صعود سخت به 17 قله با وجود ضایعه نخاعی

به گزارش مجله سیاران، محمدحسین کیاشمشکی با وجود ضایعه نخاعی به 17 قله صعود نموده است و می گوید تنها پنج قله دیگر به جای مانده است تا پروند صعود را ببندد.

صعود سخت به 17 قله با وجود ضایعه نخاعی

به گزارش خبرنگاران، محمدحسین کیاشمشکی، 22 ساله بود که هنگام اسکی دچار ضایعه نخاعی شد و 14 ماه خانه نشین شد، سختی های زیادی کشید اما تصمیم گرفت برای ادامه زندگی خود کوهنوردی و طبیعت گردی را انتخاب کند. او تا ارتفاع 4 هزار و 800 متری دماوند صعود نموده و اگر فدراسیون کوهنوردی و بعضی مسئولان ورزشی حمایتش می کردند و وسیله ای در اختیارش می گذاشتند، می توانست به آرزویش برسد که ایستادن بر قله دماوند است.

کیاشمشکی که تا به امروز به دماوند، سبلان ،سرکچال،کلون بستک، توچال، سیچال، آبک، اورجین، اسپیدچال، خورندان، بند، آسیاب باد، سرخه حصار، واریش، گل اندام، زرین کوه، آهنگرک و امام زاده عباسعلی صعود نموده، به علت دردهایی که در قسمت کمر خود و محل پلاتین هایش دارد دیگر نمی تواند تا مدتی کوهنوردی کند اما می گوید پنج قله خلنو، ارفع، سیاه پلاس، برف انبار و چین کلاغ هم به جای مانده که پس از ریکاوری چند ماهه به آنها صعود می نماید تا پروند صعودهایش را ببندد.

کیاشمشکی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص تصمیم خود برای توقف موقتی کوهنوردی بیان نمود: فعلا شرایط کمرم مناسب نیست و اطراف پلاتین هایم درد می نماید. اگر پلاتین هایم مسئله ای نداشته باشد، 100 درصد دوباره چند قله دیگر می روم اما در کل پنج قله دیگر مد نظر دارم که صعود کنم و به احتمال زیاد آنها را برای سال آینده بگذارم. از آنجایی که سال جاری فشار زیادی به خودم آوردم و چند قله شیب زیادی داشت حتما باید ریکاوری کنم تا سال آینده پنج قله به جای مانده را بروم.

او در ادامه اضافه کرد: شاید بعد از این پنج قله،دیگر برنامه ای برای صعود به قله نداشته باشم اما نمی توانم کوهنوردی را رها کنم، حتی اگر نتوانم تا قله بالا بروم سعی می کنم که در دامنه کوه پیمایی کنم.

کیاشمشکی به احساس خود از صعود به چندین قله با وجود ضایعه نخاعی اشاره و بیان نمود: شاید اصلا باورم نشود که با این شرایط پیروز شده ام به 17 قله بروم. حس خیلی خوبی است. وقتی نگاهی به شرایط بدنی ام می کنم که با وجود ضایعه نخاعی و عوارض مختلفی که برایم به وجود آمده مثل مسائل سیستم گوارشی، درد پلاتین در ارتفاع بالای 4 هزار متری و شرایط تعادل بدن در حین صعود، واقعا خرسند می شوم که با بدترین شرایط این قله ها را رفته ام. حس غرورآمیزی و قدرتی به من می دهد که آدم می تواند کارهای عجیب و غریبی بکند. بعلاوه روحیه و قدرت می دهد تا کارهای بزرگتری انجام بدهم. مهم تر از تمام این ها می تواند به سایر افراد ضایعه نخاعی انگیزه و روحیه بدهد و اگر کوهنوردی من به یک نفر از آنها تلنگر بزند، خیلی ارزشمند است.

او در ادامه اضافه کرد: حس بعدی برایم این است که فرقی نمی نماید سالم باشم یا ضایعه نخاعی داشته باشم، وقتی از خیلی چیزها دل می کنم و به سبک زندگی جدیدی وارد می شوم، حس خیلی خوبی دارد چون نگاهم این است که زمان حال خوب بگذرد و اگر به سن 70، 80 رسیدم به زندگی خود افتخار می کنم که اینگونه گذشته و مرگ را راحت تر می پذیرم. فکر می کنم این قشنگ ترین حس کوهنوردی و طبیعت گردی است.

کیاشمشکی در ادامه بیان نمود: آدم بی هدف مثل مرده متحرک است و من هم در زندگی هدفی دارم؛ می خواهم تمام شهرها و روستاهای ایران را ببینم. تا الان 26 استان و 110 شهر را دیده ام و برنامه دارم که به همه نقاط ایران سفر کنم تا روزی برسد که هیچ نقطه ای نباشد که ندیده باشم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1207

به "صعود سخت به 17 قله با وجود ضایعه نخاعی" امتیاز دهید

1 کاربر به "صعود سخت به 17 قله با وجود ضایعه نخاعی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود سخت به 17 قله با وجود ضایعه نخاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید