عمر جاده چالوس تمام شد؟

به گزارش مجله سیاران، منوچهر غفاری با با اشاره به ضرورت ایمن سازی مسیر جاده چالوس اظهار کرد: طی چند ماه گذشته شاهد موارد متعددی از ریزش سنگ در نقاط مختلف جاده چالوس بودیم که باعث خسارت جانی و مالی به بعضی از مسافران شد.

عمر جاده چالوس تمام شد؟

به گزارش ایسنا؛ وی با بیان اینکه محور کرج- چالوس دو مشکل اساسی دارد که یکی از آن ها را باید از بعد فنی آنالیز کرد، ابراز کرد: از طراحی این مسیر 9 دهه می گذرد و باید بپذیریم این جاده ظرفیت تردد این حجم از خودرو آن هم با سرعت های امروزی را ندارد.

وی اظهار کرد: در چند دهه گذشته، تعداد خودرو های عبوری از این مسیر زیاد نبود و رانندگان هم سرعت بالایی نداشتند، ولی امروز اوضاع فرق نموده است.

این مسئول تاکید نمود: این جاده احتیاج به بازنگری جدی دارد و اداره کل راهداری موظف شده تا با به کارگیری مشاور خبره نسبت به بازطراحی این جاده اقدام کند.

غفاری افزود: در مساله رانش و ریزش هم طی چند سال گذشته شاهد ایجاد گالری و بعلاوه لق گیر در نقاط خطرساز این مسیر بودیم، ولی با توجه به بافت خاک این مسیر، باید این اقدامات به صورت مستمر صورت بگیرد.

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: هرچند اداره کل راهداری هر ساله اقداماتی برای ایمن سازی این مسیر انجام می دهد، ولی انجام کار اساسی احتیاجمند تخصیص اعتبار مناسب است تا بتوان کاری اساسی برای ایمن سازی این جاده انجام داد.

وی ابراز کرد: نقاط بحرانی در این خصوص شناسایی شده و در طول سال با توجه به امکانات موجود بخشی از آن ها ایمن سازی می گردد.

جاده چالوس که امروز از آن با نام محور قدیم کرج -چالوس یاد می گردد، آذر ماه سال 1312 افتتاح و پس از پنج سال یعنی در سال 1317 تونل کندوان در آن احداث شد، این محور که سال جاری 90 ساله می گردد، با مشکلاتی روبرو و دردسر هایی برای راهداران و مردم ایجاد نموده است. به گفته مسئولان و کارشناسان باید هر چه سریعتر برای این مسیر قدیمی فکری کرد تا این محور به جای تبدیل شدن به موزه و یک مکان توریستی تبدیل به خرابه و خاطره ای تمام شده برای مردم ایران نگردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1667

به "عمر جاده چالوس تمام شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر جاده چالوس تمام شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید