این نتایج در تحقیق جدیدی در کانادا به دست آمد

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از ساینس دیلی محققان، در آزمایش افرادی که از بیماری خفیف کووید19 بهبود یافتند، متوجه شدند افراد بالای 50 سال آنتی بادی های بیشتری علیه کروناویروس فراوری کردند.

این نتایج در تحقیق جدیدی در کانادا به دست آمد

این آزمایش به وسیله تیم تحقیقاتی دانشگاه مونترال کانادا برای پاسخ به این سوال که آیا ابتلا به بیماری کووید 19 یا واکسیناسیون منجر به فراوری آنتی بادی های محافظ بیشتر شده است یا خیر، اجرا شده است.

پس از آزمایش، محققان مشاهده کردند افرادی که واکسن های کووید 19 دریافت کردند، مقدار آنتی بادیشان به طور قابل توجهی بالاتر از افراد آلوده بود. این آنتی بادی ها بر روی نوع دلتا نیز مؤثر بودند.

در این مطالعه، 32 فرد بزرگسال کانادایی مبتلا به کووید 19 که در بیمارستان بستری نشده بودند پس از تشخیص به وسیله آزمایش PCR به کار گرفته شدند.

جین فرانچس ماسون، عضو تیم تحقیق، گفت: همه افرادی که آلوده شده بودند آنتی بادی فراوری کردند، اما افراد مسن تر بیشتر از بزرگسالان زیر 50 سال آنتی بادی فراوری کردند. علاوه بر این، 16 هفته پس از تشخیص، آنتی بادی ها همچنان در جریان خون آنها وجود داشت.

هنگامی که فردی که مبتلا به مورد خفیف کووید شده است، واکسینه می گردد، سطح آنتی بادی در خون او در مقایسه با یک فرد واکسینه نشده که به ویروس آلوده شده است، دو برابر می گردد.

محققان معتقدند باید تحقیقات بیشتری برای مشخص برترین ترکیب برای حفظ مؤثرترین سطح آنتی بادی های واکنش پذیر به همه انواع ویروس انجام گردد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1340

به "این نتایج در تحقیق جدیدی در کانادا به دست آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نتایج در تحقیق جدیدی در کانادا به دست آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید