شیائومی احتمالا گوشی با فناوری UWB و دوربین زیر نمایشگر عرضه خواهد نمود

به گزارش مجله سیاران، این طور که به نظر می رسد، شیائومی ممکن است طی ماه های آینده از یک گوشی هوشمند پرچم دار با فناوری UWB (پهنای باند فوق وسیع) و دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کند.

شیائومی احتمالا گوشی با فناوری UWB و دوربین زیر نمایشگر عرضه خواهد نمود

در حال حاضر فقط یک گوشی یعنی ZTE Axon 20 رسما با فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر راهی بازار شده اما گوشی های پرچم دار جدید سامسونگ و اپل از فناوری UWB یا همان پهنای باند فوق وسیع پشتیبانی می نمایند. اما این طور که به نظر می رسد، شیائومی در حال کار روی محصولی در حد و اندازه های پرچم دار اما با بهره مندی از هر دو قابلیت یاد شده است.

به گزارش یکی از معروف ترین افشاگران چینی یعنی Digital Chat Station، شیائومی احتمالا میخواهد این گوشی جدید را با شکل ظاهری شبیه به می 11 اولترا راهی بازار کند. با این تفاوت که این محصول جدید هم از فناوری ردیابی UWB بهره می برد و هم دوربین سلفی زیر نمایشگر.

همان طور که اشاره شد، UWB در حال حاضر در پرچم داران جدید اپل و سامسونگ پشتیبانی می گردد. در واقع SmartTag سامسونگ و ایرتگ اپل هر دو به واسطه این فناوری است که به وسیله گلکسی S21 و آیفون 12 به ردیابی اشیا گم شده می پردازند. بنابراین باید انتظار داشته باشیم شیائومی هم دستگاه ردیابی مخصوص خود را به همراه این گوشی جدید راهی بازار کند.

در رابطه با دوربین سلفی زیر نمایشگر هم باید بگوییم این فناوری هنوز به بلوغ کامل نرسیده و تنها شرکتی هم که آن را عملی کرد، ZTE بود. اما در عمل دیدیم نماینده این شرکت یعنی Axon 20 اصلا پیروز نشد تصویری با کیفیت مشابه دوربین های سلفی معمولی ثبت کند. این یعنی فناوری یاد شده هنوز قابل اعتماد نیست و جای کار دارد.

از طرفی شنیدیم سامسونگ توانسته از این فناوری در گوشی تاشوی خود یعنی گلکسی زد فولد 3 استفاده کند و از لحاظ انتقال نور و کیفیت هم عملکرد آن 40 درصد بهتر از نمونه های مشابه شرکت های دیگر است. علاوه بر این ها گوگل هم در پتنتی نشان داد می توان مشکل انتقال نور را با استفاده از روشی خلاقانه حل کرد. به این صورت که به جای روش معمول یعنی پنهان کردن دوربین سلفی زیر بخشی از نمایشگر با تراکم پیکسلی کمتر، از منشور برای شکست و انتقال نور استفاده کرد. حال شیائومی از کدام فناوری برای تعبیه دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده می نماید تعیین نیست.

این طور که گفته می گردد، این گوشی جدید در واقع یک مدل دیگر از می 11 اولترا با قابلیت های یادشده خواهد بود. بدین ترتیب احتمالا باید شاهد به کارگیری همان دوربین های قدرتمندی در آن باشیم که در می 11 اولترا استفاده شده بود. به علاوه، پشتیبانی از شارژر 120 واتی سیمی و 70 واتی بی سیم هم می تواند از دیگر تعیینه های هیجان انگیز این محصول باشد.

به گزارش وب سایت PhoneArena این گوشی شاید جانشین یا مدل دیگر می 11 اولترا نباشد؛ بلکه به عنوان یکی از گوشی های سری T شیائومی، جانشین یک مدل از سری می 10T خواهد شد. با این حال خبرها پیرامون این محصول بسیار کم است و باید منتظر بمانیم ببینیم طی هفته ها یا ماه های آینده چه اطلاعاتی از آن منتشر می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1102

به "شیائومی احتمالا گوشی با فناوری UWB و دوربین زیر نمایشگر عرضه خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی احتمالا گوشی با فناوری UWB و دوربین زیر نمایشگر عرضه خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید