کاربران مک با Parallels Desktop 17 می توانند ویندوز 11 را روی دستگاه مک خود اجرا نمایند

به گزارش مجله سیاران، ویندوز 11 به روی سیستم های مک می آید؛ حتی برای کاربرانی که فاقد بوت کمپ (Boot Camp) هستند.

کاربران مک با Parallels Desktop 17 می توانند ویندوز 11 را روی دستگاه مک خود اجرا نمایند

برنامه Parallels Desktop 17 اجازه می دهد کاربران مک، تازهترین نسخه ویندوز مایکروسافت را در یک پنجره کامپیوترهای مک تجربه نمایند. Parallels از هر دو کامپیوتر مک مبتنی بر پردازنده های اینتل و M1 پشتیبانی می نماید؛ اگرچه هنوز کاربران دارای دستگاه های مبتنی بر ARM مشکلاتی خواهند داشت. این قابلیت منجر به پیش نمایش ویندوز 11 روی سیستم های مک برای کاربرانی می گردد که نمی توانند زیاد منتظر بمانند.

مزایای Parallels Desktop 17 برای کاربران مک هنوز همان چیزهایی است که اولین بار این برنامه از تازهترین دستگاه های مک پشتیبانی کرد. یعنی شما فقط قادر خواهید بود سیستم عامل های مبتنی بر آرم را شبیه سازی کنید. به این ترتیب، فقط ویندوز 11 نسخه آرم روی دستگاه های مک نمایش داده می گردد.

در حالی که به نظر می رسد امکان نصب Windows 11 preview روی ماشین های آرم وجود دارد ولی شاید بخواهید کمی محتاطانه عمل کنید و فعلا با یک شبیه سازی ویندوز 11 پیش بروید. شبیه سازی ویندوز 11 روی دستگاه های آرم x86 کمی با دردسرهایی همراه است و هنوز برای دستگاه های x64 آماده نشده است.

اساسا، اگر در پی اجرای نسخه مجازی از ویندوز 11 روی دستگاه مک M1 خود هستید؛ باید همان محدودیت ها و احتیاط های اجرای ویندوز روی سایر دستگاه های آرم را رعایت کنید.

ویژگی های تازه Parallels 17

در حالی که کاربران مک M1 باید ویندوز روی دستگاه های آرم را تجربه نمایند ولی اگر تجربه کار با Parallels 16 را داشته باشند؛ متوجه خواهند شد که بعضی عملنمودها بهبود پیدا نموده است.

Parallels می گوید نسخه تازه به مک های M1 اجازه می دهد DirectX 11 را با 28 درصد کارایی بهتر و 33 درصد سریع تر از نسبت به اجرای ویندوز 10 روی Arm Insider Preview VMs تجربه نمایند. همین طور، گرافیک دو بعدی 25 درصد سریع تر و کارایی OpenGL نزدیک به 6 برابر سریع تر شده است.

Parallels می گوید در نسخه تازه از اجرای ماشین های مجازی ویندوز (Windows VMs) روی همه مک ها چه مدل های اینتلی یا M1 پشیبانی می گردد. کاربران M1 به لطف TPM مجازی سازی شده می توانند از BitLocker و Secure Boot استفاده نمایند.

در Parallels 17 شاهد پیشرفت های دیگری هم هستیم و از macOS Monterey پشتیبانی می نماید. این نرم افزار مجازی سازی می تواند روی کامپیوترهای macOS 12 اجرا شده و ماشین های مجازی برای تجربه سیستم عامل ها و برنامه های دیگر ارائه کند.

اگر نسخه معمولی Parallels Desktop 17 را انتخاب کنید؛ باید سالیانه اشتراکی 79.99 دلار بپردازید و با پرداخت 99.99 دلار می توانید به طور دائمی از آن استفاده کنید. اگر مجوز اشتراک نسخه های قبلی Parallels را دارید؛ می توانید با پرداخت 49.99 دلار به نسخه 17 ارتقا دهید. بعلاوه، نسخه های Pro و Business این نرم افزار در دسترس هستند که هزینه اشتراک 99.99 دلار سالیانه ای دارند.

Parallels می گوید نرم افزارش را در وب سایت خودش برای فروش قرار داده است ولی بهتر است تا ماه اکتبر و عرضه رسمی ویندوز 11 صبر کنید تا بتوانید از تجربه کامل ویندوز 11 رسمی در مک لذت ببرید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1183

به "کاربران مک با Parallels Desktop 17 می توانند ویندوز 11 را روی دستگاه مک خود اجرا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران مک با Parallels Desktop 17 می توانند ویندوز 11 را روی دستگاه مک خود اجرا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید