تور فرانسه ارزان: فرانسه و چالش هجوم گردشگران!

به گزارش مجله سیاران، هجوم جهانگردان به فرانسه

با آغاز فصل تابستان و رونق جهانگردی، مقاصد پرطرفدار و محبوب پر از جهانگرد شده اند. بدون شک یکی از محبوب ترین مقاصد جهانگردی فرانسه است کشوری که این روزها با چالش هجوم جهانگردان روبرو شده و برای مدیریت آن ها دست به اقداماتی زده است. در ادامه این خبر خبرنگاران را همراهی کنید.

تور فرانسه ارزان: فرانسه و چالش هجوم گردشگران!

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این روزها اوج فصل جهانگردی در فرانسه است، روزهای تابستان فرصت خوبی را برای سرگرمی و گشت و گذار به وجود آورده و مقاصد محبوبی مثل فرانسه مملوء از جهانگردانی هستند که باید به خاطر شلوغی، برای بازدید از جاذبه های نمادینی مثل موزه لوور و برج ایفل مدت ها در صف منتظر بمانند. فرانسه امروز با ورود این تعداد جهانگردان با چالش بزرگی روبرو شده است، این کشور که در دوره ای به خاطر نا آرامی های سال های 2015 و 2016 با کاهش جهانگرد روبرو شده بود کوشش هایی را برای برگشت جهانگردان انجام داد و حالا در فصل تابستان با تعداد بیشماری جهانگرد روبرو شده است.

از آن جایی که تعداد جهانگردان خیلی زیاد است آن ها باید یک سری کارها را انجام دهند تا سفر آرام و بی دغدغه ای داشته باشند. رزرو آنلاین بازدید از جاذبه ها یکی از این اقدامات است؛ همه جهانگردان باید سه ماه زودتر بلیط جاذبه ها را رزرو کنید تا از دست صف های طولانی راحت شوند. بعلاوه اگر جهانگردان در ساعت های غیر شلوغی به بازدید از بسیاری از مکان های دیدنی بروند با امتیازات ویژه روبرو می شوند. این اقدامات تشویقی در جهت کم کردن ازدحام مکان های جهانگردی در ساعت های شلوغ روز مثل صبح ها است.

10 درصد از فراوری ناخالص ملی فرانسه متعلق به صنعت جهانگردی است و این صنعت توانسته بیش از سه میلیون شغل برای این کشور به وجود بیاورد. طبق پیش بینی ها فرانسه سال جاری میزبان 90 میلیون جهانگرد است و تعداد جهانگردانش تا دو سال دیگر حدود 100 میلیون می گردد. با توجه به این اعداد و ارقام این ترس وجود دارد که این کشور هم مثل شهرهای ونیز و بارسلون دچار پدیده اور توریسم گردد.

به گفته کریستین مانتل رئیس آژانس ملی توسعه جهانگردی فرانسه، اگر هیچ اقدامی انجام نگردد و تعداد جهانگردان روز به روز بیشتر گردد تا 5 سال آینده این کشور مجبور است تعداد جهانگردانی که بار اولشان است پا به فرانسه می گذارند را کنترل و تنظیم کند. 80 درصد از جاذبه های محبوب پاریس در کنار رود سن واقع شده اند و این خطر وجود دارد که این منطقه از جمعیت اشباع گردد.

تا به حال مردم فرانسه و جهانگردان خارجی رابطه خوبی با هم داشته اند و هیچ تظاهرات ضد جهانگردی که قبلا در ونیز و بارسلون سابقه داشته در پاریس اتفاق نیفتاده است اما مسئولان نگران این هستند که با افزایش بیشتر جهانگردان نارضایتی ها کم کم جدی گردد. این فقط فرانسه نیست که با افزایش جهانگردان روبرو شده بلکه در مدت 15 سال اخیر تعداد جهانگردان بین المللی دو برابر شده و سال گذشته تعداد کل جهانگردان جهان 1.3 میلیارد نفر بوده که انتظار می رود این تعداد تا سال 2030 دو میلیارد نفر گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1483

به "تور فرانسه ارزان: فرانسه و چالش هجوم گردشگران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: فرانسه و چالش هجوم گردشگران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید