مدیرعامل تسلا بیان کرد سال جاری خودروی برقی فراوری نمی کند

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، ایلان ماسک، مالک شرکت خودروی برقی تسلا اعلام نموده به علت محدودیت های زنجیره تامین سال جاری هیچ مدل خودروی جدیدی عرضه نمی کند در عوض بر روی توسعه یک ربات انسان نما به نام اپتیموس تمرکز خواهد داشت که بتواند در آینده کمبود نیروی کار در دنیا را رفع کند.

مدیرعامل تسلا بیان کرد سال جاری خودروی برقی فراوری نمی کند

ماسک به سرمایه گذاران گفت: از نظر اولویت محصولات فکر می کنم در واقع مهم ترین توسعه محصولی که سال جاری انجام می دهیم ربات انسان نما اپتیموس است. فکر می کنم این پتانسیل قابل توجه تر از تجارت خودرو در طول زمان است.

اپتیموس که با نام تسلا بوت نیز شناخته می گردد، اولین بار در رویداد روز هوش مصنوعی تسلا در آگوست 2021 معرفی گردید. قد این ربات انسان نما 5.8 اینچ و وزن آن 125 پوند و حداکثر سرعت راه رفتن آن 8 کیلومتر در ساعت و با قدرت حمل 20 کیلوگرم بار است.

ماسک در این مراسم گفت: این ربات به مقدار ای ضعیف طراحی شده است که بیشتر انسان ها بتوانند در صورت احتیاج بر آن غلبه نمایند. اپتیموس از فناوری هوش مصنوعی تسلا که برای سیستم خودران خود توسعه داده است، نیرو می گیرد.

ماسک در این جلسه گفت: بسیاری از فناوری های موجود در خودروهای خودران تسلا برای ساخت ربات های انسان نما قابل استفاده یا مفید است.

ماسک گفت که اولین استفاده از اپتیموس احتمالا در کارخانه های تسلا خواهد بود که کارهای ساده ای مانند جابجایی قطعات در اطراف کارخانه را انجام می دهند. در درازمدت، ربات های انسان نما می توانند راه حلی برای کمبود نیروی کار باشند.

مدیرعامل تسلا بارها در رسانه های اجتماعی درباره خطر سقوط جمعیت جهانی هشدار داده است. وی در جولای 2021 در گزارشی از وال استریت ژورنال درباره توقف رشد جمعیت ایالات متحده نوشت که فروپاشی جمعیت به طور بالقوه بزرگ ترین خطر برای آینده تمدن است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1405

به "مدیرعامل تسلا بیان کرد سال جاری خودروی برقی فراوری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل تسلا بیان کرد سال جاری خودروی برقی فراوری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید