پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی

به گزارش مجله سیاران، عدم پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی به دلایلی چون آموزه های فرهنگی و مذهبی، لذت نبردن از رابطه زناشویی و تجربه های ناخوشایند گذشته بازمی گردد.

پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی

در رابطه زناشویی بیشتر مواقع یکی از زوجین آغازگر رابطه جنسی می باشند.با اینکه در مورد اینکه چه کسی باید آغاز کنندهباشد باید خاصی وجود ندارد، با توجه به ویژگی های زنان و همچنین آموزه های فرهنگی و اجتماعیاصولا این مردان هستند که آغاز کننده رابطه جنسی می باشند. ما در این مقاله به اینموضوع می پردازیم که چرا زنان اصولا از اینکه آغازگر عشق ورزی باشند سرباز می زنند؟

چرا زنان برای رابطه جنسی پیش قدم نمی شوند؟

1-برخیزنان چنین آموزش دیده اند که زن هیچ وقت نباید نشان دهد از عشق ورزی لذت می برد وروابط جنسی را دوست دارد. چنانچه زنی از رابطه جنسی با همسرش لذت می برد، این دلیل می تواند بی علاقگیو انفعال جنسی او را توضیح دهد. در جوامعی که روابط جنسی تقبیح و تابو محسوب می شود، به دختران چنینآموزش می دهند که دخترانی که از روابط جنسی لذت می برند، بد و جلف هستند. و مرداناغلب دوست ندارند با چنین دخترانی ازدواج کنند.

زناناغلب خودآگاهانه یا ناخودآگانه چنین آموزش دیده اند که گرایش های جنسی خود راسرکوب کرده، چرا که نمی دانند اگر چنین تمایلاتی را نشان دهند چه می شود. ممکن استیک زن از گذشته خود این پیام نیرومند را از پدر و مادر خود یا از باورهای مذهبی اشدر مورد پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی گرفته باشد و برای همین به سختی می تواندآغازگر باشد. چرا که این باعث می شود دیگران خیال کنند به روابط جنسی علاقمند استو این در نظر او به این معنی است که زن بد و کثیفی است.

راهکار:

  • باهمسرتان صحبت کنید و به او توضیح دهید اینکه همیشه شما برای رابطه جنسی پیشقدم می شویدچه فشاری به شما وارد می کند چرا که پیش قدم شدن در رابطه جنسی و آغازگر بودن نوعیدل به دریا زدن احساسی است و احتمال دارد پس زده شوید. به او بگویید دوست دارید اونیز عشق و محبت خود را به شما نشان دهد و به شما احساس دوست داشتنی بودن بدهد. اینرا از او بخواهید و به او بگویید چنانچه او هم گاهی آغازگر باشد نه تنها او را بدو کثیف نمی دانید بلکه احترام بیشتری نیز برای او قایل خواهید بود.

2- زن رابطه جنسی را دوست دارد، اما ممکن است برخی از ویژگی های همسرشباعث برانگیختگی اش نشود یا از شیوه عشق ورزی همسرش لذت نبرد. بسکمک از مردان شکایت می کنند که همسرشاناز رابطه جنسی با آنان لذت نمی برد، اما در خیلی از مواقع حقیقت این است کههمسرشان از عشق ورزی لذت می برد ولی از شیوه شوهرشان در عشق ورزی لذت نمی برد.

راهکار:

  • چنانچه همسرتان از عشق ورزی با شما سربازمی زند و هیچ وقت آغازگر نیست، جرات و شهامت این را به خود راه دهید و از اوبپرسید: چنانچه به طریق دیگری عشق ورزی می کردم از آن لذت می بردی؟ چنانچه پاسخمثبت بود غرور خود را کنار بگذارید و به خواسه ها و نیازهای جنسی او گوش دهید و ازاو بپرسید چه چیزی را دوست دارد و کدام را دوست ندارد. ممکن است او خواسته هاییدارد که شما آنها را برآورده نمی کنید و با خیال پردازی های او هماهنگ نیست.
  • ممکن است صحبت کردن درباره چنین مسایلیبدون کمک حرفه ای مشکل باشد بنابراین به یک مشاور یا روانشناس واجد شرایط و دوره دیده در مورد روابط جنسی مراجعه کنید تابه شما کمک کند با صداقت و پذیرش و راحتی بیشتری درباره مسایل جنسی خود صحبت کنید.

3- برخی از زنان ممکن است به سبب تجربه های جنسی دردناک گذشته نسبت بهروابط جنسی بی علاقه و سرد شده باشند. چنانچههمسرتان عدم پیش قدم شدن در رابطه جنسی را بااین ادعا که زنی است که هرگز از رابطهجنسی خوشش نمی آید، توضیح داد، این ادعای او را همین طوری نپذیرید. بی علاقگی بهمسایل جنسی اغلب پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد. احتمالاینکه انسانی وجود داشته باشد که از رابطه جنسی خوشش نیاید خیلی کم است. بی علاقگی و بی اعتنایی به رابطه جنسی اغلب سرپوشی است برای تنفر از آن، که این خودمی تواند ریشه در ترس از صمیمیت، ترس از تحت سلطه بودن یا خشم و انزجار سرکوب شدهباشد.

چنانچهبی علاقگی جنسی مسئله ای مزمن و درازمدت و همیشگی شده باشد شاید به دلیل روحی - روانیجدی تر نظیر آزار و اذیت جنسی، تجاوز، زنای با محارم یا دیگر اشکال خشونت وآزارگری باشد. حتی ممکن است همسر شما از ارتباط زخم ها و آسیب های عاطفی دورانکودکی و گذشته اش و تنفر از روابط جنسی آگاه نباشد - در واقع ممکن است هیچ یک ازوقایع و رویدادهایی را که منجر به بی علاقگی جنسی او شده اند به یاد نیاورد.

راهکار:

  • چنانچهاحتمال می دهید علت عدم پیش قدم شدن همسرتان در رابطه جنسیاین است که او قربانییکی از اینگونه حوادث ناخوشایند بوده است سعی کنید او را متقاعد کنید از کمک حرفه ایبهره مند شود. آن هم نه به دلیل نجات ازدواجش با شما، بلکه برای خوشحالی، خوشبختیو آرامش دورنی خودش.

منبع: ازباربارا بپرسید

مجله اینترنتیخبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 710

به "پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید