چه کسی سوار کالسکه طلایی جشنواره کن می گردد؟

به گزارش مجله سیاران، سلیمان سیسه فیلمساز مالیایی به عنوان دریافت کننده جایزه کالسکه طلایی از پنجاه و پنجمین دوره، بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن معرفی گردید.

چه کسی سوار کالسکه طلایی جشنواره کن می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سینه اروپا، اتحادیه کارگردانان سینمای فرانسه که برگزارنماینده بخش دو هفته کارگردانان کن (Cannes Directors Fortnight) است، جایزه افتخاری این بخش را در مراسم افتتاحیه در 17 می به سلیمان سیسه اعطا خواهد نمود، جایزه ای که برای تحلیل از سینماگران به علت ویژگی های نوآورانه شان به صورت سالانه اعطا می گردد.

زندگی حرفه ای سیسه بیش از 50 سال به طول انجامیده است و آثار او شش بار در جشنواره کن به نمایش درآمده است. درام او در سال 1987 با عنوان یِلن، جایزه هیات داوران جشنواره را در بخش مسابقه دریافت کرد.

سلیمان سیسه

اعضای هیات مدیره انجمن کارگردان با تمجید از این کارگردان اهل کشور مالی، آمیختن شعر و سیاست، نقد اجتماعی و اسطوره شناسی را از ویژگی های این سینماگر حرفه ای برشمردند و در بیانیه ای نوشتند: در حالی که از سرکوب مردم فقیر، زنان و دگراندیشان و مقابله با یوغ محافظه کاری در همه اشکال آن - مذهبی، مالی و مردسالارانه - سخن می گویید، با این وجود همواره از استفاده از ایدئولوژی برای ساختن هنر خودداری نموده اید و تفاوت های ظریف و تضادهای طبیعت انسان برای بیان ارزش هایی که در فضا و زمان سفر می نمایند را پذیرفته اید.

جایزه کالسکه طلایی جشنواره کن (Carrosse dOr) اولین بار در سال 2002 اهدا شد و مارتین اسکورسیزی، جین کمپیون، کلینت ایستوود و ورنر هرتزوگ از جمله سینماگران دریافت نماینده این جایزه سینمایی هستند.

جعفر پناهی سینماگر ایرانی نیز یکی از دریافت نمایندگان پیشین حایزه کالسکه طلایی بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن است. هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ 16 تا 27 می سال 2023 (26 اردیبهشت تا 6 خرداد 1402) برگزار می گردد.

24 فروردین: اعلام لیست فیلم های انتخاب شده جشنواره کن

دیکاپریو در هولناک ترین جنایت های سازمان یافته تاریخ آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1652

به "چه کسی سوار کالسکه طلایی جشنواره کن می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی سوار کالسکه طلایی جشنواره کن می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید