کانون پتنت ایران از ثبت بین المللی 84 اختراع اطلاع داد

به گزارش مجله سیاران، با هدف هموار کردن جهت پژوهشگران و مخترعان کانون پتنت ایران با حمایتی 90 درصدی توانسته 84 اختراع را ثبت بین المللی کند.

کانون پتنت ایران از ثبت بین المللی 84 اختراع اطلاع داد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری با حمایت 90 درصدی خود از ثبت بین المللی اختراع در دفاتر خارجی جهت پژوهشگران و مخترعان را در این حوزه هموار نموده است. شاید مخترعان بسیاری با فرآیند ثبت بین المللی اختراع و پیچ و خم های آن آشنا نباشند، اما با مراجعه به کانون می توانند از خدمات این مرکز برای پیمودن این جهت بهره مند شوند.

با آغاز فعالیت کانون فرایند ثبت اختراع شتاب گرفت. همچنین با فعالیت های ترویجی و برگزاری کارگاه های آموزشی برای اساتید و دانشجویان کشور، افراد بیشتری با حوزه مالکیت فکری آشنا شدند. همین اقدام گامی برای حرکت بیشتر برای ثبت اختراع شد. تا کنون یک هزار و 706 درخواست در سامانه کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ثبت شده است که از این تعداد 282 پفرایند برای حمایت تایید شدند. از میان پفراینده های تایید شده نیز 84 اختراع با حمایت این مرکز پیروز به ثبت در دفاتر اختراع خارجی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 118

به "کانون پتنت ایران از ثبت بین المللی 84 اختراع اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون پتنت ایران از ثبت بین المللی 84 اختراع اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید