سینماها در روز اول سال چقدر فروختند؟

به گزارش مجله سیاران، در این روز، 26 هزار و 65 نفر در 846 سانس به سینما رفتند. نتیجه این مقدار استقبال، گیشه 1 میلیارد و 400 میلیون تومانی است که برای سینماها رقم خورد.

سینماها در روز اول سال چقدر فروختند؟

سینماها در نخستین روز سال 1402، پذیرای بیش از 26 هزار مخاطب بودند که این تعداد مخاطب، گیشه ای معادل 1 میلیارد و 400 میلیون تومان را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، در نخستین روز سال نو، سینماهای سراسر کشور با کمی تاخیر، نمایش فیلم را شروع کردند بنابراین نمی توان به این روز، به مثابه یک روز کامل سینمایی نگاه کرد.

در این روز، 26 هزار و 65 نفر در 846 سانس به سینما رفتند. نتیجه این مقدار استقبال، گیشه 1 میلیارد و 400 میلیون تومانی است که برای سینماها رقم خورد. البته که طی روز گذشته، برای نخستین بار، از نرخ های نو بلیت رونمایی شد و بسیاری از سینماها ترجیح دادند تا به جای اعمال طرح بلیت شناور، از قیمت های ثابت برای سانس های نوروزی بهره ببرند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون سینماهای مدرن با قیمت 60 هزار تومان، سینماهای ممتاز، 45 هزار و سینماهای درجه 1 نیز با قیمت 30 هزار تومان، بلیت هایشان را عرضه می نمایند و به علت این افزایش قیمت است که با وجود مخاطب 26 هزار نفری برای روز نخست سال جاری، گیشه توانسته رقم خود را به 1 میلیارد و 400 میلیون تومان برساند. این آمار برای نخستین روز سال گذشته، حدود 4 هزار نفر بیشتر بود.

پرمخاطب ترین فیلم روز گذشته سینماها، کمدی فسیل بود که در چندین سینمای بزرگ مرکز به سانس های فوق العاده رسید. نوترین ساخته کریم امینی بیش از 15 هزار مخاطب داشت و توانست 801 میلیون تومان بفروشد.

بخارست با 3500 مخاطب، به فروش 187 میلیون تومانی دست یافت. دیدار خصوصی نیز سومین فیلم پرمخاطب روز گذشته بود که 2200 مخاطب را جذب کرد و توانست 124 میلیون تومان بفروشد.

این انتظار وجود دارد که با تعدد سانس به نسبت روز نخست سال و البته تبلیغات دهان به دهان مردم، بر مقدار استقبال از سینماها افزوده شده و شاخص های این مقوله با رشد خوبی همراه گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 فروردین 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1648

به "سینماها در روز اول سال چقدر فروختند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینماها در روز اول سال چقدر فروختند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید