آیفون 14 پرو احتمالاً مجهز به سنسور فوق عریض تازه خواهد بود

به گزارش مجله سیاران، اپل هفته آینده در تاریخ 16 شهریور ماه از نسل بعدی گوشی های پرچم دارش یعنی سری آیفون 14 طی مراسمی رونمایی خواهد نمود. طبق شایعات، انتظار می رود که مدل های پرو آیفون 14 مجهز به صفحه نمایش با طراحی تازه و بعلاوه دوربین های بهبود یافته باشند. به همین دلیل مینگ-چی کو، تحلیلگر با سابقه و معروف محصولات اپل گزارش داده است که مدل های پرو آیفون 14 سال جاری دارای لنز فوق عریض تازه با پیکسل های بزر گ تر خواهند بود.

آیفون 14 پرو احتمالاً مجهز به سنسور فوق عریض تازه خواهد بود

آقای کو با انتشار پستی در توییتر اعلام نموده که هر دو آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به لنز فوق عریض نو با سنسور بزرگ تر مجهز خواهند شد که طبیعتاً باید پیکسل های بزرگ تری را به همراه داشته باشد. داشتن سنسور با پیکسل های بزرگ تر امکان ثبت تصاویر با نور بیشتر و نویز کمتر را پس از پردازش آن ها فراهم می نماید که این قابلیت برای عکاسی در محیط های کم نور بسیار مناسب است.

در همین رابطه، پیش تر خبری منتشر شد که دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو در نور کم عملکرد چندان خوبی ندارد. ظاهراً کاربری که چند روزی از این گوشی هوشمند استفاده نموده، خیلی از عملکرد دوربین آن در نور کم رضایت نداشته و حتی عملکرد آیفون 13 پرو مکس را در این موضوع بهتر از آیفون 14 پرو تلقی نموده است. بنابراین اگر گزارش نو آقای کو صحت داشته باشد، اپل در واقع این نقطه ضعف احتمالی را با عرضه سنسور فوق عریض نو برطرف نموده است.

در حال حاضر، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس مجهز به لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با پیکسل های 1.0 میکرومتری هستند. این تحلیلگر پیش بینی می نماید که لنز فوق عریض نو مدل های پروی سال جاری دارای پیکسل های 1.4 میکرومتری خواهند بود. بعلاوه باید اشاره کنیم که این قطعات نو نسبت به قطعات فعلی سری آیفون 13، در حدود 70 درصد گران تر هستند. طبق گفته آقای کو شرکت های سونی، Minebea ،VCM ،Largan و LG Innotek مسئولیت تامین اجزای دوربین فوق عریض مدل های پرو آیفون 14 را بر عهده خواهند داشت.

این تحلیلگر کاربلد حوزه فناوری تا به امروز گزارش های زیادی را در خصوص مشخصات سری آیفون 14 منتشر نموده است. بر همین اساس، انتظار داریم که در مدل های پرو آیفون 14 پنل جلویی از نمایشگری بهره ببرد که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی را در خود گنجانده اند.

بعلاوه اطراف نمایشگر مدل های پرو را حاشیه های باریکی پوشانده که همین مقوله ظاهر متفاوتی برای این گوشی های هوشمند پرچم دار ایجاد نموده است. علاوه بر آن، این مدل ها قابل توجه ترین تغییرات سیستم دوربین این سری را خواهند داشت. به علت اینکه قرار است سنسور اصلی آن ها با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، جایگزین دوربین 12 مگاپیکسلی سری قبلی گردد. آقای کو در یکی از گزارش ها به این موضوع اشاره نموده که مقدار سنسور دوربین نو مدل های پرو آیفون 14 بیش از 57 درصد بزرگ تر از سنسور سری آیفون 13 است. بعلاوه به گفته این تحلیلگر، دوربین نو کاربران مدل های پرو آیفون 14 را قادر می سازد تا در وضوح 8K فیلم برداری کند.

ظاهراً غول فناوری آمریکایی میخواهد در تمامی مدل های سری آیفون 14 از دوربین سلفی نوی استفاده کند؛ به این علت که حفره مخصوص دوربین در آن ها بزرگ تر از چیزی است که برای سری آیفون 13 در نظر گرفته شده است. گفته می گردد که تنها مدل های پروی سری آیفون 14 مجهز به تراشه نو A16 خواهند بود و مدل های 14 و 14 مکس به استفاده از تراشه A15 که در سری آیفون 13 اپل استفاده می گردد، ادامه می دهند.

اپل در سری نو گوشی های هوشمند پرچم دارش، دو آیفون 6.1 اینچی (آیفون 14 و آیفون 14 پرو) به همراه دو آیفون 6.7 اینچی (آیفون 14 مکس و آیفون 14 پرو مکس) را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در خصوص قیمت این گوشی ها نیز آن طور که به نظر می رسد اپل تصمیم دارد گوشی آیفون 14 را با همان قیمت نسل قبلی یعنی 799 دلار در اختیار کاربران قرار دهد و قیمت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس نیز به ترتیب 1099 و 1199 دلار پیش بینی می شوند.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1554

به "آیفون 14 پرو احتمالاً مجهز به سنسور فوق عریض تازه خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پرو احتمالاً مجهز به سنسور فوق عریض تازه خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید