بریتانیایی ها کتاب را به شبکه های اجتماعی ترجیح می دهند

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، نظرسنجی انجمن ناشران در انگلستان نشان می دهد مطالعه از رفتن به سینما یا مرور رسانه های اجتماعی محبوب تر است و بعد از دیدنی تلویزیون در رتبه دوم واقع شده است. بر اساس این نظرسنجی، تابستان سال جاری بیشتر مردم قصد دارند به سراغ کتاب ها رفته یا فیلم دیدن نمایند.

بریتانیایی ها کتاب را به شبکه های اجتماعی ترجیح می دهند

نظرسنجی این نهاد تجاری نشان داد که یک سوم (33 درصد) مردم انگلستان فکر می نمایند که وقتی روز بدی داشته اند، کتاب ها برترین راه فرار آنها هستند و بعد از تماشای تلویزیون (54 درصد) در جایگاه دوم محبوبیت قرار دارند.

بر اساس نظرسنجی از بیش از 2200 بزرگسال در سراسر بریتانیا، سرویس های پخش نظیر فیلم و سریال، تماشای رسانه های اجتماعی، گوش دادن به رادیو و رفتن به کافه یا سینما، روش های کمتری برای فرار از یک روز بد، نسبت به مطالعه بودند.

بعلاوه از مردم پرسیده شد که با کتاب هایی که خوانده اند چه می نمایند. نتایج نشان می دهد که تعداد بسیار زیادی آنها را نگهداری و دوباره استفاده نموده یا برای مطالعه به دیگران می دهند. این نظرسنجی که در آن پاسخ دهندگان توانستند بیش از یک پاسخ را انتخاب نمایند، نشان داد که 41 درصد مردم کتاب ها را برای خود نگه می دارند، در حالی که 34 درصد آنها را به دوستان و اعضای خانواده می دهند.

یک سوم گفتند که کتاب های دست دوم خود را به مغازه های خیریه می دهند، در حالی که 12 درصد آنها را آنلاین می فروشند. تنها 7 درصد گفتند که کتاب ها را دور می اندازند.

دن کانوی، مدیر عامل انجمن ناشران گفت: این نظرسنجی نه تنها اهمیت کتاب ها را برای سلامت روان و رفاه مردم نشان می دهد، بلکه سندی بر طول عمر و ارزش کتاب هاست.

او اضافه نمود: کتاب ها راهی عالی برای همه ما جهت فرار از کارهای روزمره مان هستند و اگر بتوانیم آنها را با دوستان، خانواده ها و افراد بیشتری به اشتراک بگذاریم، می توانیم بدون اینکه متوجه باشیم، تغییر بزرگی در زندگی مردم ایجاد کنیم.

سال گذشته سالی رکوردشکنی برای صنعت نشر انگلستان بود: عایدی کل این صنعت در سال 2022 با افزایش 4 درصدی فروش نسبت به سال 2021 برابر با 6.9 میلیارد پوند بود. 669 میلیون کتاب فیزیکی در سال 2022 در بریتانیا فروخته شد که بالاترین سطح کلی ثبت شده تا به امروز است.

این صنعت بعلاوه شاهد افزایش 8 درصدی صادرات بود که مجموع فروش را به 4.1 میلیارد پوند رساند. مجموعه رمان های گرافیکی هارت استاپر اثر آلیس اوسمان، بزرگترین صادرات کتاب انگلستان در سال 2022 بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1681

به "بریتانیایی ها کتاب را به شبکه های اجتماعی ترجیح می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیایی ها کتاب را به شبکه های اجتماعی ترجیح می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید