تهویه مناسب نقش مهمی در کاهش انتقال کووید19 دارد

به گزارش مجله سیاران، خبرگزاری خبرنگاران-رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، نقش تهویه مناسب را در کاهش انتقال کووید 19 مهم توصیف کرد.

تهویه مناسب نقش مهمی در کاهش انتقال کووید19 دارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از وبدا، محمد مهدی گویا گفت: تهویه مناسب حتی بصورت بازکردن دوره ای و منظم پنجره ها به مدت 10 دقیقه در مدارس، اداره ها و سایر مکان های سربسته نقش مهمی در کاهش انتقال کووید 19 دارد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اضافه نمود: موثرترین اقدامات برای کاهش انتقال کووید 19 شامل حفظ فاصله فیزیکی از سایرین، استفاده از ماسک مناسبی که کاملا قالب صورت باشد، بازکردن پنجره ها برای بهبود تهویه محل، پرهیز از حضور در مراکز شلوغ و پر جمعیت و یا با تهویه ناکافی، تمیز نگه داشتن دست ها ، رعایت اتیکت سرفه ، واکسیناسیون کامل و دریافت به هنگام دُز یادآور است.

محمد مهدی گویا تاکید نمود: با توجه به قدرت بالای انتقال اُمیکرون، ممکن است اقدامات پیشگیرانه به سادگی مانع از انتقال ویروس نگردد بنابراین در این شرایط، تمرکز اقدامات پیشگیرانه بیشتر باید در افرادی باشد که به عنوان گروه های آسیب پذیر از نظر احتمال بالا و یا ابتلا به انواع شدید بیماری هستند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که آسیب پذیر هستند باید تشویق شوند تا با ماسک کیفیت بالا و فاصله گذاری اجتماعی و حضور نداشتن در تجمع ها از خود محافظت نمایند؛ ماسک، برترین وسیله پیشگیری از کووید 19 است و استفاده از هر نوع ماسک در دسترس، بهتر از استفاده نکردن آن است.

محمد مهدی گویا توضیح داد: ماسک باید میزان صورت باشد، حفاظت مناسبی ایجاد کند و فرد بتواند بطور مداوم از آن استفاده کند؛ ممکن است یک ماسک محافظت خوبی ایجاد کند، اما فرد قادر به تحمل آن نباشد و به دفعات، ماسک را از صورت خود بردارد که طبعا از نظر پیشگیری، کم اثر خواهد بود. بعلاوه در مدارس همه معلمان، کارکنان، دانش آموزان و مراجعان بدون توجه به سابقه واکسیناسیون، باید از ماسک استفاده نمایند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اضافه نمود: ماسک های باقدرت محافظت بالاتر یا رسپیراتور مانند N95 برای شرایطی که احتمال انتقال بالاتر وجود دارد یا برای گروه های جمعیتی که در خطر ابتلا به انواع شدید کووید 19 باشند، توصیه می گردد.

محمد مهدی گویا تاکید نمود: استفاده از ماسک با قدرت محافظت بالاتر برای کارکنان بهداشتی در زمان مراقبت از بیماران کرونایی، برای عموم افراد جامعه در زمان حضور در وسایل نقلیه عمومی و هواپیما به ویژه برای مدت طولانی، برای شاغلانی که با افراد زیادی سر و کار دارند، در زمانی که واکسیناسیون مناسب با زمان متناسب انجام نشده باشد، در محیط های عمومی خیلی شلوغ در فضای باز یا بسته و برای افرادی که فاکتور خطر داشته باشند و یا ضعیف سیستم ایمنی و زمینه بیماری های مختلف دارند، توصیه می گردد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: استفاده از دو ماسک یعنی یک ماسک پارچه ای با یک ماسک جراحی و یا استفاده از دو ماسک جراحی به گونه که کاملا روی صورت را بپوشاند، می تواند منجر به تاثیر حفاظتی بهتر گردد؛ اولویت استفاده از ماسک های N95 به ویژه Surgical N95 با کارکنان بهداشتی و درمانی است که در مواجهه با بیماری هستند و مستقیما خدمات مورد احتیاج را به بیماران مبتلا به کووید 19 ارائه می نمایند.

محمد مهدی گویا توضیح داد: استفاده از ماسک در خارج از منزل برای همه افراد توصیه می گردد و در همه اماکن عمومی از جمله از دولتی و خصوصی، باید الزامی گردد؛ گروه های در معرض خطر ابتلا به انواع شدید بیماری، ترجیحا از ماسک های با قدرت حفاظت بیشتر و یا دو ماسک همزمان استفاده نمایند؛ رعایت فاصله گذاری فیزیکی و خودداری از حضور در دورهمی ها، تجمعات و مجالس در این گروه ها، با اهمیت است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: اطلاع رسانی عمومی و گسترده به وسیله رسانه ها و فضای مجازی درباره اهمیت استفاده از ماسک در خارج از منزل، پرهیز از ساده سازی و عادی انگاری بیماری اُمیکرون به عنوان یک بیماری ساده و گذرا، پرهیز از تاکید بر ایمنی عمومی ناشی از ابتلا در موج های قبلی به عنوان عوامل موثر ایمنی در برابر ابتلای نو به اُمیکرون و الزامی کردن استفاده از ماسک در اماکن عمومی، بازارها، اداره ها و ... و در اختیار قرار دادن ماسک رایگان به افراد بدون ماسک، راه چاره هایی است که در این شرایط، توصیه می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1438

به "تهویه مناسب نقش مهمی در کاهش انتقال کووید19 دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهویه مناسب نقش مهمی در کاهش انتقال کووید19 دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید