برترین شهرهای مازندران برای سفر در تابستان کدامند؟

به گزارش مجله سیاران، استان مازندران یکی از سرسبزترین استان های کشور محسوب می گردد. این استان، شهرهای دیدنی زیادی را در خود جای داده است.

برترین شهرهای مازندران برای سفر در تابستان کدامند؟

بسیاری از افراد با گرمای هوای تابستان تصمیم می گیرند به این شهر شمالی سفر کنند. اما نمی دانند برترین شهرهای مازندران برای سفر در تابستان کدامند. بنابراین در این مقاله قصد معرفی بعضی از برترین شهرهای مازندران برای سفر در تابستان را داریم.

برترین منطقه ها شمال

همان طور که می دانید شهرهای زیبا و سرسبز شمالی کشور از جمله دیدنی ترین منطقه ها ایران به شمار می فرایند. این منطقه ها در ایام مختلف سال، پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی هستند. از نظر گردشگران، تمام نواحی شمال کشور، جزء برترین منطقه ها به شمار می فرایند. چرا که هر کدام ویژگی ها و مجذوب کنندهیت های مخصوص به خود را دارند.

شهرهای شمالی در کشور از منطقه ها گردشگری بسیار زیادی برخوردار شده اند. بعضی از این منطقه ها در این شهرها، در فصل گرم تابستان هم، دارای آب وهوائی بسیار خنک و دل پذیر هستند. از جمله این منطقه ها می توان استان مازندران را نام برد.

از میان شهرهای زیبای بسیار، برترین منطقه ها شمال در مازندران، منطقه های هستند که به میزان کافی شما را از هوای گرم محیط دور خواهند نمود و لذت یک سرگرمی و گشت وگذار مناسب را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

با حضور در برترین منطقه ها در شمال کشور، لحظاتی به دور از دغدغه را سپری خواهید نمود. اما پیش از اقدام به سفر باید به اجاره ویلا شمال دست بزنید تا نگرانی بابت اقامت و اسکان چند روزه خود نداشته باشید و بتوانید به راحتی خود را به آثار دیدنی و طبیعت بکر و بی نظیر این خطه سرسبز برسانید.

فیلبند، بام مازندران

یکی از برترین شهرهای مازندران برای سفر در تابستان، فیلبند است. فیلبند عنوان یک روستا بوده و به بام مازندران نیز معروف شده است. این مکان دیدنی آب وهوایی بسیار دل پذیر و خنک در فصول گرم سال، از جمله تابستان دارد.

چراکه در ارتفاع حدود 2700 متری از سطح دریا واقع شده و به ویژه برای افرادی که حال و حوصله گرما را ندارند، بسیار مناسب است. این روستای خوش آب وهوا در بخش جنوبی و در میان بابل و آمل واقع شده است. روستایی بسیار دیدنی که با طی کردن راستا تپه های مرتفع آن به چشم میزانایی بسیار تماشایی دسترسی خواهید داشت.

با رزرو یا اجاره ویلا مازندران، می توانید چند روزی را برای سفر و گردش در این روستای دیدنی، در نظر گرفته، از طبیعت بکر این خطه لذت ببرید. بنابراین اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به تماشای طبیعت و لذت بردن از آب و هوای خنک در فصل گرم سال علاقه دارند، برنامه بازدید از این منطقه زیبا را تدارک ببیند.

رامسر

رامسر یکی از برترین منطقه ها گردشگری و سرسبز شمال ایران بوده که با طبیعتی بکر و بی نظیر ترین شده است. این شهر، غربی ترین شهر استان مازندران محسوب می گردد و مجاورت آن با دریا و جنگل به زیبایی های آن افزوده است.

جنگل های سرسبز با درختان انبوه، سهم بسیار مؤثری در دیدنی تر شدن این خطه از کشور داشته اند. این شهر، منطقه ها ییلاقی زیادی را در خود جای داده که بسیار زیبا و خوش آب وهوا هستند .

بنابراین در صورتی که قصد فرار کردن از گرمای فصل تابستان را دارید، سفر به ییلاقات اطراف رامسر از قبیل روستای جواهر ده، جنت رودبار و… را به هیچ عنوان از دست ندهید. چرا که این منطقه ها، حتی در فصل تابستان نیز از آب وهوایی بسیار خنک و مطبوع برخوردار شده­ و یکی از مناسب ترین منطقه ها برای سفر به ویژه در فصل گرم تابستان هستند.

نوشهر

نوشهر، منطقه ای با مکان های دیدنی و جاذبه های تماشایی بی نظیر فراوانی است. این شهر زیبا به شهر طبیعت نیز معروف شده، چراکه جاذبه های طبیعی بسیار زیادی در آن به چشم می خورند. از جمله این جاذبه ها می توان به آبشار انگاس اشاره کرد و یا تالاب مجذوب کننده ارواح، دیو چشمه و… نام برد. پارک سیسنگان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این شهر شمالی است. بنابراین با سفر به این منطقه مجذوب کننده و دیدنی، علاوه بر دور شدن از گرمای هوا در فصل گرم تابستان، امکان بازدید از جاذبه های طبیعی زیادی نیز برایتان فراهم خواهد شد.

سوادکوه

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از گرما به شدت فراری هستند، سفر به سوادکوه استان مازندران و خصوصا اقامت در کلبه جنگلی سوادکوه یا اجاره ویلایی دنج، در فصول گرم سال، برایتان یکی از برترین گزینه ها خواهد بود. چراکه در این شهر شمالی به ویژه در بعضی از منطقه ها آن، اثری از هوای گرم تابستان به چشم نمی خورد. از طرف دیگر این خطه، زیبایی های طبیعی بکر و بی نظیری را در خود جای داده است.

از جمله جاذبه های گردشگری این شهر می توان به روستاهای آن اشاره نمود. علاوه بر آن با سفر به این منطقه می توانید از دریاچه شورمست نیز بازدید کنید و یا به مشاهده زیبایی های آبشارهای جنگل های سوادکوه اقدام نمایید.

آبشارهایی که از ارتفاعاتی بلند به سمت پایین سرازیر شده و یکی از زیباترین منظره ها طبیعی را ایجاد می کنند. این منطقه از کشور آب وهوای بسیار مطبوعی داشته و می تواند یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استراحت و گردش شما در تمامی ایام سال و یکی از برترین شهرهای مازندران برای سفر در تابستان باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1497

به "برترین شهرهای مازندران برای سفر در تابستان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای مازندران برای سفر در تابستان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید