کتاب های آموزش عکاسی از طبیعت

به گزارش مجله سیاران، عکاسی طبیعت یکی از مجذوب کننده ترین ژانرهای عکاسی محسوب می گردد و موردعلاقه بسیاری از عکاسان آماتور و حرفه ای است.

کتاب های آموزش عکاسی از طبیعت

از ژانرهای موردعلاقه دوست داران محیط زیست و طبیعت ژانر عکاسی از طبیعتاست. از مزایای این ژانر می توان به فراوانی سوژه در محیط زندگی اشاره نمود. این ژانر از طبیعت عکاسی شامل چشم انداز ها طبیعی نواحی بکر و دست نخورده طبیعت همچون حیات وحش،دریا ،آسمان و جنگل است. این ژانر که سرشار از احساس سر زندگی و هیجان است موردعلاقه بسیاری از طبیعت دوستان و عکاسان است.

از مهم ترین موارد ویرایش عکس های طبیعت این موضوع است که نباید هیچ موردی به عکس اضافه یا از آن حذف گردد. بعلاوه نباید عنصری جا به جا گردد و فقط تغییر سایز، برش عکس، اصلاح نوری عکس و اصلاح رنگ اصلی عکس امکان پذیر است. ملاک اصلی این ژانر تصویربرداری از محیط طبیعی بدون حضور انسان یا سازه های انسانی است و در این گفتار سعی بر ارائه توضیحی از عکاسی در طبیعت ارائه شده است.

کتاب های آموزش عکاسی از طبیعت

عکاسی از جمله هنرهای نابی که هر آن از ثبت لحظات شما را وادار به حضور در لحظه می نماید. عکاس برای ثبت تصاویر از قبل برنامه ریزی نمی نماید، چه چشم انداز ای را ثبت کند و این باعث جذابیت بیشتر عکس می گردد. برای آغاز یادگیری می توان از کتاب های آموزش عکاسی نیز استفاده کرد.

نورسنجی در عکاسی

یادگیری انواع نورهای مختلف در ثبت عکس از اساسی ترین مفهوم هایی است که لازمه عکاسی است که آشنایی با انواع آن جز الزامات است و عکاسی بدون نور معنایی ندارد و زیرا عکاسی به نور وابسته است. از عوامل موثر بر نوردهی در عکس می توان به مقدار دیافراگم، سرعت شاتر و مقدار حساسیت نور اشاره نمود. در صورتی که شما عکاس مبتدی هستید، از گزینه های موجود در دوربین عکاسی همچون حالات اتوماتیک عکاسی از چشم انداز، پرتره و موارد دیگر می توانید استفاده کنید.

برای افرادی که به صورت حرفه ای عکاسی انجام می دهند، کتاب نورسنجی در عکاسی پیشنهاد می گردد. این کتاب تالیف شده با بیانی ساده نحوه تنظیم نورسنجی در دوربین را به صورت حرفه ای آموزش می دهد و از بهترین کتاب هایی است که به وسیله بسیاری از عکاسان جهت آغاز عکاسی و آشنایی با مفاهیم ابتدایی نورپردازی در عکاسی پیشنهاد و تدریس می گردد.

چشم عکاس

ویژگی عکاس حرفه ای و چیزی که عکس های یک عکاس حرفه ای از سایر عکس ها متمایز می نماید نحوه ترکیب بندی و طراحی عکس است. یکی از با اهمیت ترین و مهم ترین وجوه تمایز یک عکس واقعی با سایر عکس ها آشنایی با مفاهیم درکنار هم قرار گرفتن اجزا، طراحی و ترکیب بندی در عکاسی است که در آن عکاس به این اقدامات که شامل چگونه با هم ارتباط دادن اشکال و اینکه چگونه فضاهای یک عکس می تواند تکمیل گردد و تمام اجزای موجود در عکس نوعی وحدت داشته باشند. درک اصول قرارگرفتن سوژه ها و نحوه بهره گیری از سوژه ها به نحو احسن، از دیگر مورادی است که در طراحی و دید عکاس ضروری محسوب می گردد.

علاقه مندان می توانند جهت آشنایی با دید و نوع چیدمان عکس ها به وسیله سایت نور نگار به آدرس https://noornegar.com به مشاهده نمونه های این کتاب و عکس هایی که از آن می توانند الهام بگیرند، مراجعه داشته باشند.

فکر عکاس

تهیه عکس خلاقانه در عکاسی از مقولاتی است که در کتاب فکر عکاس به عنوان کتاب دید خلاقانه در عکاسی می توان به آن پرداخت و از وجود این کتاب برای آموزش افراد می توان بهره برد. هدف در این کتاب به این صورت است که روش های تشخیص یک فرصت عکاسی به عکاس آموزش داده می گردد و روش هایی باعث خلق نتیجه عکس های عادی می گردد را به چالش می کشد. در این کتاب طبق فرآیندی توصیفی گفته می گردد که چگونه عکاس می تواند هدف عکس را بیان کند که مردم به آن عکس توجه نمایند و از آن لذت ببرند. کتاب از روش اختصاصی خود برای آموزش معیارها و روش های عکاسی خلاقانه می پردازد و ضمن ارائه دقیق تعاریف لازم، با بیانی ساده و نشان دادن راه ها و عکس های فراوان مطلب را به خواننده آموزش داده است. علاقه مندان برای خرید این کتاب می توانند به فروشگاه کتاب گاج مارکت مراجه نمایند.

ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی عکاسی به جایگاه قرارگرفتن سوژه، ارتباط زیبایی شناسی ما بین المان های داخل کادر بیان می گردد. ترکیب بندی از اجزا اصلی تشکیل دهنده عکس است که جایگاه مهمی در رساندن مفهوم عکاس به بیننده را دارد. برای انواع ترکیب بندی جز قوانین ثابت موجود، قوانین از پیش معین شده یا قوانین تعیین و سراسری وجود ندارد. این کتاب تحلیل ریزبینانه ای از ترکیب بندی، تکنیک های ثبت عکس به صورت خلاقانه و ارائه اصول اساسی و بنیادی هنر ترکیب بندی است. در حقیقت برای عکاسان مبتدی و حرفه ای زمانی امکان ثبت خلاقانه بیشتر فراهم می آید که با شناخت درک دید مخاطب و مبتنی بر تکنیک های ارائه شده به ثبت و تهیه عکس فعالیت انجام دهد. علاقه مندان این حوزه می توانند با خرید اینترنتی کتاب های آموزش عکاسی از جمله این کتاب که از بهترین کتاب های ترکیب بندی است به درک بهتر ثبت خلاقانه عکس می پردازد.

رنگ در عکاسی

رنگ بندی در عکاسی از ازرشمندترین ابزارها در تهیه عکس محسوب می گردد. احساسات بخش مهمی از یک عکس هستند که عکاس می تواند با عکسی که می گیرد، عواطف موجود در فضا را به بیننده منتقل کند و این رساندن عواطف با انتخاب ترکیب رنگ سوژه ها انجام پذیر است. شما در یک عکس شاید هیچ گاه بیننده عکس را مشاهده نکنید یا با هم در خصوص عکس ثبت شده صحبتی نکنید، اما عکاس در آن عکس باید بتواند تمام احساساتی که از فضای موجود دریافت می نماید را به ببینده عکس القا کند.

از شاخص ترین کتاب های شناسنایی رنگ می توان به کتاب رنگ در عکاسی اشاره نمود که نوشته یوهانس ایتن است که نویسنده کتاب ترکیب بندی در عکاسی نیز است و این کتاب مکمل اثر نامبرده از نویسنده محسوب می گردد. آشنایی با نظریه های مختلف رنگ شناسی، تاثیر روانی رنگ هاو موارد دیگر از مهم ترین موارد بحث کتاب است.

برای ثبت عکس خوانش کتاب آموزش عکاسی از طبیعت باعث بالاتر رفتن سطح دانش عکاسی و ثبت عکس با لذت بیشتر می گردد.

منبع: کجارو
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1400

به "کتاب های آموزش عکاسی از طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های آموزش عکاسی از طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید