ردمی AX5: روتر وای فای 6 بسیار ارزان قیمت 55 دلاری شیائومی

به گزارش مجله سیاران، غول های چینی نه تنها وارد بازارهای موبایل و تجهیزات همراه دیجیتالی شدند؛ بلکه چند سالی اس به طور جدی سودای ورود به بازار تجهیزات شبکه خانگی را داشته و به پشتوانه صدها میلیون مشتری بالقوه خود، چشم انداز عظیم و روشنی هم پیش رو دارند.

ردمی AX5: روتر وای فای 6 بسیار ارزان قیمت 55 دلاری شیائومی

دیگر رونمایی از روتر بی سیم یا مودم روتر به یک بخش از فعالیت های شرکت های شیائومی و ردمی و آنر و دیگران چینی تبدیل شده است.

امروز، برند ردمی از یک روتر وای فای 6 جدید به نام Redmi AX5 رونمایی کرد که یک روتر وای فای 6 با پشتیبانی از قابلیت مش وای فای است.

این روتر به طور ویژه برای کشور چین عرضه شده است و قیمت آن بسیار پایین و در حدود 200 یوهان یا 32 دلار است. اما برای افرادی که خارج از کشور چین بخواهند این روتر بی سیم را خریداری نمایند؛ قیمت 55 دلار عنوان شده است.

باید در نظر داشته باشیم که در بازارهای بین الملل، ارزان ترین روترهای بی سیم وای فای 6 قیمتی بالای 100 دلار دارند و گاها باید بیش از 200 دلار برای خریدشان بپردازیم.

یک روتر وای فای 6 ارزان قیمت

روتر ردمی AX5 به رنگ سفید و باز هم به سبک طراحی های شرکت های چینی، بسیار شیک و سبک و ظریف و زیبا است. یک طراحی ساده با چهار آنتن خارجی و درگاه های ارتباطی تعبیه شده در پشت پنل روتر.

قدرت گیرندگی آنتن های این روتر وای فای 4 نزدیک به 4 دسی بل است. حداکثر سرعت این روتر به مدد استاندارد 802.11ax به 1775 مگابیت می رسد که به گفته شرکت ردمی، نزدیک به 52 درصد سریع تر از روترهای وای فای 5 مشابه است.

ردمی AX5 دارای سه درگاه LAN گیگابیتی و یک درگاه WAN گیگابیتی است. از قابلیت مش وای فای پشتیبانی می نماید؛ به این معنی که می توان چندین روتر ردمی AX5 را به هم مش وای فای کرد یا در یک شبکه مش وای فای از این روتر به عنوان نود اصلی و همین طور نود تقویت نماینده بهره جست.

روی این روتر از پردازنده های SoC با فناوری 14 نانومتری کوالکام استفاده شده است. پردازنده ای که مبتنی بر 4 هسته فیزیکی Cortex-A53 و یک هسته شبکه عصبی NPU است. همین طور، دارای 256 مگابایت فضای رم است.

حالا که در بازار ایران عملا خرید بهترین روترهای جهان شبیه رویا و معجزه است؛ ای کاش راهی برای ورود روترهای ارزان قیمت ولی با عملکرد و کارایی و مهم تر از همه به روز چینی باز می شد تا کاربران بتوانند شبکه های خانگی خود را سروسامانی دهند.

شاید روتری مانند ردمی AX5 از نظر سرعت و کارایی به پای روترهای رده بالای وای فای 6 بازار در سال 2020 نرسد ولی قطعا بهتر از روترهای سری N تولیدی سال 2012 است که حتی خود شرکت سازنده هم دیگر حاضر نیست به آن ها خدمات بدهد.

در حالی که غالب روترهای وای فای 6 بازار قیمت های بالایی دارند و گاها به 300 یا 400 دلار می رسند؛ شرکت لینک سیس از روتر وای فای 6 ارزان…

ایسوس حدود یک سال پیش، سیستم مش وای فای ZenWiFi AX را با استاندارد وای فای 6 معرفی کرد. روتری که از سوی سایت سی نت به عنوان…

ایسوس ایران در رویداد آنلاینی که یکشنبه این هفته داشت؛ به طور رسمی از مادربردهای سری Z490 خود رونمایی کرد. ایسوس، اولین شرکتی است که…

با عرضه آیفون های 11 که از وای فای 6 پشتیبانی می نمایند؛ اکنون این پرسش مهم مطرح می گردد که آیا باید یک روتر وای فای 6 بخریم؟ پیش…

این راهنمای خرید برای افرادی نوشته شده است که قصد دارند یک روتر بی سیم از فروشگاه ها و بازارهای بیرون از کشور ایران خریداری نمایند. در…

سامسونگ سال گذشته از لپ تاپ فوق سبک و زیبای Galaxy Book S خود با پردازنده موبایل هشت هسته ای اسنپدراگون کوالکام رونمایی کرد. لپ تاپی که همیشه…

شرکت آنر (Honor) زیرمجموعه برندهای هواوی، امروز بعدازظهر در خلال معرفی جدیدترین محصولات خود به صورت آنلاین؛ از اولین روتر وای فای 6 خود رونمایی کرد….

اپل هفته پیش از آیفون مالی و ارزان قیمتی به نام SE رونمایی کرد. آیفون SE جدید (SE مدل 2020 هم گفته می گردد) یک گوشی با…

منبع: شبکه چی
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 498

به "ردمی AX5: روتر وای فای 6 بسیار ارزان قیمت 55 دلاری شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردمی AX5: روتر وای فای 6 بسیار ارزان قیمت 55 دلاری شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید