آیا مودم های همراه وقتی شارژ باتری کمی دارند؛ سیگنال های ضعیف تری دریافت و ارسال می کنند که باعث کندی سرعت اینترنت می شود؟

به گزارش مجله سیاران، چرا وقتی باتری مودم FD-M60 من در حال تمام شدن است؛ سرعت اینترنت کند می شود؟ آیا ارتباطی میان درصد شارژ باتری و قدرت مودم هست؟

آیا مودم های همراه وقتی شارژ باتری کمی دارند؛ سیگنال های ضعیف تری دریافت و ارسال می کنند که باعث کندی سرعت اینترنت می شود؟

این پرسشی است که یکی از خواننده های سایت شبکه چی مطرح کرده است.

باید یک اعتراف بکنم: من هم بارها به این موضوع فکر کردم و دنبال جوابی برای آن بودم. آیا وقتی باتری مودم کاملا شارژ یا به اصطلاح فول است؛ سرعت اینترنت بیشتر است؟

مثلا، درصد شارژ باتری به زیر 10 درصد رسید؛ سرعت اینترنت به خاطر ضعیف بودن سیگنال های دریافتی از آنتن های موبایل و بعد ارسال امواج ضعیف وای فای، کاهش پیدا می کند؟

آیا مودم هنگامی که به برق وصل است؛ سرعت اینترنت بیشتری دارد یا هنگامی که با باتری کار می کند؟

من هم بارها این پرسش ها برایم مطرح شده و دنبال جوابشان بودم. دقیقا برخی روزها و با برخی مودم ها از جمله همین مودم ایرانسل FD-M60 احساس کردم با ضعیف شدن باتری؛ سرعت اینترنت هم کاهش پیدا کرده است.

ولی برعکس این قضیه هم تجربه شده است. یعنی 3 درصد از باتری مودم باقی مانده ولی در تست سرعت اینترنت، به سرعت دانلودی نزدیک به 70 مگابیت رسیدم که در حالت عادی چنین سرعتی نداشتم.

بارها مودم FD-M60 ایرانسل، هواوی 5570، هواوی 5336 و تی پی لینک M7350 را در شرایط مختلف تست زدم.

یک قاعده کلی؛ چند استثنا

در مجموع به این نتیجه نرسیدم که کاهش شارژ باتری مودم و رفتن به حالت اتمام باتری روی سرعت اینترنت و وای فای یا به زبان دیگر افت قدرت انتن دهی مودم تاثیرگذار است.

اما این وسط برخی عوامل و فاکتورها هست که این قاعده کلی را برهم می زند. مثلا اگر در جای دوری از شهر باشید مثلا در بیابان و جنگل و بالای کوه و فاصله شما از آنتن BTS اپراتورهای موبایل زیاد باشد؛ مودم انرژی بیشتری برای دریافت و ارسال سیگنال ها می خواهد و وقتی باتری ضعیف می شود و شارژ کافی ندارد؛ قدرت مودم هم تحلیل می رود.

بنابراین، در کل به این دوستمان باید بگویم شارژ باتری روی سرعت اینترنت تاثیرگذار نیست جز اینکه دور از آنتن ها و دکل های موبایل باشید یا محل خانه و کار شما در یک نقطه کور باشد که مودم به ناچار انرژی بیشتری برای ارسال و دریافت اطلاعات داشته باشد.

اگر در خانه هم موانعی باشند که سد راه انتشار امواج رادیویی هستند؛ باز هم عملکرد مودم را مختل کرده و روی شارژ باتری تاثیرگذار هستند که در نتیجه برعکس آن، باتری هم روی سرعت وای فای و اینترنت اثر می گذارد.

جدا از دوستان و خوانندگان و همراهان عزیز سایت شبکه چی می خواهم اگر آن ها هم تجربه های مشابهی دارند یا درباره این موضوع اطلاعات و نظر بیشتری می توانند ارائه بدهند؛ به ما کمک کنند.

در این مطلب لزوما دنبال معرفی سریع ترین مودم های همراه و جیبی بازار نیستیم و می خواهیم ویژگی ها و قابلیت های دیگر مودم های همراه را هم در انتخابمان…

برخی از کاربران می پرسند چه تفاوتی میان مودم همراه و مودم جیبی هست و کدام یک را باید بخرند؟ شرکت های سازنده مودم های در طول این چند…

در ایامی که قیمت یک مودم 4G معمولی نزدیک به 1 میلیون تومان شده است؛ بسکمک از کاربران و خوانندگان درباره خرید مودم هایی سوال می کنند…

مودم های همراه و فورجی قابلیت روتری و وای فای دارند تا کاربران بتوانند گوشی تلفن همراه، نوت بوک، کامپیوتر، تبلت و دیگر تجهیزات خود را به آن ها…

این دقیقا سوالی بود که چند روز پیش یک پدر ازم پرسید. پسرش در شهرستان دانشگاه قبول شده و او اکنون دنبال مودم همراهی است…

غالب گیمرها ترجیح می دهند از سیستم ها و مودم روترهای دسکتاپ و کابلی برای گیمینگ استفاده کنند. قوی ترین کامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ را خریداری کرده و…

شاید اگر یک سال یا دو سال پیش این سوال را مطرح می کردیم؛ فهرستی طولانی از مودم های 4G درست می شد که بعضا برخی از این…

آیا هر مودمی برای بردن به سفر و گردش مناسب است؟ قطعا همه پاسخ منفی می دهند! ولی غالب همین کاربران تصور می کنند هر مودم کوچک…

منبع: شبکه چی
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 596

به "آیا مودم های همراه وقتی شارژ باتری کمی دارند؛ سیگنال های ضعیف تری دریافت و ارسال می کنند که باعث کندی سرعت اینترنت می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مودم های همراه وقتی شارژ باتری کمی دارند؛ سیگنال های ضعیف تری دریافت و ارسال می کنند که باعث کندی سرعت اینترنت می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید