پوشش ارتباطی 86 درصدی جاده های استان هرمزگان ؛ افزایش ظرفیت شبکه انتقال استان به 142 گیگابیت

به گزارش مجله سیاران، احد قویدل: با توسعه زیرساخت های ارتباطی، ایجاد بستر ارتباطی مناسب، افزایش ظرفیت انتقال و ارائه پهن باند ثابت و سیار زمینه اتصال تمام کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

پوشش ارتباطی 86 درصدی جاده های استان هرمزگان ؛ افزایش ظرفیت شبکه انتقال استان به 142 گیگابیت

به گزارش ، احد قویدل مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در مورد عملکرد این اداره کل در سال گذشته گفت: در حال حاضر با بیش از 567 هزار مشترک در شهر و روستا ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان به 19.07 رسیده است که علاوه بر این 84 هزار مشترک را شرکت های خصوصی فعال در این بخش پشتیبانی می کنند.

قویدل با اشاره به برآیند نهایی اجرایی پروژه های اپراتور های تلفن همراه در استان گفت: توسعه و ارتقای پوشش تلفن همراه در استان با اجرای پروژه های شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در 116 نقطه و همراه اول در 78 نقطه شهری و روستایی بیش از 95 درصد پوشش جمعیتی، 86 درصد پوشش جاده ای استان و 49 درصد پوشش ریلی استان را تحت پوشش قرار داده است.

او اضافه نمود: توسعه ظرفیت شبکه انتقال به میزان 142 گیگابیت بر ثانیه (بخش DWDM پروژه توانا) توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعه شبکه فیبرنوری و سیستم های انتقال و دیتا، توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) در قالب ارائه خدمات الکترونیک در 160 روستا و اجرای 418 کیلومتر فیبر روستایی با سرمایه گذاری بیش از 486 هزار میلیون ریال از مهم ترین پروژه های اجرا شده و در دست اجرای استان است که زیرساخت های ارائه دسترسی به ارتباطات در بیش از 93 درصد روستا های استان را میسر کرده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان شرح داد: با توسعه زیرساخت ها شاهد رشد حدود 10 درصدی ضریب نفوذ دسترسی اینترنت پرسرعت ثابت در استان بودیم که در این بین بیش از 202 هزار به مشترکین شهری اضافه نموده شده و 674 روستا از دسترسی به اینترنت پرسرعت بهره مند شده اند و همچنین در زمینه دسترسی اینترنت پرسرعت همراه به بیش از یک میلیون و 239 هزار مشترک فراهم شده است.

قویدل با بیان اینکه دفاتر پستی روستایی به 137 دفتر در سال گذشته رسیده است، گفت: ترافیک مرسوله در واحد های پستی شهری و روستایی استان رقمی بالغ بر دو میلیون و 737 هزار مرسوله در سال گذشته بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 337

به "پوشش ارتباطی 86 درصدی جاده های استان هرمزگان ؛ افزایش ظرفیت شبکه انتقال استان به 142 گیگابیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش ارتباطی 86 درصدی جاده های استان هرمزگان ؛ افزایش ظرفیت شبکه انتقال استان به 142 گیگابیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید