشتر توسعه دهد، به بازسازی سیستم مراقبت بهداشتی پایدار احتیاج دارد که بتواند به تغییرات در ساختار جمعیتی پاسخ دهد.

پوشش همگانی سلامت به عنوان زیربنای یک جامعه پایدار است. به زودی سه سال از اولین شیوع بیماری کووید خواهد گذشت. این ویروس بار ها و بار ها جهش یافته است و ما کاملاً مطلع شده ایم که مسائل بهداشتی ارتباط تنگاتنگی با مسائل مالی و اجتماعی دارند.

کشور های پیشرفته به مردم کشور های در حال توسعه یاری نموده اند تا اطمینان حاصل نمایند که آن ها به خدمات بهداشتی کافی دسترسی دارند. از سوی دیگر، همه گیری، سیستم های بهداشت و درمان کشور های پیشرفته را نیز تا مرز فروپاشی پیش برده است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1609

به "ابتکار ژاپن برای سلامت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار ژاپن برای سلامت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید