کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان لارستان

به گزارش مجله سیاران، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان لارستان اطلاع داد.

کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان لارستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس، سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد امروز 11 خرداد ماه 1399 اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی درز و سایبان در حین گشت زنی شبانه در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که با چراغ روشن از سمت کوه روستای شتوان به سمت جاده اصلی در حال حرکت بود، مشکوک شده و پس از تعقیب و گریز موتورسیکلت متوقف و راکب و ترک نشین مورد بازرسی قرار گرفتند که در نهایت منجر به کشف یک دستگاه فلزیاب دست ساز و دستگیری عوامل مرتبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است. فروشندگان مکلفند دستگاه های یاد شده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت نموده اند، بفروشند و نسخه ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 469

به "کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان لارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان لارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید