هشدار حریرچی درباره خیابان گردی های مردم ، ماه آینده فوتی ها زیاد می شوند

به گزارش مجله سیاران، معاون کل وزارت بهداشت گفت: اثرات رفت و آمدهای غیرضروری این روزها را در روزهای آینده خواهیم دید.

هشدار حریرچی درباره خیابان گردی های مردم ، ماه آینده فوتی ها زیاد می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط زنده تلویزیونی با بیان اینکه در جلسه ستاد کنترل پیشگیری از بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی شرکت کردیم و به آنالیز شرایط شیوع این بیماری در دو استان آذربایجان شرقی و غربی پرداختیم گفت: این دو استان از لحاظ شرایط شیوع بیماری در شرایط متوسط قرار دارند و فرایند شیوع در یک خط صاف در حال ادامه یافتن است.

وی با بیان اینکه تقریبا در تمام کشور شیوع بیماری کرونا مدیریت شده است گفت: یکی از علل اصلی این موفقیت همکاری مردم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی بوده است.

حریرچی اضافه نمود: هشدار جدی می دهیم که طی روزهای اخیر ترددهای غیرضرور در بعضی از شهرها افزایش پیدا نموده است و همچنین بعضی از افراد اقدام به قدم زدن های پرسه ای در سطح شهرها می نمایند.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه نمود: اثرات این رفت و آمدها را طی روزهای آینده خواهیم دید به طوری که طی 5 روز پس از افزایش ترددها آمار بیماران افزایش پیدا می نماید. 15 روز بعد از آن نیز تعداد افراد بستری افزایش می یابد و یک ماه بعد تعداد مرگ و میرها افزایش خواهد یافت لذا ما از مردم تقاضا داریم به شعار در خانه بمانیم وفادار بمانند.

وی توضیح داد: همچنان باید دید و بازدیدها و حضور غیرضرور به حداقل کاهش پیدا کند. من عاجزانه از مردم تقاضا دارم از تردد غیرضرور پرهیز نمایند و به پزشکان و پرستاران که دو ماه سخت را پشت سر گذاشته اند رحم نمایند تا بتوانیم با فرهنگ غنی ایرانی به شرایط عادی برگردیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 359

به "هشدار حریرچی درباره خیابان گردی های مردم ، ماه آینده فوتی ها زیاد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار حریرچی درباره خیابان گردی های مردم ، ماه آینده فوتی ها زیاد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید