آتن را یک روزه بگردید! (تور یونان)

به گزارش مجله سیاران، اگر تنها یک روز برای گشتن آتن فرصت دارید، این برترین برنامه ای است که می توانید داشته باشید! اگر هم فکر نمی کنید حالا حالاها گذرتان به آتن بیافتد، بد نیست سری به این مطلب زده و بازدیدی تصویری از جاذبه های آتن داشته باشید!

اگر تنها یک روز در آتن هستید و می خواهید مطمئن شوید در این یک روز تمام جاذبه های حیرت آور آن، تمام آن چیزهایی که انسان را به یاد یونان می اندازند، را می بینید، برنامه تان را بر اساسی که به شما خواهیم گفت تنظیم کنید! این راهنما برای هر دقیقه شما برنامه دارد!

آتن را یک روزه بگردید! (تور یونان)

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ساعت 9 صبح: آکروپولیس، جایی برای شما که عاشق تاریخ هستید! (مدت بازدید: 1 ساعت)

یکی از برترین دیدنی های آتن و پایگاه یونیسف، آکروپولیس! شهری فوق العاده یا صخره هایی مقدس! تپه ای که مشرف به شهر است و یکی از شناخته شده ترین سمبل های شهر، پارتنون. انسان ها از دوران نوسنگی تا کنون در آکروپولیس زندگی می نموده اند.

برترین راه برای گشتن این مکان تاریخ پیاده روی یا دوچرخه سواری است. بعلاوه می توانید در تورهایی که برای گشتن مکان های تاریخی در آتن برقرار هستند ثبت نام کنید.

ساعت 10:05 صبح: پارتنون، (مدت بازدید: 1 ساعت)

پارتنون بنای تاریخی اصلی درون آکروپولیس است، یک تپه در مرکز آتن. این مکان پایگاه یونیسف است و سمبول آتن به شمار می رود. پارتنون معروف ترین بنایی است که از دوران یونان باستان به یادگار مانده است. این بنا در اصل به افتخار الهه آتنا (الهه عقل و زیبایی) ساخته شد.

ساعت 11:10 پیش از ظهر: محله پلاکا (مدت بازدید: 1:30 دقیقه)

پلاکا یکی از دلربا ترین مکان هایی است که در آتن بازدید می کنید. خودتان باید آن را از نزدیک ببینید تا متوجه جذابیت بیش از حدش شوید. پلاکا همسایه آکروپولیس است و در پایین آن قرار گرفته است و به عنوان محله ای مسکونی و باستانی شناخته می گردد.

ساعت 12:45 ظهر: تئاتر دیونیزوس (مدت بازدید: 1 ساعت)

روی یکی از شیب های جنوبی آکروپولیس تئاتر دیونیزوس و سالن های اجرای آن خودنمایی می نمایند. در این منطقه می توانید تئاتر دیونیزوس و تئاتر اودیون را ببینید. نام تئاتر اودیون از مردی گرفته شده است که در سال های 160 تا 174 پیش از میلاد هزینه های اقتصادی ساخت آن را تقبل کرد. جالب است بدانید این بنا از آهک ساخته شده و با سنگ مرمر پوشیده شده و سقفی از چوب سدر دارد، البته خودتان می بینید!

ساعت 13:50 ظهر: طاق هادریان (مدت بازدید: 30 دقیقه)

این طاق پیروزمندانه در دومین قرن پیش از میلاد به افتخار امپراطور رومی هادریان ساخته شد. می توانید پیاده از میدان سینتاگما تا طاق بروید. این طاق احتمالا قبل از بازدید هادریان از آتن ساخته شده است.

ساعت 14:25 ظهر: معبد خدای آسمانی، زئوس (مدت بازدید: 45 دقیقه)

به جای مانده های این معبد بزرگ در جنوب شرقی آکروپولیس همچنان شکوهمندانه ایستاده اند. معبد زئوس بزرگ ترین معبد در یونان باستان بود. ساخت این معبد در 515 قبل از میلاد آغاز شد و در دومین قرن دوره رومی ها به سرانجام رسید. فرایند ساخت این معبد توقف ها و آغاز های زیادی داشته.

یکی از برترین راه های بازدید از معبد زئوس پیاده روی و یا دوچرخه سواری است.

ساعت 15:15 دقیقه ظهر: موزه آکروپولیس (مدت بازدید: 2 ساعت)

آکروپولیس تپه ای بزرگ در مرکز آتن است و اطراف آن خانه مکان های با ارزش و باستانی دیگری است. تا قرن 17 بازدید نمایندگان می توانستند معابد، مقبره ها و دروازه های باستانی را بدون هیچ عیب و نقصی بازدید نمایند. اما از آن موقع به بعد این بناهای باستانی رو به زوال رفتند و بلایای طبیعی و آلودگی ها آنها را تا حدودی تخریب کردند. دو مورد از سنگین ترین و قابل توجه ترین تلفات وارد شده به این مکان در سال 1687 بود. در این سال نیروهای ونیزی این مکان را بمب باران کردند که منجر به منفجر شدن سقف پارتنون شد و لرد الگین هم بخشی از آثار هنری این مکان را به جایی دیگر منتقل کرد.

در قرن نوزدهم میلادی لرد الگین باستان شناس انگلیسی بیش از نیمی از مجسمه ها و آثار هنری یافت شده در پارتنون را برد تا با آنها خانه اش را تزئین کند!

منبع: فوت و فن / visitacity.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1542

به "آتن را یک روزه بگردید! (تور یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتن را یک روزه بگردید! (تور یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید