تور ارزان برزیل: یکی از مقاصد محبوب گردشگران در برزیل با خطر تبدیل شدن به ویرانه روبرو است

به گزارش مجله سیاران، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات واصله، یکی از مقاصد محبوب گردشگران در برزیل با خطر تبدیل شدن به ویرانه روبرو است.

تور ارزان برزیل: یکی از مقاصد محبوب گردشگران در برزیل با خطر تبدیل شدن به ویرانه روبرو است

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

شهر آتافونا در بزریل به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب این کشور شناخته می گردد. گردشگران با وجود هتل، خانه های تفریحی و تفرجگاه ها و آسمان آفتابی آتافونا به این شهر سفر می کردند.

اما حالا فرایند تبدیل این مکان به شهر ارواح شروع شده است، چرا که افزایش شدید سطح آب دریا این مقصد گردشگری را به یک کابوس بدل نموده است.

فرایند فرسایش ساحل از حوالی دهه 60 میلادی در آتافونا معین شده بود.

موقعیت مکانی این مقصد گردشگری و تاثیرات شدید تغییرات اقلیمی که از قرن بیستم تا به امروز افزایش 20 سانتیمتری سطح دریا در دنیا را به همراه داشته، این پدیده را بوجود آورده اند.

فقط در آتافونا، اقیانوس اطلس در هر سال 6 متر پیش روی می نماید و در پی آن املاک نزدیک سواحل دچار صدمه و ویران می شوند. تا به امروز در مجموع 14 ساختمان و 500 خانه در درون دریا غرق شده و سواحل این شهر را به گورستان غرق در آب تبدیل نموده اند.

اما افزایش سطح دریا تنها مسئله ای نیست که این مقصد گردشگری با آن دست و پنجه نرم می نماید؛ رودخانه نزدیک به این شهر نیز به علت استخراج و کشاورزی مفرط دچار کم آبی شده است.

به گفته یک زمین شناس، حجم آب این رودخانه در طول 40 سال اخیر بطور شدیدی کاهش یافته و این یعنی این رود شن بسیار کمی به آتافونا منتقل می نماید. با کاهش شن، سواحل این شهر دیگر قادر به جایگزینی طبیعی شن نیستند و بیش از پیش پس روی می نمایند.

مقامات محلی چندین برنامه و طرح را برای توقف تحلیل سواحل مورد آنالیز قرار داده اند. با اینکه بسیاری امیدوارند مسائل آتافونا حل شوند اما برای بعضی از ساکنان رونق این سواحل به خاطره تبدیل شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1454

به "تور ارزان برزیل: یکی از مقاصد محبوب گردشگران در برزیل با خطر تبدیل شدن به ویرانه روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان برزیل: یکی از مقاصد محبوب گردشگران در برزیل با خطر تبدیل شدن به ویرانه روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید