آزمایش چرخ بال مریخی بر روی زمین

به گزارش مجله سیاران، چرخ بال مخصوص تصویربرداری هوایی از سیاره مریخ با آزمایش در زمین آماده سفر به سیاره سرخ و عکس داری از ناشناخته های این سیاره مرموز می گردد.

آزمایش چرخ بال مریخی بر روی زمین

به گزارش خبرنگار ،کارشناسان در نظر دارند چرخ بال ویژه ماموریت مارس 2020 که همراه مریخ نورد پشتکار perseverance درسال میلادی جاری به فضا پرتاب می گردد را پیش از آغاز ماموریت برروی زمین آزمایش نمایند.

قرار است درماموریت آینده ناسا از چرخ بال همراه مریخ نورد پشتکار برای جست و جوی حیات فرا زمینی در سیاره سرخ استفاده گردد.

با وجود آغاز همه گیری ویروس کرونا و به تعویق افتادن و تعلیق انجام پروژه های فضایی، کارشناسان ناسا امیدوار هستند مطابق برنامه ریزی های از پیش اجرا شده بتوانند مریخ نورد و چرخ بال همراه آن را در موعد مقرر به فضا پرتاب نمایند.

کارشناسان ناسا اعلام نموده اند محققان این موسسه اکنون به انجام آزمایش های مختلف برروی کاوشگر فضایی و تجهیزات همراه آن پرداخته اند تا صحت عملکرد را مورد آنالیز و ارزیابی قرار دهند.

یکی از آخرین آزمایش ها درباره این مریخ نورد، آنالیز حرکت صحیح تیغه های چرخ بال بوده است. تیغه های این چرخ بال در هر دقیقه 50 بار به دور محور خود می چرخد. درصورت پرتاب در تابستان، مریخ نورد در سال 2021 برسطح سیاره سرخ فرود می آید.

به گفته کارشناسان ناسا در صورتی که فرصت طلایی پرتاب مریخ نورد درتابستان سال میلادی جاری از دست برود، با توجه به لزوم قرار گیری موقعیت زمین، ماه و مریخ در شرایطی ویژه، پرتاب دو سال به تعویق خواهد افتاد.

اکنون ماموریت مریخ نورد رزالیند فرانکلین آژانس فضایی اروپا که با همکاری روسیه اجرا شده است هم به دلیل گسترش ویروس کرونا و ناتوانی کارشناسان در تکمیل مراحل آزمایشی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

ساخت تلسکوپی فوق پیشرفته برای کشف نشانه هایی از حیات در فضا

افزون بر جست وجوی حیات فرازمینی، قرار است از کاوشگر پشتکار برای یافت نشانه هایی از حیات میکروبی درگذشته های دور سیاره سرخ، آنالیز شرایط آب و هوایی و زیست شناسی سیاره استفاده گردد.

اکنون کاوشگر پشتکار در مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال فلوریدا نگهداری می گردد. به تازگی تیم سازنده کاوشگر اعلام نموده است عملیات مونتاژ، آزمایش و راه اندازی کاوشگر را با موفقیت به اتمام رسانده است.

در بدنه جلویی مریخ نورد قسمتی برای جمع آوری نمونه های سنگ و خاک سیاره مریخ در نظر گرفته شده است تا آزمایش های اولیه از طریق تجهیزات علمی مریخ نورد بر روی آن ها انجام گردد.

ناسا طرح بازگرداندن نمونه های جمع آوری شده از طریق مریخ نورد پشتکار را در دست اجرا دارد تا با استفاده از نوعی سیستم پرتابی نمونه ها ازسطح مریخ به یک کاوشگر فضایی انتقال و به زمین ارسال شوند.

مریخ نورد پشتکار دارای وزنی برابر با 1043 کیلوگرم است و کارشناسان امیدوار هستند با آنالیز نمونه های جمع آوری شده از طریق مریخ نورد بتوانند زمینه سفر انسان به سیاره مریخ درسال های نه چندان دور را مهیا نمایند.

در ماموریت به سیاره سرخ قرار است نام 10 میلیون و 900 هزار علاقه مند به نجوم که نام خود را در سایت ناسا به ثبت رسانده اند بر روی 3 تراشه دربدنه مریخ نورد پشتکار قرار گیرد.

این سه تراشه ابعادی برابر با ناخن دست انسان دارد که بر روی بازوی مریخ نورد نصب شده است. حک شدن نام افراد برروی تراشه ها از طریق پرتو های الکترونی اجرا شده است.

بنا بر پیش بینی ها پرتاب مریخ نورد به همراه چرخ بال با استفاده از موشک فضایی فوق قدرتمند Atlas V 541 خواهد بود.

افزون بر نام دوستداران فضا، این مریخ نورد حاوی نشان هایی از نماد کاوشگر های قدیمی ناسا، چون فضاپیمای پیونر، وویجر یک و 2 به رسم ادای احترام به کوشش دانشمندان و کوشش آنها برای کشف اسرار فضاست.

منبع:Space

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 330

به "آزمایش چرخ بال مریخی بر روی زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش چرخ بال مریخی بر روی زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید