لزوم تاخیر در بعضی کشت های پاییزه خوزستان تا شروع بارش های پاییز

به گزارش مجله سیاران، خبرنگاران/خوزستان مدیر برنامه ریزی مخازن سدها و رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 75 درصد مخازن سدهای خوزستان خالی است، گفت: پیشنهاد می کنیم بعضی از کشت های پاییزه به ویژه گندم با تاخیر انجام گردد تا شاهد شروع بارش ها باشیم.

لزوم تاخیر در بعضی کشت های پاییزه خوزستان تا شروع بارش های پاییز

علی شریفی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین شرایط سدهای خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در حوضه دز حدود 250 میلیون متر مکعب حجم مفید آب وجود دارد. بعلاوه حدود یک میلیارد متر مکعب در حوضه سدهای کارون، حدود 250 میلیون متر مکعب در حوضه کرخه، 300 میلیون متر مکعب در سد مارون و حدود 70 میلیون متر مکعب هم در سد جره حجم مفید آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود 1.7 میلیارد متر مکعب حجم مفید آب در سدهای خوزستان وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 75 درصد از مخازن سدهای خوزستان خالی است و فقط 15 درصد از سدهای استان آبدار هستند.

مدیر برنامه ریزی مخازن سدها و رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان توضیح داد: در حال حاضر برنامه سازمان آب و برق خوزستان تامین آب کشت های موجود است تا محصولاتی که در حال حاضر کشت شده و بر روی زمین هستند، برداشت گردد.

شریفی در مورد تامین آب کشت پاییزه اسم کرد: جلساتی در استانداری خوزستان برای تامین آب کشت پاییزه برگزار شده اما هنوز تصمیمی در این خصوص نهایی نشده است. پیشنهاد سازمان آب و برق خوزستان این است که بعضی از کشت های پاییزه به ویژه گندم با تاخیر انجام گردد تا شاهد شروع بارش ها باشیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم برای کشت های پاییزه به طور کامل تامین آب انجام دهیم، باید این کشت ها تا آذرماه به تاخیر بیافتند تا فصل بارش ها شروع گردد و ما بتوانیم نسبت به تامین آب مورد احتیاج این کشت ها اقدام کنیم.

مدیر برنامه ریزی مخازن سدها و رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان گفت: براساس پیش بینی های اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی کشور، بارش های سال جاری با تاخیر شروع می گردد و در ماه های مهر و آبان بارش ها پایین تر از نرمال خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1206

به "لزوم تاخیر در بعضی کشت های پاییزه خوزستان تا شروع بارش های پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تاخیر در بعضی کشت های پاییزه خوزستان تا شروع بارش های پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید